koira näykkäsi lasta, mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mistään repimisestä ei ollut kyse, koiraa sattui ihan kunnolla. ja kiitos kysymästä, ennen lapsia meillä on ollut vähän toisentyyppisiäkin koiria kuin tämä chihu, ja hanskassa ovat olleet. mietin vaan että onko koiralla oikeutta puolustaa itseään tommosessa tilanteessa, josta se ei pääse pois ja sitä satutetaan. täytyypi neuvotella miehen kanssa kun tulee töistä..

no voi hyvä luoja, missä JÄRKI? Jos lapsi kiusaa koiraa niin että siihen SATTUU ja se ulvahtaa ja puree, niin tuskinpa koirassa mitään sen suurempaa luonnevikaa on. Miks koiran pitäisi kestää kipua ja samalla istua patsaana paikoillaan. Ihmiset on tyhmiä kun ei tajua että koira on ELÄVÄ eläin, ei sitä miten vaan voi retuuttaa ja sitten vaatia että se vaan istuu paikallaan kyyryssä. Varsinaista koirankasvatusta. Jos haluutte retuutettavan elukan millä ei ilmekään värähdä kun sormet nenään työnnetään niin hankkikaa se pehmolelu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuo rotu ei sovi ulkokoiraksi. olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että koira lähtee heti jos vastaavaa sattuu:( ja tiedän että tälläkin palstalla se on yleinen mielipide. mutta kun siinä oli syytä lapsessakin (ja minussa) vaikka mun mielestä koira ei saisi ikinä koskaan napata kiinni noin vaikka mitä tapahtuis:(
no koira ei todellakaan saa napata kiinni, vaikka lapsi siihen kajoaisikin. mutta myös se lapsi pitää saada uskomaan, että koiraa ei kiusata. ja jos et saa lasta kuriin, niin etsi koiralle uusi koti. koska kun kerran on tarttunut kiinni, niin tarttuu taatusti uudestaan, jos sitä aletaan kiusaamaan

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Juu,lapselle kunnon puhuttelua ja miettisin kuitenkin tuota koiran kanssa yhdessä elämistä jatkossa.Vaikea tilanne,mutta koskaan ei voi tietää pureeko koira toisen kerran :/

Koiran suu on tunnetusti karmea bakteeripesäke joten neuvoisin käyttämään lasta lääkärissä.Joku täti oli meinannut kuolla pari vuotta sitten verenmyrkytykseen,kun leikin tiimellyksessä koiransa kanssa oli koiran hammas vanhigossa tehnyt pienen reijän käteen :o ...

tämä on aikoinen väite... koiran suu itsessään ei ole bakteeripesäke ellei ole juuri esim. kaivanut maata, kunnon multaa josta tulee bakteereja. koiran suu itsessään on hyvinkin puhdas ja koiran kuolalla/syljellä on puhdistava vaikutus, se itseasiassa tappaa bakteereja.

mistään repimisestä ei ollut kyse, koiraa sattui ihan kunnolla. ja kiitos kysymästä, ennen lapsia meillä on ollut vähän toisentyyppisiäkin koiria kuin tämä chihu, ja hanskassa ovat olleet. mietin vaan että onko koiralla oikeutta puolustaa itseään tommosessa tilanteessa, josta se ei pääse pois ja sitä satutetaan. täytyypi neuvotella miehen kanssa kun tulee töistä..

Ja kysyt ihan tosissas? onko oikeutta puolustaa jos satutetaan eikä pääse pois? Kuule voin kertoa että ihan jokaisella hiirestä ihmiseen on tuossa tilanteessa oikeus puolustaa itseään vaikka kynsin ja hampain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hetkeksi käänsin selkäni ja heti tapahtui.. tietysti. lapsi satutti koiraa ja koira ulahti ja näykkäsi. lapsen nenässä on ihan nuppineulanpään kokoinen rupi. nyt mietin mitä pitää tehdä.. 4 vuotta on sovussa eletty, koira 5v ja lapsi 4. olis varmaan piikin paikka? kyseessä pieni seurakoirarotu. kumminkin mietityttää.. mun vikani kun en ehtinyt väliin:( mitään moralisointia en sitten kaipaa.. ahdistaa muutenkin.

Itsekin totesit että lapsi satutti koiraa. Ei se silloin ole koiran vika. Oma vikasi se on kun et ole opettanut lapsellesi ettei koiraa satuteta.

"Onko oikeutta...?" Vaikka en pidä siitä että eläin puree ketään, on oikeutta! Itse olet lapsesi kasvattanut tuollaiseksi eläinten kiusaajaksi. Siinä vaiheessa on turha puolustella lasta...

Vika on vain ja ainoastaan aikuisen, joka on ollut tilanteessa lasta valvomassa. Jos toista syyllistä lähdetään etsimään niin se on lapsi.

Ei eläimeltä voi odottaa, että jos sitä satuttaa niin se ei reagoi. Mikäli koira olisi oikeasti halunnut satuttaa lasta, ei lapsella olisi vain pientä naarmua vaan ihan kunnon vekki.

Mä olen joutunut OIKEASTI koiran puremaksi ja kyllä siinä sairaalareissu tuli. Toipuminen 100% vei 2-3 vuotta, sillä sain hermovaurioita.

Mä epäilen, että ap:n koirassa ei ole mitään vikaa, joten en koiraa veisi piikille. Jos et itse halua pitää koiraa niin myy se perheeseen, jossa osataan olla lapsen ja koiran aknssa tarkemmin.

Mulla on ollut 7 koiraa sinä aikana, kun mulla on ollut lapsia, eikä kertaakaan ole koirat lapsia purrut, vaikka kaikki koiramme eivät ole edes olleet ns. täyspäisiä. Koiran ja lapsen saa sovitettua yhteen, mutta toki se vaatii aikuiselta vähän enemmän tarkkaavaisuutta.

