Koira puri meidän puolivuotiasta päästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Oma koira puri kun vauva oli kiltisti lattialla leikkimässä isänsä kanssa. Silmäkulmassa on haava (ehkä 1-2mm silmästä) ja hampaan jälkinaarmut aukileen vieressä ja poskessa. Säikähdin kauheasti... :( Pitääkö viedä vauva lääkäriin tarkistettavaksi?

miksi koira puri? Ja miksi noin käyttätyvä koira on vapaana pienen lapsen lähellä? Koira meilläkin on, mutta jos se alkais pureskella ihmisiä, niin sais lähteä koirien taivaaseen. Normaalijärkinen koira ei pure ihmisiä ilman syytä.

Käyttäisin lääkärissä jo ihan sillä perusteella että ne koiran suussa olevat pöpöt ei ole välttämättä hyväksi ihmiselle.
Niin, ja koiran veisin kyllä piikille, tai olisin vienyt jo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvaa ei tarvitse mutta koira piikille! Hyi hitto. Meinaatko tosissas oottaa milloin se purasee kunnolla.

no voi hyvänen aika, riippuu koirasta tottakai. koira todennäköisesti meni leikkimään lapsen ja isän kanssa ja innostui liikaa. kaikki koirat eivät ole mielenvikaisia tappajakoiria, jos riehaantuvat välillä.

Koiran puremassa kannattaa aika herkästi käyttää lääkärillä arvioimassa tarvitaanko antibioottikuuri. Eläinten puremat tulehtuu herkästi. Itse veisin näytille, huomisaamuna riittänee.

Vauvaa ei tarvitse mutta koira piikille! Hyi hitto. Meinaatko tosissas oottaa milloin se purasee kunnolla.

no voi hyvänen aika, riippuu koirasta tottakai. koira todennäköisesti meni leikkimään lapsen ja isän kanssa ja innostui liikaa. kaikki koirat eivät ole mielenvikaisia tappajakoiria, jos riehaantuvat välillä.

Koiran ei todellakaan kuulu "innostua"niin, että puree lapsia päähän!

miksi koira puri? Ja miksi noin käyttätyvä koira on vapaana pienen lapsen lähellä? Koira meilläkin on, mutta jos se alkais pureskella ihmisiä, niin sais lähteä koirien taivaaseen. Normaalijärkinen koira ei pure ihmisiä ilman syytä.

Ei ole koskaan aikaisemmin tehnyt mitään. En ymmärrä miten ja miksi näin tapahtui. :( Aikaisemmin on vain ollut huolehtiva ja ystävällinen vauvaa kohtaan... Koira oli aika lähellä vauvaa kun tämä tapahtui, joten olisko kateellinen, en tiedä... :( Pakko harkita ainakin koiran lopettamista tai antamista pois.

Ei teiltä kysytty mielipidettä siihen, mitä koiralle pitää tehdä, vaan vauvalle! Älkää nyt jaelko kuolemantuomioita, kun ette tiedä tarkemmin, mitä on tapahtunut.

Meilläkin sai koiran kanssa olla varuillaan aikaisemmin. Ennen kuin tottui lapseen. Tietyt jutut pelotti koiraa ja saattoi käyttäytyä arvaamattomasti (ei tosin koskaan ole purrut). Nykyään ovat jo hyviä kavereita.

Koira piikille, koska jos puree kerran niin tekee sen toistekin. Vauvan veisin lääkäriin juuri sen tulehdusvaaran vuoksi. Puolivuotiaalla ei ole vielä vastustuskykyä kaikille bakteereille. Lapsi lääkäriin ja koira pois.

Alkuperäinen kirjoittaja RasuNaamari:
Tää on joku provo. Muuten et kyselisi vaan veisit vauvan lääkäriin ja koiran lopetettavaksi.

Ei ole provo. Koira on erittäin rakas minulle. Ymmärrän kyllä että on vaaraksi lapselle mutta ennemmin annan pois kuin lopetan... :( Ootko oikeesti sitä mieltä että pitää viedä vauva lääkäriin? Ei ole mitään hätää enää vauvalla, leikkii iloisesti ja naamassa on vain pieni verijälki sekä mustelma. Tyhmä kai olen...

Tää on joku provo. Muuten et kyselisi vaan veisit vauvan lääkäriin ja koiran lopetettavaksi.

Näin!
Jos totta on niin heti luovu koirasta!Koira on vaan koira ,mut vauva on VAUVA |O ,meiltä ois jo lähteny samantien, saunan taakse ja nappi ohtaan :kieh:

Omaa koiraa vahdin ku haukka,yksin ei pääse lähellekkään vauvaa,koskaan ei tiiä mitä niillä päässä liikkuu ja sit voi olla jo liian myöhästä ku vauvalta on purtu puol naamaa.Ikinä ei tiiä vaik ois kuin kiltti karvaturri ja mie tykkään koirista ja miulla on ollu koko elämäni ajan aina koira, 31 vuotta,2 kuukauden taukoa lukuunottamatta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole provo. Koira on erittäin rakas minulle. Ymmärrän kyllä että on vaaraksi lapselle mutta ennemmin annan pois kuin lopetan... :( Ootko oikeesti sitä mieltä että pitää viedä vauva lääkäriin? Ei ole mitään hätää enää vauvalla, leikkii iloisesti ja naamassa on vain pieni verijälki sekä mustelma. Tyhmä kai olen...

Vaik ois kuin rakas niin koira ei korvaa vauvaa,sillon ois pitäny miettii jo vauvaa tehessä et mikä tulee ja on arvojärjestys perheessäsi.Ei pahalla mut luovu ja vähän äkkiä koirasta,se tekee varmasti uudestaankin sen.Entäs ku vauva rupee liikkuu ja leikkii,juoksee koiraa karkuun???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ainakin mä soittaisin eka lääkäriin ja kysyisin pitääkö tuoda. ja selittäisin mitä rokotuksia lapsi on saanut ja koska.

Yhteistyössä