Koira parvekkeella ehkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Aloimpahan tässä miettimään, ei kait uusi asukas pidä koiraansa parvekkeella :O. Tupakalla käydessä olen melkeistä joka kerta kuullut koiran haukkuvan. Aiemmin en asiaa sen enempää ajatellut. Kun täällä koiria kuitenkin riittää. Joten oletin haukkumisen kuuluvan ulkoa.

Mutta nyt taas haukkui/ulvoi koira. Ja kun kuullostelin ihan kuin se olisi tullut parvekkeelta. Tai sitten voihan heillä tietenkin olla esim ikkuna auki. Mutta täällä on kuitenkin 19 astetta pakkasta. Joten tuskin ikkunaakaan tarkenisi pitää auki. Vai sattuisiko sitten että omistaja laskee koiran parvekkeelle tupakoidessaan. Mutta sattuma, että satuisimme samaan aikaan.

Joten mitäköhän tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Kurkkimaan parvekkeelle en pääse. Asuvat viereisessä rapussa ylimmässä kerroksessa.

Ei kait nyt saksanpaimenkoirakaan näillä pakkasilla parvekkeella tarkenisi...

Ei kai auta kuin kuullostella edelleen kuuluuko haukkuminen edelleen.

Meidän vastapäisen talon naapurit harrastaa samaa.. Tossa on aika pitkä matka välissä, mutta näin talvella näkee hyvin niiden takapihalle, kun ei ole puissa lehtiä.

Niillä on kaksi jotain semmoista melko pientä valkoista koiraa. Olen jo kiinnittänyt aikaisemmin huomiota, että ne on PITKIÄ aikoja siellä takapihalla keskenään.. Hyppivät ovea vasten ja itkevät :( Äsken ukko tuli tupakalta ja sano, että siellä ne taas itkee.. ja pakkasta täälläkin vähän alle 20 astetta :( Kai mun pitää oikeasti tehdä noista ilmoitus johonkin!

[QUOTE="...";27729205]Meidän vastapäisen talon naapurit harrastaa samaa.. Tossa on aika pitkä matka välissä, mutta näin talvella näkee hyvin niiden takapihalle, kun ei ole puissa lehtiä.

Niillä on kaksi jotain semmoista melko pientä valkoista koiraa. Olen jo kiinnittänyt aikaisemmin huomiota, että ne on PITKIÄ aikoja siellä takapihalla keskenään.. Hyppivät ovea vasten ja itkevät :( Äsken ukko tuli tupakalta ja sano, että siellä ne taas itkee.. ja pakkasta täälläkin vähän alle 20 astetta :( Kai mun pitää oikeasti tehdä noista ilmoitus johonkin![/QUOTE]

Tee ihmeessä!

Joskus tuntuu että maailma on täynnä ihmis- ja eläinrääkkääjiä, liikaa julmia ihmisiä :(.

No jos nyt kuitenkin ensin lähdettäisiin henkilökohtaisesta yhteydenotosta, ennen kuin eläinsuojeluilmoitusta/ilmoitusta poliisille tehdään. Laita vaikkapa lappu postiluukusta? Jos silti jatkuu, niin sitten muita keinoja.

Meilläkin koira on usein parvekkeella (kun pyytää itse sinne), tulee sitten partsin oven taakse seisomaan kun haluaa takaisin sisään. Yleensä max. 10min kerralla haluaa olla. Haukahtaa pari kertaa, jos ei heti kukaan avaa ovea.

Meilläkin koira tulee parvekkeelle kanssani tupakalle kun menen ja haluaa jäädä sinne, haukahtaa pari kertaa kun haluaa sitten sisälle tai jos näkee muita koiria jotka haukkuvat eli kyllä minäkin ottaisin ekaksi omistajaan yhteyttä..

• Tykkää
Reactions: moona81
[QUOTE="Vieras";27729271]No jos nyt kuitenkin ensin lähdettäisiin henkilökohtaisesta yhteydenotosta, ennen kuin eläinsuojeluilmoitusta/ilmoitusta poliisille tehdään. Laita vaikkapa lappu postiluukusta? Jos silti jatkuu, niin sitten muita keinoja.

Meilläkin koira on usein parvekkeella (kun pyytää itse sinne), tulee sitten partsin oven taakse seisomaan kun haluaa takaisin sisään. Yleensä max. 10min kerralla haluaa olla. Haukahtaa pari kertaa, jos ei heti kukaan avaa ovea.[/QUOTE]

No pitää kuullostella jos haukkuminen jatkuu. Ja sitten käydä vaikka tosiaan ensin laittamassa lappu postiluukusta.

Toinen naapuri oli tälle uudelle tulokkaalle ihmetellyt, kun on alkanut ilmaantumaan koiran pissiä pitkin rapun edustoja ja jalkojen putsausharjaan jne. Oli saanut erittäin tylyä kohtelu. Joten ensimmäiseksi en taida henk.koht ainakaan uskaltaa ovikelloa mennä soittamaan.

Ja kuten totesinkin. Siitähän ei ole täyttä varmuutta onko koira parvekkeella, koska sinne en näe.

Luontaisesti vain huolestuin, koska ulkona on kylmä. Ja maailmassa on ikävä kyllä niitäkin jotka eivät osaa huolehtia lemmikiensä hyvinvoinnista.

Kiva että on ihmisiä jotka välittää.

Henk.koht. mun mielestä tuntuisi vaikealta mennä soittelemaan kenenkään ovikelloa tai laitella lappuja tyyliin: anteeksi, mutta vangitsetteko koiranne parvekkeelle pitkiksi ajoiksi...Kuka tuohon nyt vastaa, että "joo, sori, ei sitten vangita enää".

Eli en usko että millään omilla ilmoituksilla on mitään vaikutusta. Jos tuo todellakin pitää paikkansa, niin hoitakoon se taho tuon kenenkä kuuluu, ja ilmoitus vaan sinne.