Koira pissaa alleen, kun on miehen kanssa tekemisissä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki lähtee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joko miehesi on tehnyt koiralle jotain (esim. ottanut niskasta kiinni, joka on koirien kielellä lähinnä tappouhkaus, ja jättää koiraan aina henkiset jälkensä), vaikka sen kieltäisikin, tai sitten jotain ikävää on tapahtunut miehesi läsnäollessa ilman miehesi syytä - esim. saanut miehestäsi sähköiskun, tai jopa ihan vain katsonut miestäsi samalla, kun esim. jokin kova ääni, pamaus tms. on säikäyttänyt pennun. Koirat yhdistävät kokemansa ja näkemänsä voimakkaasti yhteen, eli ne voivat meidän mielestämme epäloogisesti yhdistää esim. kattilan tippumisen hellalta lattialle perheen lapseen, jota koira pamauksen hetkellä juuri sattui katsomaan. Seurauksena tämä koira voisi nyt siis alkaa pelkäämään lasta. Hätäisesti selitetty, mutta toivottavasti auttaisi miettimään, mitä on voinut tapahtua, jos huonosti kohtelua ei ole tapahtunut.

Jos miehes ei ole tehnyt koiralle mitään ikävää, niin sitten on saattanut huomaamattaan käyttäytyä jotenkin epäloogisesti (koiran näkökulmasta), että koira pelkää. Mun koira pelkäsi mun eksää ja laski alleen, kun tämä nosti kätensä. Kuulin sitten naapurilta, että oli kohdellut koiraa huonosti mun poissaollessani ja mieshän siinä sitten meni välittömästi vaihtoon. En olisi halunnut uskoa, mutta näin se asia kuitenkin oli. Yhdessä oli oltu melkein kymmenen vuotta.

Jos miehes ei ole tehnyt koiralle mitään ikävää, niin sitten on saattanut huomaamattaan käyttäytyä jotenkin epäloogisesti (koiran näkökulmasta), että koira pelkää. Mun koira pelkäsi mun eksää ja laski alleen, kun tämä nosti kätensä. Kuulin sitten naapurilta, että oli kohdellut koiraa huonosti mun poissaollessani ja mieshän siinä sitten meni välittömästi vaihtoon. En olisi halunnut uskoa, mutta näin se asia kuitenkin oli. Yhdessä oli oltu melkein kymmenen vuotta.

Ei saatana, et oo tosissas?! Vaihdoit 10v suhteen koiraan? Käy hoitaas kuula kuntoon. Mies tässä onnekas oli ku pääsi eroon.

Yhteistyössä