koira puri lasta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piikille vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Portti, jota lapsi ei saa auki tai ovi kiinni koiran ruokailun ajaksi. Ostakaa haka ja laittakaa se niin korkealle, ettei lapsenne yltä avaamaan. Älkää enää velttoilko.

Alkuperäinen kirjoittaja patina:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perusfaktat koiran koulutuksessa: Koiralta pitää pystyä ottamaan ruokakuppi pois, ja koira EI saa silloin hyökätä, purra tms. Silloin on jo menty metsään. Fakta 2: Koiran pitää olla AINA laumassa alimmaisena, muuten tulee ongelmia. Koiraa ei pidä imhimillistää, koira on eläin. Tarvitsee lämpöä, ruokaa ja huolenpitoa, kyllä, mutta on aina ryhmässä viimeinen, eikä ohita ihmistä. Kun nämä tietää, niin ollaan jo viisaampia!

Sä itse sorrut inhimillistämiseen jos vaadit, että koiran tulee kunnioittaa johtajanaan 2-vuotiasta epäloogisesti ja arvaamattomasti käyttäytyvää ihmislasta vain siksi, koska hän sattuu kävelemään pystyasennossa. Eihän vastasyntynytkään ole koiran silmissä johtaja, joten miksi vasta 2-vuotias olisi? Lapset ovat koiralle laumanjohtajan erityissuojeluksessa olevia otuksia, mutta ei ole mikään ihme, jos koira, joka osallistuu perheen elämään vain osan päivästä, on sekaisin roolijaosta.

On monia kokeneita koiraihmisiä, jotka eivät anna edes alakouluikäisten lastensa olla kahdestaan kotona koiran kanssa. Nämä täysin normaalit ja tervepäiset koirat laitetaan laumanjohtajan poissaollessa portin taakse juuri siksi, että koira on koira ja lapsi on lapsi vailla täyttä auktoriteettia. Riskit tiedostetaan ja ymmärretään, että eläin on aina eläin vailla ihmisten moraalisääntöjä.

Eihän tuota voikaan vaatia, jos roolijakoa ei ole tehty selväksi. Selvää pässinlihaa.

Jälleen omistajien vastuulla tämäkin homma.

Tuntuu siltä, että kummallisen moni luottaa kuitenkin siihen, että koira osaa automaatisesti kunnioittaa lasta koska "niin pitää tehdä". Samaa utopiaa on luulot, että uros ei koskaan käy nartun kimppuun, että aikuinen koira ei milloinkaan pure pentua tosissaan tai että nuorempi koira on aina vanhemman alapuolella.

Piikki on viimeinen vaihtoehto.

Lapselle, että myös koiralle voi opettaa tavat.
Koira reagoi normaalisti, varsinkin, jos on ulkokoira, joka ei ole tottunut, että sen ympärillä on pieni lapsi.
Kääntäsin katseen vanhempiin, jotka eivät turvanneet tilannetta tarpeeksi hyvin. Koira kun on saanut syödä ateriansa rauhassa, niin on se ymmärrettävää, että jos kokee tilanteen uhkaavana.

en piikille veis, ksoka on vanhempien vika mitä tapahtui. todennäköisesti myisin koiran pois kyllä, tuo voi tapahtua uudelleen jos ette ota opiksenne. mulla 2 koiraa, enkä jätä valvomatta edes ekaluokkalaisen kanssa. luoja tietää mitä muksut saa päähänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja piikille vai ei?:
Hei!
Meillä on 2 vuotias saksanpaimenkoira narttu, joka viettää päivät häkissä ja illat on kanssamme sisällä. Tänään mies sitten haki koiran sisälle ja aloimme katsomaan perheen kanssa TV:tä.. no mies oli antanut koiralle ruuan kodinhoitohuoneeseen ja meidän rakas 2,5 vuotias poika oli mennyt huomaamattamme koiran luokse kun tämä oli syömässä ja niinhän siinä sitten kävi että koira hyökkäsi ja puri poikaamme kun ilmeisesti puolusti ruokaansa.

