Xylitolissa on kanssa jotain, mikä ei koiralle sovi.Alkuperäinen kirjoittaja saga79:Olen kanssa kuullut että koira kuollut kun syönyt xylitoli purkkaa (vai pastilleja) Kyseessä tosin oli vanha koira
mix jättäsin?Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:No jätäppä xylitolit kuleksimaan niin kuolee varmasti.Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:no kaverin koira pääsi mun huoneeseen, veti lakut ja kilon suklaat naamaan... tummaa täytesuklaata.. ei se aamulla kuollu ollu kun kotiin tultiin ja hyvin pihisee henkivieläkin näin 6 vuoden jälkeen
Mun koira on syöny varmaan joku yhden levyn suklaatia eikä se ollu sil kerral vaarallista!Alkuperäinen kirjoittaja Tytti-:itseasiassa pienikin määrä suklaata koiralle voi olla kuolettavaa. Riippuu ihan koirasta miten maksa kestää sen.. Hyvä kun saitte sen oksentaan! :hug:
Ksylitolimyrkytys on huono juttu..jos sitä vertaa maitosuklaaseen niin suklaa on vielä pikkujuttu, riippuen tietysti koiran koosta ja suklaanmäärästä yms. Pienikin määrä ksylitolia riittää tappamaan isommankin koiran.Kauhee määrä
Mä kuulin kerran et koiranpentu oli kuollut eläinlääkärin pöydälle, kun oli syönyt pienen askillisen sellasia ksylitolipastilleja..ei ollut mitään tehtävissä.