Koira sai isolta saksanpaimenkoiralta kyytiä..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24939603]Siis sinä et korvais jos sun koira hulluuttas hyökännyt toisen koiran kimppuun raivon vallassa?? Mut pureman kyllä?
hmm... mikä meni tässä nyt pieleen..[/QUOTE]

Huulluutta? Hyökkäs?

Melko voimakkaita ilmaisuja ottaen huomioon sen, mitä ap tapahtuneesta kertoi.

Se saku on tosiaan saattanut ärisätä pennulle ja jahdata sitä, mutta ei se kyllä ole hulluna päälle käynyt, jos se ei ole purrut.

Eikä tuossa mikään mene pieleen. Jos koirani puree, niin korvaan. Jos vain juoksee jonkun pennun perään ja se pentu siinä sitten sattuu kompastumaan ja reväyttämään jalkansa, en näe mitään syytä korvata.
 
TOisella hyökkäyksella ap:n koirasta tuli jo vertakin. Ei musta ihan normaalia leikkinahistelua enää.
Joo...sen suusta. Ap:n mukaan todennäköisesti koiran kielestä.

Jos verta tulisi päästä jossa olisi puremajäljet, niin saku olisi ne silloin aiheuttanut. Mutta jos verta tulee suusta, todennäköisesti kielestä, on koira melko suurella todennäköisyydellä purrut itse itseään. Enkä mä näe kyllä silloin, että se sakun omistaja olisi minkäännäköisesä korvausvelvollisuudessa.

Vuonna nakki ja papu narttuni otti yhteen toisen nartun kanssa. Niille tuli riitaa kepistä ja tilanne meni käytännössä siten, että molemmat ärjyivät ja karjuivat hampaitaan näyttäen, seisten tekajaloillaan ja hyökkien toisieen päin. KUMPIKAAN ei purrut toistaan, vaan se oli semmoista saakelinmoista uhoomista joka loppui alta 10 sek, kun me omistajat huudettiin perkelettä ja juostiin väliin.

Kumpikaan koira ei siis purrut toistaan, eikä tullut muitakaan vaurioita, joita toinen koira olisi esim. kynsillään aiheuttanut.

Täiltä toiselta koiralta tuli kuitenkin suusta verta melko paljon, koska se oli purrut ITSE ITSEÄÄN huuleen. Huuli oli mennyt kulmurista läpi ja se oli siis edelleen siinä kulmurissa kiinni, kun päästiin tsekkaamaan, että miksi koira vuotaa kuin tapettu sika.

Mun mielestäni mä en misään nimessä ollut tässä tilanteessa korvausvelvollinen. Enkä kyllä ollut sitä sen toisen koiran omistajankaan mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
"piupau"
[QUOTE="aloittaja";24939372]Me ollaan käyty useaan kertaan tuolla, siitä saakka kun koira meillä ollut ja tää tyyppi oli ekaa kertaa tän julmetun kokoisen koiransa kanssa siellä. Jostain syystä otti meidän koiran silmätikukseen ja läksytti sitä pariinkin otteeseen. Ekalla kerralla meni tuo jalka ja sit toisen kerran kun hyökkäs kun ei kuunnellut omistjaansa yhtään tuli meidän koiralta suusta verta, ilmeisesti kielestä.

En ymmärrä mikä meidän koirassa siinä otti pattiin kun olis koko ajan vaan halunnut tulla pieksää meidän koiraa ja siel oli muitakin uroksia.[/QUOTE]

Vahinko jos kerranlöylyttää, mutta pennun omistajassakin jo vikaa, kun ei tajua viedä koiraansa pois hyökkäilijän luota.piupau
 

Yhteistyössä