Ennen ei tällaista ole tapahtunut ja yleensä emme anna lasten mennä häiritsemään koiraa kun on syömässä. koira kyllä heti tiesi tehneensä väärin kun tuli korvat luimussa ja häntä koipien välissä pois paikalta. Pojalle tuli reikä hampaasta silmäkulmaan josta vuoti verta, melko kauan. Lisäksi koko poski edestä ja sivusta meni mustaksi eli näyttää aika pahalta. Nyt tässä sitten mietin että mitä pitäisi tehdä, viedä koira piikille ettei tällaista enää tapahdu, koska seuraavaa kertaa en todellakaan enää halua kokea..

Tuli sekava selvitys, mutta olisin kiitollinen mielipiteistä..

voi hyvänen aika.. aina pitäs eka piikille viedä?? Lasta ei tulisi ikinä päästää koiran ruokakipolle! Itseäni on koira purrut samasta syystä, alle 1v uroskoira, koska tungin pääni koiranruokakipolle samaan aikaan kun koira söi. Koira puri sitten silmän alapuolelle niin että poskiluu näkyi hieman haavasta. Minut vietiin sitten lekuriin jossa liimasivat ihon kiinni, ja nykyään arpea ei huomaa enään. Tuuria oli kun ei silmään osunut. Mutta opin itse että koiran kipolle ei mennä. Kyllä koira tekoaan katu, eikä meiän porukat edes miettineet koiran lopetusta! Ja koskaan ei vastaavanlaista enään sattunut. Vahinkoja sattuu, antakaa nyt sille koiralle mahdollisuus!
Mutta jos jo piikille viemistä ajattelet, niin ehkä sun ei olis koskaan koiraa kannattanut edes ottaa. Parasta olis antaa se koira sellaseen kotiin jossa siitäkin välitetään!

Minä antaisin koiran pois uuteen kotiin. Luottaa en voisi enää.

Minusta on kummallista, että niin monen mielestä on okei, että koira hyökkää kun sen ruokakupille tullaan. Minkälaisia koiria te pidätte? :o
Tietenkään se ei ole koiran vika, että käyttäytyy vaistojensa mukaan, mutta kyllä koirat pitäisi kouluttaa niin, että ihmisiä ei purra, ei vaikka kuinka olisi väärässä paikassa tai väärään aikaan. Vasta jos toinen oikeasti kiduttaa tms. niin saa puolustautua.

Ap:n koira ei varmasti ole mikään mielenvikainen, mutta en kyllä tosiaan luottaisi että taaperot ovat turvassa, perheeseen ilman pikkulapsia sopeutuu varmasti. Itse en todellakaan luottaisi portteihin tai oveihin, en voisi kuvitella pitäväni lemmikkiä, joka saattaisi lastani haukata jos se "ärsyttää" eläintä.

Meillä on kyllä koira joskus näykkäissyt lasta vastaavassa tilanteessa.
Koira ei ole toistanut tekoaan.. eikä sen puoleen lapsetkaan enää häiritse sitä.
Ei tietenkään ole hyväksyttävää, että koira puree, mutta aikuisen/koiran omistajan tehtävä on antaa koiralle oma rauha.
Piikille en veisi, mutta jos on vaikea uskoa, ettei tilanne toistu, niin sitten ehkä luopuisin koirasta. Mutta teidän on tehtävä itse päätös, minkä tiedätte ainoaksi oikeaksi.

Meillä on stafficross ja pieni vauva. Koira on kaksi kertaa murahtanut vauvalle jonka jälkeen näki missä hänen paikkansa on. Eilen vauva oli huomaamatta napannut koiran turkista kiinni ja alkanut vetää itseään ylös seisomaan. Koira ei inahtanutkaan vaikka sen on tarvinnut sattua paljon. Mies otti vauvan pois ja sanoi vauvalle ei ja koira taas sai kehuja.
Minä olen meidän lauman alfanaaras jonka sana on laki, samoin mieheni on alfauros joka laittaa lauman ojennukseen. Sen jälkeen tulee meidän pennut ja vasta sitten nuo kaksi koiraa.

en piikille veis, ksoka on vanhempien vika mitä tapahtui. todennäköisesti myisin koiran pois kyllä, tuo voi tapahtua uudelleen jos ette ota opiksenne. mulla 2 koiraa, enkä jätä valvomatta edes ekaluokkalaisen kanssa. luoja tietää mitä muksut saa päähänsä.

