J
jello
Vieras
siis teki mitä?? en tosiaan ymmärrä sanaa tokkas... never heard-osastoa...
tökkäs? en voi kommentoida ennenkun suomennat...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja jello:siis teki mitä?? en tosiaan ymmärrä sanaa tokkas... never heard-osastoa...
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja jello:siis teki mitä?? en tosiaan ymmärrä sanaa tokkas... never heard-osastoa...
Haukkas. Näykkäs. Puri.
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:Näin on. Ihminen on ylimpänä.
Meillä on lapsille säännöt kerrottu, ettei koirien luokse mennä, kun ne ovat omilla paikoillaan makaamassa. Mutta jos koirat on missä sattuu, niin lasten elämää se ei rajoita. Jos koira on murahtanut lasten leikkiessä, sitä on toruttu, ja käsketty omalle paikalle.
Aina kun herjataan et kuka teillä määrää, lapsi vai vanhempi. Eikös tässä nyt olisi syytä miettiä, että kumpi teillä määrää, KOIRA vai ihminen???
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kai 3v jo ymmärtää jättää koiran rauhaan? Ymmärrän kyllä miestäsi, mutta kyllä koiraakin, jos lapsi vielä noin isona härnää koiraa. Vai oliko tilanne se, että pörisi ja hyppi omaksi ilokseen, eikä koiraa kiusatakseen?
Alkuperäinen kirjoittaja -:Tiedän, että saan mielipiteelläni paljon vastustusta, mutta minusta koiraa ei pitäisi hävittää jos hän ei kerran koskaan ennen ole tehnyt mitään ja nytkin vain siksi että lapsi härnäsi puremaan.
Nyt jos saatte lapselle selitettyä, että koira kanssa käyttäydytään kunnolla niin en usko, että tulee jatkossa ongelmia.
Jos laitatte tämän koiran pois ja otatte uuden ja lapsi jatkaa härnäilyään ja uusikin koira puree niin olette kierteessä.
Nyt ainut keino on opettaa lapsi käyttäytymään koiraa kohti hillitysti. Tiedän, että se on vaikeaa 3v:n kanssa, mutta kyllä se onnistuu
Alkuperäinen kirjoittaja jaanuska:Käteen.Koira on 7vee ja lapsemme vähän päälle 3.v.Isäntä sitä mieltä että pitäisi uusi koti etsiä lapsettomasta perheestä tälle koiralle.Minä vastustan vähän kuitenkin asiaa,sillä aina olen elänyt koirien kanssa.Mutta tuli kuitenkin tunne että kuinka rakas turrimme teki noin?ja entäpä jos ens kerralla purisi sitten ja kunnolla?????Huoliiko kukaan eläintä jolla loppuelämän lääkitys päällä.Tilanne oli sellainen että lapsi pörisi ja hyppi tasajalkaa mitä on toki tehnyt ennenkin koiriemme edessä,mutta nyt "koiralla paloi käpy".Minulla on kuitenkin kova kuri että koiria ei häiritä kun esim.syö eikä läpsitä yms.. Mitä te tekisitte asia on minulle vaikea siis luopuminen itkenyt olen silmäni turvoksiin
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tiedän, että saan mielipiteelläni paljon vastustusta, mutta minusta koiraa ei pitäisi hävittää jos hän ei kerran koskaan ennen ole tehnyt mitään ja nytkin vain siksi että lapsi härnäsi puremaan.
Nyt jos saatte lapselle selitettyä, että koira kanssa käyttäydytään kunnolla niin en usko, että tulee jatkossa ongelmia.
Jos laitatte tämän koiran pois ja otatte uuden ja lapsi jatkaa härnäilyään ja uusikin koira puree niin olette kierteessä.
Nyt ainut keino on opettaa lapsi käyttäytymään koiraa kohti hillitysti. Tiedän, että se on vaikeaa 3v:n kanssa, mutta kyllä se onnistuu
mä oon täysin samaa mieltä sun kaa, ei neläimiä saa huvikseen härnätä, ei oo oikein jos koiraa härnätään ja koira näyttää että nyt riittää ja se sen takia heti hävitetään![]()
meillä tosin on kissoja (on ollut myös koiria) ja just tänään sai tyttö käsilleen kun kielloista huolimatta tökki kissaa naamaan, enkä silti oo kissalla vihanen!!
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow::headwall: :headwall: joo, näköjään sitä pitää tapahtua jotain oikeasti ennenkun tajutaan. :headwall:
on se nyt kumma jos lapsi ei saa olla lapsi (hyppiä, kiljua, pomppia) omassa kotonaan, ettei koira häiriinny!!
