koira puri lasta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piikille vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksanut lukea koko ketjua, kommentoin vain ap:n tapausta.
Koira EI saa puolustaa ruokaansa, jos näin tapahtuu, on perheessä arvovalta-ongelma.
Lapsen kuuluu olla koiran yläpuolella, ja koiran tulee tämä tiedostaa. Apn koira ei kunnioittanut lasta.
Meillä on aikuinen rottweiler uros, ja se tietää olevansa lauman "alinta kastia". Meidän 3 vuotias saa ottaa siltä ruokakupin edestä, koira ei edes hampaitaan väläytä.
Kerran yllätin pojan ja koiran syömästä (!) samasta kupista.. :D

Apn koiran perheessä on siis johtajuusongelma, tämä tulee kitkeä välittömästi pois. En tiedä minkälainen koirankasvattaja ap miehensä kanssa on, mutta luulen että jonkinlaista kokemattomuutta on kun näin on päässyt käymään.
Koira on vasta nuori, en suosittele sen viemistä piikille, etsikää mieluummin uusi asiantunteva koti.

Mun veljeni kävi aikoinaan "taputtamassa" kurahanska kädessä vierasta saksanpaimenkoiraa kuonolle. Veljeni oli vasta taapero eikä äitini huomannut hänen poistuneen hiekkalaatikolta ennen kuin oli hakkaamassa koiran kuonoa. Koira ei reagoinut siihen mitenkään, koska ymmärsi, että veljeni oli pieni eikä ymmärtänyt.

Kiltti koira, joka on kerran purrut lasta, voidaan antaa sellaiseen kotiin, jossa ei ole lapsia ja isäntä on kokenut koirankasvattaja. Jos sellaista ei löydy, niin koira piikille.

ei piikille. Etsikää sille uusi koti jos ette jaksa kouluttaa ja valvoa 24/7 koiran ja pienen lapsen yhteiseloa.

Ja te ketkä mietitte koiran ottoa, erityisesti lapsiperheeseen tai koiran ottoa yleensä jos lapsia saattaa olla tulossa, muistakaa tämä tapaus. Kaikkeen pitää varautua ja yhteenkään eläimeen ei voi 100% luottaa, mutta ei sitä eläintä voi heti viedä piikille tai heivata seuraavalla ihmiselle jos vahinkoja sattuu esim. huonosta koulutuksesta johtuen.

Onpas ikävä juttu :/

En ihmettele, että noin kävi. Koiran häkitys + pieni lapsi jne = ei hyvä yhdistelmä. Piikkiä en heti antais. Laita ilmo jonnekkin, että haluatte antaa koiran hyvään kotiin. Mun mielestä ei ton jutun perusteella kuulostanu ONGELMAKOIRALTA. Ottajia varmasti on. Teidän typeryyttäne osaksi, että tuo tapahtui, joten yrittäkää ensin saada koiralle uusi koti. Jos ei onnistu niin vaihtoehdoksi jää varmaan se lopetus. Siinä talossa en sitä koiraa asuttais :)

Alkuperäinen kirjoittaja rotikka-fani:
Koira EI saa puolustaa ruokaansa, jos näin tapahtuu, on perheessä arvovalta-ongelma.
Lapsen kuuluu olla koiran yläpuolella, ja koiran tulee tämä tiedostaa. Apn koira ei kunnioittanut lasta.
Meillä on aikuinen rottweiler uros, ja se tietää olevansa lauman "alinta kastia". Meidän 3 vuotias saa ottaa siltä ruokakupin edestä, koira ei edes hampaitaan väläytä.

Apn koiran perheessä on siis johtajuusongelma, tämä tulee kitkeä välittömästi pois. En tiedä minkälainen koirankasvattaja ap miehensä kanssa on, mutta luulen että jonkinlaista kokemattomuutta on kun näin on päässyt käymään.
Koira on vasta nuori, en suosittele sen viemistä piikille, etsikää mieluummin uusi asiantunteva koti.

Mitä sä selität??

Alkuperäinen kirjoittaja Hyi olkoon:

Mitä sä selität??

Olen pahoillani jos et kykene ymmärtämään kirjoitustani :)

Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi olkoon:

Mitä sä selität??

Olen pahoillani jos et kykene ymmärtämään kirjoitustani :)

Mä oon kyllä aivan samaa mieltä, että koiran ei kuulu puolustaa ruokaansa puremalla lasta. Jos se niin tekee, niin kaikki ei ole kunnossa. Koirat ovat luonteiltaan erilaisia ja ne saa myös koulutettua. Tämä ap:n koira ei kuulostanut lapsiperheeseen sopivalta.

Ja siihen vielä, että yksikään koira ei ole 100% luotettava... Varmasti totta monen koiran kohdalla, mutta kyllä niitä täysin luotettavia koiriakin löytyy. Isovanhemmillani oli koira, jota kiltimpää ja ihmisrakkaampaa en ole ikinä nähnyt. Kun se sai pentuja, äitini varoitti minua ja veljeäni olemaan varovasti sen seurassa, koska äidinvaistoineen koira voi puolustaa pentujaan ja kokea uhaksi pentuihin koskemisen ym.
No, tämä koira ei IKINÄ edes murissut, kokenut oloaan uhatuksi, ollut varautunut tai mitään muutakaan, vaikka me veljeni kanssa (n. 10-vuotiaita olimme silloin siis) otimme vuorotellen syliin parin tunnin ikäisiä pentuja, kuljettelimme niitä jopa kauemmas emon näkymättömiin, otimme emon nenän alta jne.

Kissaihmisenä voin sanoa oppineeni jotakin ohjelmasta Koirakuiskaaja; Koiran on olatava rentoutuneen alistuva. Tää mies joka näitä koiria kouluttaa on ihan mieletön..
Mutta siis; koira ei saa puolustaa ruokaansa. Koira on lauman "alin".
En osaa sanoa missä on vika, mutta en haluaisi koiraa enää samaan kotiin kuin lasta.

Meillä on ongelma kissa. Oikeasti. Meidän söpö ja kaiken sietävä kisu, puree mua perssiistä( hyppää lattialta ja näykkäsee) jos A) ruokaa ei tarpeeksi B) Kuppi tyhjä
Niin.. ja tämän käytöksen siedän, kun se kohdistuu minuun ja minä saan asialle tehtyä jotakin(Otan niskasta kiinni ja kastelen naamaa suihkupullolla).
Mutta jos tämä käytös kohdistuisi lapseen, hävittäisin kisun.

Aargh että ärsyttää nämä "piikille, piikille"-vouhkaajat! Koira puolustaa ruokiaan, eikä se nyt välttämättä tajua että kuka puree ja ketä kun tilanne sattuu päälle. Varsinkin kun tuollainen pikkulapsi on kyseessä, niin vanhempien tehtävä on valvoa lasta ja koiraa ja ETENKIN varmistaa, ettei lapsi mene sorkkimaan koiran kupille ainakaan sen syödessä. Tuollaiset koirat uusiin fiksuihin koteihin ja mielellään napakka muistinvirkistyskoulutus siitä, että kuinka käyttäydytään ja missä tilanteessa.

Ja koska ketju oli aloitettu jo muutama vuosi sitten, niin tämä viesti oli tulevien (ja valitettavien) tapausten "uhreja" varten. Kyllä näitä vaan sattuu silloin tällöin, se on raaka totuus.

Yhteistyössä