Ja luoja tietää mitä koira saa päähänsä!

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Meillä on stafficross ja pieni vauva. Koira on kaksi kertaa murahtanut vauvalle jonka jälkeen näki missä hänen paikkansa on. Eilen vauva oli huomaamatta napannut koiran turkista kiinni ja alkanut vetää itseään ylös seisomaan. Koira ei inahtanutkaan vaikka sen on tarvinnut sattua paljon. Mies otti vauvan pois ja sanoi vauvalle ei ja koira taas sai kehuja.
Minä olen meidän lauman alfanaaras jonka sana on laki, samoin mieheni on alfauros joka laittaa lauman ojennukseen. Sen jälkeen tulee meidän pennut ja vasta sitten nuo kaksi koiraa.

Voi jumalauta! Onko tällaisia ihmisiä siis oikeesti olemassa?? On tainnut pikkasen mennä överiksi kun luulette olevanne koiria:(

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä antaisin koiran pois uuteen kotiin. Luottaa en voisi enää.

Minusta on kummallista, että niin monen mielestä on okei, että koira hyökkää kun sen ruokakupille tullaan. Minkälaisia koiria te pidätte? :o
Tietenkään se ei ole koiran vika, että käyttäytyy vaistojensa mukaan, mutta kyllä koirat pitäisi kouluttaa niin, että ihmisiä ei purra, ei vaikka kuinka olisi väärässä paikassa tai väärään aikaan. Vasta jos toinen oikeasti kiduttaa tms. niin saa puolustautua.

Ap:n koira ei varmasti ole mikään mielenvikainen, mutta en kyllä tosiaan luottaisi että taaperot ovat turvassa, perheeseen ilman pikkulapsia sopeutuu varmasti. Itse en todellakaan luottaisi portteihin tai oveihin, en voisi kuvitella pitäväni lemmikkiä, joka saattaisi lastani haukata jos se "ärsyttää" eläintä.

Peesi! Joillain koiranomistajilla on mennyt niinsanotusti "puurot ja vellit sekaisin":(

Miksei ap vahtinut muksuaan? Käytittekö muksua edes lääkärissä? Koira ammuttava välittömästi ja samalla yhteiskunnan on otettava lapset huostaan tuollaisilta vanhemmilta.

tuttavan tenava päätti leikata saksilla koiran korvasta palan. arvatkaapa miten kävi. koira tietysti hävitettiin välittömästi, olihan se luonnevikainen. koiran täytyy kuulemma kestää purematta tai sillä ei ole hermot kunnossa. tässä oli kyseessä onneksi kääpiökoira.

tuttavan tenava päätti leikata saksilla koiran korvasta palan. arvatkaapa miten kävi. koira tietysti hävitettiin välittömästi, olihan se luonnevikainen. koiran täytyy kuulemma kestää purematta tai sillä ei ole hermot kunnossa. tässä oli kyseessä onneksi kääpiökoira.

Ihan oikein tehty! Koiria kuule riittää mutta lapsi on ainutlaatuinen!

Aloittajana antaisin koiran toiseen kotiin, mutta en lopettaisi. Ikävä kyllä tässä tilanteessa kaikki tyhmyys asuu sen omistajissa. Koira, joka viettää päivänsä ulkona, ei opi toimimaan laumassa samalla tavalla kuin jos se viettäisi aikaansa sisällä ihmisten kanssa, eikä lastakaan ole ilmiselvästi opetettu toimimaan koiran kanssa. Meillä lapsille on ehdottomasti opetettu, että koiran kippo on täysin pyhää aluetta, varsinkin kun koira siinä on syömässä. Ja koiralle on opetettu, että vaikka lapset tekisivät mitä, niin minä olen se, joka niitä sitten taas komentaa. On kuitenkin AIKUISEN tehtävä vahtia ettei tuollaisia tilanteita pääse tapahtumaan. Mielestäni tuossa tilanteessa koira reagoi täysin normaalisti, mutta se ei kuitenkaaan poista sitä faktaa etteikö olisi viisainta nyt vaan luopua siitä koirasta kun ei näemmä sitä tai lastakaan osata kasvattaa sopuisaan yhteiseloon.

