E
ev
Vieras
Koira olisi alunpitäen pitänyt kasvattaa niin että lapsi saa ottaa kupin sen edestä ilman että koira hermostuu. Öaåsi on koiran yläpuolella.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :):Meillä on stafficross ja pieni vauva. Koira on kaksi kertaa murahtanut vauvalle jonka jälkeen näki missä hänen paikkansa on. Eilen vauva oli huomaamatta napannut koiran turkista kiinni ja alkanut vetää itseään ylös seisomaan. Koira ei inahtanutkaan vaikka sen on tarvinnut sattua paljon. Mies otti vauvan pois ja sanoi vauvalle ei ja koira taas sai kehuja.
Minä olen meidän lauman alfanaaras jonka sana on laki, samoin mieheni on alfauros joka laittaa lauman ojennukseen. Sen jälkeen tulee meidän pennut ja vasta sitten nuo kaksi koiraa.
Voi jumalauta! Onko tällaisia ihmisiä siis oikeesti olemassa?? On tainnut pikkasen mennä överiksi kun luulette olevanne koiria![]()
Alkuperäinen kirjoittaja älkää antako koirillene liikoja valtuuksia:Alkuperäinen kirjoittaja narikka:kyllä koira ruokaansa puolustaa, ja mikä on lapsen asema koiraa nähen? alempi arvonen ajetaan kupilta pois.. lauma järjestys kuntoon. koiralle johtajuus selville. ensin ihminen sitte vasta koira. tuossa tilanteessa en etes miettin lyijyburanaa saati piikkiä
peesi. Mä en oikein ymmärrä tota, että koira saa puolustaa ruokaansa. Kotikoira ei saa ihmisiä komennella, edes kupiltaan pois. Jos meidän koira niin tekisi, alkaisi armoton koulutus ja aivopesu: täällä määrää ihmiset!
Meidän koira väistää aina, jos ihminen koskee sen ruokaan, luuhun, keppiin tai leluun. Muu ei tule kysymykseenkään.
Tietääköhän kyseinen sakemanni, että näin tulee toimia?
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:Minä antaisin koiran pois uuteen kotiin. Luottaa en voisi enää.
Minusta on kummallista, että niin monen mielestä on okei, että koira hyökkää kun sen ruokakupille tullaan. Minkälaisia koiria te pidätte?
Tietenkään se ei ole koiran vika, että käyttäytyy vaistojensa mukaan, mutta kyllä koirat pitäisi kouluttaa niin, että ihmisiä ei purra, ei vaikka kuinka olisi väärässä paikassa tai väärään aikaan. Vasta jos toinen oikeasti kiduttaa tms. niin saa puolustautua.
Ap:n koira ei varmasti ole mikään mielenvikainen, mutta en kyllä tosiaan luottaisi että taaperot ovat turvassa, perheeseen ilman pikkulapsia sopeutuu varmasti. Itse en todellakaan luottaisi portteihin tai oveihin, en voisi kuvitella pitäväni lemmikkiä, joka saattaisi lastani haukata jos se "ärsyttää" eläintä.
Alkuperäinen kirjoittaja tulkinta koirasta:Koiralla on sekaisin laumajohtajuus ja lapsen asema samaten.
Oletettavasti koira on paimenkoiratapaan terävä ja hieman pehmeä, koska puraisi niin kovaa.
Ei ne aikuiset koirat höykkyyttele pentujaAikuinen koira osaa kyllä tokaista hampaillaan juuri niin lujaa kuin se on mielestään sopivaa.
Katseles koiraasi sillä silmällä viikko pari.
Muriseeko esimerkiksi jos oven takana on joku. Käveleekö häntä pystyssä lenkillä johtajin elkein?
Pörhisteleekö niskakarvojaan muille koirille/ihmisille?
Totteleeko heti, tuleeko luokse pää alhaalla vai nokka pystyssä?
Lasta puraisi, koska teillä on ote koiraan hukassa.
Koira pitää itseään pomona, koska POMOT PITÄÄ HUOLEN MUKULOISTA. Koiran mielestä te ette kasvata lasta oikein, sen takia koira ojensi.
KOIRAN KUPILLE EI SAA MENNÄ EDES AIKUISET.
Periaatteessa lauman johtaja saa ajaa koiran pois kupilta, mutta kukaan johtaja ei tee niin kiukkuillakseen. Sinä määräät eväästä, joten sinä annat koiralle luvan milloin se saa syödä.
Eli, istutat ja pistät kupin eteen. Sitten annat luvan koiralle ottaa.
Itte meet kauemmaksi. Jos sä lähet tupertamaan koiran evääseen, se tokasee sua.
Koiralle annetaan ruokarauha.
Jos koira pelkää ruokansa päälle, se ei ainakaan auta että koiran nokan eestä viedään eväät.
Luottamus johtajaan on tismalleen eri asia kuin päällepäsmäröinti.
Koiralle annetaan rauha, lapsenkin osalta.
Lapsi ei mene sotkeilemaan koiran lähelle.
Rauhallisuus ja määrätietoisuus on johtajan aa ja oo. Turhanpäiväinen pompottaminen ja räyhääminen on eri asia kuin johtajuus.
Paljon näkee räksyttäviä rakkeja, joiden omistajat riekkuvat hihnan toisessa päässä kiljuen eitä tai lässyttäen pehmeitä, eikä koira piittaa tuon taivaallista.
Miksi?
Jokainen voi ihan itse miettiä sitä.
Jos koiraa ei osaa pitää, koiran voi antaa muualle.
Mieluusti sellaiseen kotiin, missä on tilannetajuinen johtaja joka osaa tulkita koiran luonteen oikein.
Alkuperäinen kirjoittaja älkää antako koirillene liikoja valtuuksia:alempi arvonen ajetaan kupilta pois.. lauma järjestys kuntoon. koiralle johtajuus selville. ensin ihminen sitte vasta koira. tuossa tilanteessa en etes miettin lyijyburanaa saati piikkiä
Alkuperäinen kirjoittaja ongelmakoirakouluttaja:En ehkä veisi koiraa piikille, mutta antaisin ainakin pois, lapsettomaan kotiin.
Jotkut selitteli ylempänä että koira saa puolustaa ruokaansa, mutta ei tasan saa oman perheen ihmisiltä! Koira on aina ihmisen alapuolella, myös lapsen. Ja koiran ei tulisi protestoida mitenkään sitä, että lapsi menee ja ottaa vaikka sen ruokakupin pois.
Antaakoi koira perheen aikuisten ottaa kupin pois kesken syömisen, vai muriseeko tai on muuten uhkaava käytökseltään?
Juuri tämän takia olisi harjoiteltava myös luopumista.
Koiran ei myöskään kannata antaa aloittaa syömistä ennen kuin saa luvan, jos ei ruoka maistu, se otetaan pois. Näin ei myöskään taapero pääse kupille.
Koiran syömistä on aina vahdittava vierestä jos on lapsia.
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:En kyllä säikähtäisi siitä jos koira puri ruokakupilla. Johtajan tehtävä on valvoa, ettei lapsi mene kupille silloin kun syödään. Itse olen todella tarkka tästä. Koiralla täytyy olla ruokarauha. Järjestätte nyt vain niin, että koira saa rauhassa syödä ja lapsi ei mitenkään pääse häiritsemään. Meillä saattaa koirat murahdella lapselle varoitukseksi ja heti me johtajat puututaan asiaan eli lapsi pois tilanteesta. Koiralla on oikeus puolustaa itseään ja ruokaansa.