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tiedän, että saan mielipiteelläni paljon vastustusta, mutta minusta koiraa ei pitäisi hävittää jos hän ei kerran koskaan ennen ole tehnyt mitään ja nytkin vain siksi että lapsi härnäsi puremaan.
mä oon täysin samaa mieltä sun kaa, ei neläimiä saa huvikseen härnätä, ei oo oikein jos koiraa härnätään ja koira näyttää että nyt riittää ja se sen takia heti hävitetään![]()
meillä tosin on kissoja (on ollut myös koiria) ja just tänään sai tyttö käsilleen kun kielloista huolimatta tökki kissaa naamaan, enkä silti oo kissalla vihanen!!
eli teillä lapset eivät saa leikkiä/hyppiä/kiljua eläimen vieressä ettei vaan mamman musti häiriinny ja pure?
eihän ap:n lapsi ollut koskenut koiraan.
on se säälittävää, että lapset joutuvat kotonaan olemaan koko ajan varuillaan, ettei vaan eläin hermostu ja satuta.
juuri näin, mä en kans ymmärrä miksi koiralla on niin suuri valta talossa, että lapsi raukkojen pitää olla kuin kusi sukassa, ettei se musti parka vain häiriinny. kiusaaminen taas on ihan eri asia, ja jos lapset omia juttujaan hyppii ja touhuaa, se ei ole eläimen kiusaamista. kiusaamista on se että koiraa tonitään tuupitaan lyödään tai muuten härkkimällä härkitään siis se hyppiminen ja hosuminen kohdistuu suoraan koiraan.Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tiedän, että saan mielipiteelläni paljon vastustusta, mutta minusta koiraa ei pitäisi hävittää jos hän ei kerran koskaan ennen ole tehnyt mitään ja nytkin vain siksi että lapsi härnäsi puremaan.
eli teillä lapset eivät saa leikkiä/hyppiä/kiljua eläimen vieressä ettei vaan mamman musti häiriinny ja pure?
on se säälittävää, että lapset joutuvat kotonaan olemaan koko ajan varuillaan, ettei vaan eläin hermostu ja satuta.
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:juuri näin, mä en kans ymmärrä miksi koiralla on niin suuri valta talossa, että lapsi raukkojen pitää olla kuin kusi sukassa, ettei se musti parka vain häiriinny. kiusaaminen taas on ihan eri asia, ja jos lapset omia juttujaan hyppii ja touhuaa, se ei ole eläimen kiusaamista. kiusaamista on se että koiraa tonitään tuupitaan lyödään tai muuten härkkimällä härkitään siis se hyppiminen ja hosuminen kohdistuu suoraan koiraan.Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tiedän, että saan mielipiteelläni paljon vastustusta, mutta minusta koiraa ei pitäisi hävittää jos hän ei kerran koskaan ennen ole tehnyt mitään ja nytkin vain siksi että lapsi härnäsi puremaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:Ei koira kiusattunakaan saisi ihmistä purra. Jos siis on päästään normaali ja koulutettu sellainen.
:flower:
Alkuperäinen kirjoittaja jaanuska:Kiitos mielipiteistänne joita on tullut paljon.EN todellakaan ole viemässä rakasta perheen jäsentämme piikille,enkä antamassa pois.Kyllä mulla aikuisena on järki päässä ja koirista vankka kokemus.Ota huomioon että mainitsin aloitus tekstissä isännän kannan oton koiraa kohtaan.JA SE TIETÄÄ ETTÄ MÄ EN HEVILLÄ KOIRISTANI LUOVU.Koiramme on koulutettuja molemmat ja siksipä tilanne onkin kumma kun nyt ärsyyntyi sillä ei aiemmin ole tokkassu=näykkässyt lastamme eli lapsi on saanut iloissaan pomppiakkin!Ainut missä tilanteessa on murissut/varoittanut lastamme on se kun koiralla on esim.luu(lapsi tietää että ei mennä ottamaan luuta koiralta).Ja meidän lapsonen tietää tasan tarkkaan että koiriamme ei retuuteta jne.kuten mainitsin että kuri on lapsellanikin koiria kohtaan eli niitä ei häiritä kun ne syövät tai nukkuvat!Tiedoksi meillä ei koirat määrää vaan me aikuiset.Älkää nyt mua ihan pellenä pitäkö!!!Täällä just näitä ihmisiä jotka viemässä heti piikille näinhän joku kommentoi.NIITÄ TOSIAAN ON mutta en minä.