Eihän se nyt koiran vika ole, jos vanhemmat eivät osaa pitää lasta kurissa. Suuttuisitko sinä ap (tai te muut ketjulaiset) jos olisitte syömässä ja koira hyppäisi pöytää vasten ja yrittäisi varastaa herkulliset ruoka-aterianne, joita juuri olisitte nälkäisinä alkamassa syömään?

En lukenut koko ketjua läpi, mutta mielestäni eläimellä tulee olla ruokarauha. Kuten myös rauha nukkua. Ja hänellä on oikeus puolustaa noita oikeuksiaan.
Eli en veisi piikille, koska moka on täysin vanhempien. Eri asia sitten, jos on muutenkin uhkaava. Joo ja mullakin on koiria ja lapsia...

No eikai nyt nuorta ja tervettä koiraa piikille viedä siitä syystä, että se kerran nappasee lasta sellaisessa tialnteessa jossa lapsen ei kuuluisi koiran kanssa edes olla.

Ap:n kannattaisi jatkossa pitää todella tiukasti huolta siitä, ettei vastaavia tilanteita ikinä enää pääse tapahtumaan tai etsiä koiralle uusi koti jossa koira hanskataan paremmin. Ei sekään välttämättä riitä, että koti on lapseton, sillä koira elää vielä noin 10 vuotta ja sinä aikana perheeseen voi syntyä lapsia/lastenlapsia tai vähintääkin kyläillä lapsia.

Mun tutulla on koira, joka ei TODELLAKAAN purisi lasta, jos se tulisi vaikka sörkkimään ruokaan, ei sellaista koiraaa voi lapsiperheessä pitää. Koira luulee olevansa korkeammalla kuin lapsi.

Mä en piikille veis, mutta toiseen perheeseen tai kunnon koulutus. Saksanpaimenkoiraa on aina koulutettava kunnolla

ei mun koirat ainakaan ota vastaan minkäänlaisia käskyjä lapsilta, itseasiassa lapset on niille ihan ilmaa. jonkunverran "vittuilua" koiran on lapsiperheessä pakko kestää kuitenkin.

Koiratkin tekee virheitä. Niillekin käy vahinkoja. Valitettavasti monet luulevat niitä joiksikin jumalolennoiksi, jotka kestävät mitä vain. Koira on selvästi kokenut itsensä uhatuksi ja näykkäissyt puolustukseksi, kun perheen aikuiset eivät ole pystyneet omaa tehtäväänsä hoitamaan (eli eivät huolehtineet lapsen valvonnasta). Jos koira oikeasti olisi vihainen ja puolustaisi ruokaansa, niin pari vuotias saisi kyllä paljon vakavammat vammat, jos edes jäisi henkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja CupCake-:
meillä koira antaa suustaan kaiken ihmiselle (myös meidän yksivuotiaalle). Siis jos kiinni saa kun lähtee leikkimään karkuleikkiä :D Koira osaa väistää ja varoa lasta eikä yritä mitään pahaa. Koira täyttää kohta kolme enkä ole koskaan kuullut sen edes murisevan (en edes tiedä miltä sen murina kuulostaisi). Kiltti on kuin mikä. Toisten mielestä ehkä liiankin alistuva, mutta tietääpähän ainakin, että ihminen määrää (oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen). Leikkisä ja iloinen koira joka tykkää kaikista ihmistä (päästäis rosvotkin iloisesti kylään). Meidän ranskanbulldoggi :heart: Kuorsaa meidän jalkopäässä yöt :)

Kuulostikin kovin tutulle kuvaus <3 Meillä kanssa ranskis, ja rakastaa lapsia yli kaiken, lenkilläkin jos näkee lapsia leikkimässä, niin niitä voisi seurailla vaikka kuinka kauan.
Ei olla itsekkään kuultu tuon koskaan murisevan. Tokkopa edes osaa. "Laulamaan" oppi pari viikkoa sitten :D Ja sängyssä nukkuu peiton alla meilläkin.

Yhteistyössä