Koira on alkanut haukkua minua/meitä takaisin... millä eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kouluttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kouluttaja

Vieras
Miten tuosta ongelmahaukkumisesta pääsee eroon? Koira on vasta pentu ja olen jättänyt tekemistä koiralle kun tämä on ollut hetkiä yksin.

Nyt se jää kyllä syömään jotain namia, mutta kun käväisen poissa ja tulen takaisin, on oven takana aivan hirveä haukkuminen.

Vinkkejä??? Olen yleensä takaisin tullessa jättänyt koiran huomiotta niin pitkäksi aikaa, kun tämä riehuu ja haukkuu. Sitten vasta kun on rauhoittunut, olen huomioinut koiran.
Ja pois lähtiessä jätän vaan koiran, ilman lässytyksiä kotiin.

Väsytä koira ennen kuin lähdet pois, esim. leikillä. Jätä sille mieluista tekemistä (niinkuin olet tehnytkin), KERRO KOIRALLE AINA KUN LÄHDET. Jos lähdet kun se ei huomaa (esim. nukkuessa) siitä kehittyy helposti eroahdistus ja se pelkää aina että lähdet kun se ei huomaa. Lähdöstä ei tarvitse tehdä mitään showta, kerrot vaan koiralle neutraalilla äänellä että "äiskä lähtee nyt asioille"... tai mitä nyt vaan keksit. Mä teen noin ja koirat tuon kuulleessaan lähtee samantien omiin peteihin nukkumaan kun tietävät että mä lähden, ne ei pääse mukaan, ja mä palaan kyllä sitten takaisin =) Jos koira jää haukkumaan niin älä missään tapauksessa mene takaisin ennen kuin haukkuminen on loppunut, muuten se hokaa että sut saa takaisin haukkumalla. Ja ihan oikein ettet huomioi riekkumista kotiin tullessa...

En tiedä mutta hyvä että edes yrität opettaa sitä tuosta pois. Meillä on naapurissa koira joka haukkuu kaikki päivät kun omistajat ovat töissä. Suunnilleen klo 8-16 on yhtä räkytystä ja se on melkoisen hermoja raastavaa välillä. kerrostalossa siis asutaan.

No sitä minäkin, että olen tehnyt niin kuin pitääkin.
Takaisin palaan tosiaan vasta silloin, kun siitä räksytyksestä taukoa tulee (mikä voi kestää.... ja kestää.... ja kestää....) :headwall:

Yhteistyössä