Koira pissaa alleen, kun on miehen kanssa tekemisissä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki lähtee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järki lähtee

Vieras
Nyt on tullut ongelmaksi että koira pissaa kun mies puhuu koiralle, esim jos mies kutsuu koiraa, koira tulee matalana, häntä heiluen, ja pissaa samalla...
Kun mies leikkaa koiralta kynsiä, koira kusee samalla sen eteen....? Alkaa olla aika raivostuttavaa.... Just on matot laitettu, hah :)
Ja mies ei voi edes rapsutella koiraa kun koira jatkuvasti alistuu ja kusee samalla....
VOIKO TÄLLE TEHDÄ MITÄÄN? Olemme olleet kuin mitään ei olisi tapahtunut koiralle, emme siis ole toruneet näistä pissoista, koska koiramaailmassa nämä pissat on suuri kunnianosoitus, tällähän koira viestittää että olet pomo ja alistun täysin sinulle jne...
Mutta voiko tätä saada pois. Minulle koira ei tee pissoja, onko sitten hyvä vai huono...

Alkuperäinen kirjoittaja Järki lähtee;22868837:
Nyt on tullut ongelmaksi että koira pissaa kun mies puhuu koiralle, esim jos mies kutsuu koiraa, koira tulee matalana, häntä heiluen, ja pissaa samalla...
Kun mies leikkaa koiralta kynsiä, koira kusee samalla sen eteen....? Alkaa olla aika raivostuttavaa.... Just on matot laitettu, hah :)
Ja mies ei voi edes rapsutella koiraa kun koira jatkuvasti alistuu ja kusee samalla....
VOIKO TÄLLE TEHDÄ MITÄÄN? Olemme olleet kuin mitään ei olisi tapahtunut koiralle, emme siis ole toruneet näistä pissoista, koska koiramaailmassa nämä pissat on suuri kunnianosoitus, tällähän koira viestittää että olet pomo ja alistun täysin sinulle jne...
Mutta voiko tätä saada pois. Minulle koira ei tee pissoja, onko sitten hyvä vai huono...

Miehesi on todennäköisesti tehnyt jotain ikävää pennulle. Tuo ei ole normaalia pennun käyttäytymistä.

Kehutteko koiraa kun pissat tulee ulkona oikeaan paikkaan? Jos pihalla saa automaattisesti hyvää palautetta pissasta, niin mieheltä kuin sinultakin niin ehkäpä se siitä. Tuohon pomoasetteluun ei kyllä kannata lähteä puuttumaan, eli siis miehen ei nyt ainakaan pidä lähteä alistumaan koiralle.

Aiheuttaako jokainen kosketus tämän pissaamisen? Siis tuleeko pissoja todella monta kertaa päivässä jos koira on miehen kanssa tekemisissä.

Jos ei muiden ihmisten kanssa pissi alleen, niin sit se vaan pelkää sun miestäs ihan liikaa. Meilläkin koira pentuna pissas heti alleen kun sitä torui pissa vahingoista lattialla, oli siis aika loputon kierre. Koira on aika arka vieläkin, muttei pissi alleensa...

Mies on ihmeissään, miksi koira jatkuvasti näyttää hänelle alistumistaan? On mies komentanut koiraa tietenkin, niinkuin minäkin, mutta ei ole huutanut eikä säikäyttänyt.

Meillä koira tekee tuota samaa, ikää on kuitenkin jo kohta neljä vuotta---mies on kuningas mutta ei taatusti ole pahaa koiralle tehnyt--ja samalla tavalla kusi lentää muidenkin perheenjäsenten aikaan....rasittavaa! Vieraiden aikaan tulee sitten ilonkuset kintuille....

Kyseessä siis kiltti perhekoira, rotu suosittu lapsiperheissä.

[QUOTE="aloittaja";22868925]Mies on ihmeissään, miksi koira jatkuvasti näyttää hänelle alistumistaan? On mies komentanut koiraa tietenkin, niinkuin minäkin, mutta ei ole huutanut eikä säikäyttänyt.[/QUOTE]

Joku asia miehessäsi saa pennun todella epävarmaksi.

Koirahan lukee enemmän ihmisen elkeitä ja asentoja kuin verbaalista tuotantoa. Kyllä tuollainen käytös vaikuttaa pelkäämiseltä. Pentuhan ei tarvitse kuin yhden kerran pelästyä oikein kunnolla, kun pelkotila johonkin asiaan tai ihmiseen.

niin koira selvästi alistuu miehelle, tulee matalana, häntä alhaalla heiluen, pää matalana, ja kun mies koskee ja silittää, koira liruttelee alleen. Nämä ei oo niitä ilopissoja! Ja ku mies tekee koiralle perusjuttuja, leikkaa kynnet jne, niin koira kusee siinä samalla....
Mies ei ole kuulemma tehnyt mitään, olen kuulkaa kysynyt. Ja monesti kun koira tulee miehen lähelle ja mies silittää niin jo taas sama homma. Miten mies voi estää tämän, kun se ei ole pelottava etes...
Sitten taas mulle koira on ihan eri, hyppii, puree lenkillä, ja koettelee rajojaan ihan kunnolla, miehelle ei ikinä SIIS IKINÄ ole tehnyt mitään vastaavaa. Olen nyt onneksi pääsemässä niskan päälle, tai pomoksi, heh :) ettei enää hypi, eikä pure lenkillä.

[QUOTE="vieras";22868954]No ei, kun on ilopissaa.[/QUOTE]

Ilopissa tulee sitten kaikkien perheenjäsenten kanssa yhtälailla. Ja pentu on silloin iloinen ja riehakas, ei alistunut ja nöyrä. Esim. kynsiä leikatessa ei tule ilopissaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niinpä, ei kyllä pissaa muille, mulle eikä vieraille, ja inhoaa kynsien leikkausta, minä en etes voi tehä sitä ku koira rimpuilee mutta sitte ku mies pyytää koiraa kynsien leikkuuseen niin koira tulee ja on paikoillaan ja niin kiltisti. Eli tämä on alistuvaa virtsaamista, ei ilo!

Se on normaalia jos koira ''ilahtuu'' ihmisen näkemisestä. ja jos se on pentu ja jos se katsoo ihmistä alakulmasta ja lipoo huuliaan se on stressaantumisen merkki. Jos se hakeituu pois kyseisen ihmisen luota pää matalana se on jotenkin tai siis se pelkää. Jos se hakeutuu ihmisen luo se on vain tyytyväinen ihmisen seurassa meillä nimittäin koira teki pentuna samaa.

Jos miehes ei ole tehnyt koiralle mitään ikävää, niin sitten on saattanut huomaamattaan käyttäytyä jotenkin epäloogisesti (koiran näkökulmasta), että koira pelkää. Mun koira pelkäsi mun eksää ja laski alleen, kun tämä nosti kätensä. Kuulin sitten naapurilta, että oli kohdellut koiraa huonosti mun poissaollessani ja mieshän siinä sitten meni välittömästi vaihtoon. En olisi halunnut uskoa, mutta näin se asia kuitenkin oli. Yhdessä oli oltu melkein kymmenen vuotta.

Yhteistyössä