No totta helvetissä on! Sehän on KOIRA eikä se osaa ennen puremistaan pohtia että "hmmm...saankohan mä nyt purra ja sitä kautta näyttää että muhun ihan oikeasti sattuu, vai pitääkö mun olla purematta, etten mä joudu piikille".

Alkuperäinen kirjoittaja cella:
Juu,lapselle kunnon puhuttelua ja miettisin kuitenkin tuota koiran kanssa yhdessä elämistä jatkossa.Vaikea tilanne,mutta koskaan ei voi tietää pureeko koira toisen kerran :/

Koiran suu on tunnetusti karmea bakteeripesäke joten neuvoisin käyttämään lasta lääkärissä.Joku täti oli meinannut kuolla pari vuotta sitten verenmyrkytykseen,kun leikin tiimellyksessä koiransa kanssa oli koiran hammas vanhigossa tehnyt pienen reijän käteen :o ...

tämä on aikoinen väite... koiran suu itsessään ei ole bakteeripesäke ellei ole juuri esim. kaivanut maata, kunnon multaa josta tulee bakteereja. koiran suu itsessään on hyvinkin puhdas ja koiran kuolalla/syljellä on puhdistava vaikutus, se itseasiassa tappaa bakteereja.

Mut tuo on tositarina, selvis hengissä tuo nainen,mut joutuivat amputoimaan sormia jne.Ei tulis mieleen suukotella koiran suuta,kun ensin on ulkolenkillä nuuhkinut ja kuolannut toisten eläinten jätösten perään sitten vielä nuolasta lupsauttaa peräreiän ja "pistoolin" puhtaaksi niin a vot,tosi,tosi pöpötön suu :whistle:

"Onko oikeutta...?" Vaikka en pidä siitä että eläin puree ketään, on oikeutta! Itse olet lapsesi kasvattanut tuollaiseksi eläinten kiusaajaksi. Siinä vaiheessa on turha puolustella lasta...

Ei ole ihan palikat kohdallaan tällä ihmisellä. Tuskin sinulla on lapsia vaan vain niitä koiria.

Lapsi ymmärtää keskimäärin vasta 6-vuotiaana, että toiseen sattuu. siis oikeasti. Sitä ennen on toki oppinut, ettei toisiin kajoaminen ole suotavaa sosiaalisesti, mutta toisen asemaan asettuminen ei 4-vuotiaalta onnistu.

Kurja tilanne. Itse seuraisin tilannetta ja jos koira vielä näykkisi tai yrittäisi näykkiä veisin piikille.

Ap on hyvä ja katsoo peiliin missä meni pieleen. Mutta koiran vika ei näykkäisy ei missään nimessä ollut! Idiootti olet jos viet koiran piikille tuollaisen takia. Äläkä hanki enää mitään eläimiä kotiisi jos et osaa kasvattaa lapsiasi kunnioittamaan eläimiä.

en mäkään usko, että koira on mitenkään luonnevikanen. lapsi on aina käyttäytynyt kauniisti kaikkien eläinten kanssa , en tiedä mikä nyt tuli:( lapsen kanssa on keskusteltu, nyt nukkuu päikkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja cella:

tuo on ihan täyttä potaskaa.

minulla on hoidossa lapsia ja meillä on kissoja. Hoitolasten äiti sanonut lapsilleen itse näin : " jos kiusaat kissaa ja se raapaisee on syy ihan oma". Myös alle 2v lapselleen. Kerran on meidän kissan napannut ja sen jälkeen loppui kiusaaminen. Samoin oli käynyt kotona jossa myös kissa. Jos lapsi kiusaa on syy tosiaan vanhemmassa ettei ole opettanut ja noin iso lapsi kyllä ymmärtää tuon verran tai sitten on kehityksessä jo jotain vikaa. Meillä hoidossa ollut eri ikäisiä lapsia ja yksikään noin iso ei ole eläimiä kiusannut, joita meillä kuusi. ainoa tuo pieni alle 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja hilma:
Ei ole ihan palikat kohdallaan tällä ihmisellä. Tuskin sinulla on lapsia vaan vain niitä koiria.

Lapsi ymmärtää keskimäärin vasta 6-vuotiaana, että toiseen sattuu. siis oikeasti. Sitä ennen on toki oppinut, ettei toisiin kajoaminen ole suotavaa sosiaalisesti, mutta toisen asemaan asettuminen ei 4-vuotiaalta onnistu.

Kurja tilanne. Itse seuraisin tilannetta ja jos koira vielä näykkisi tai yrittäisi näykkiä veisin piikille.

Voitko uskoa, minulla on lapsia. Vieläpä kaksi kappaletta. Ja lemmikkeinä kissa ja koira.
Lapsille on alusta asti opetettu että eläimiä ei kiusata (ei vedetä hännästä, ei lyödä, ei heitetä leluilla jne.) kuten ei ihmisiäkään. Ja hyvin on näyttänyt menneen oppi perille. Toki vahdin koko ajan, mutta en ole huolissani.
Samoiten eläimille on opetettu että lapsiin ei kosketa.

Koiralla on todellakin oikeus puolustaa itseään. Älä nyt tee kärpäsestä härkästä, ei tuo vielä yksittäisenä tapauksena maata kaada. Ota yhteyttä koiraneuvolan sivuilla oleviin kouluttajiin (Pertti Vilander+monia muita ympäri Suomea) ja homma korjantuu aivan varmasti ja voitte pitää koiranne. Kymmeniä koiria lopetetaan vastaavissa tilanteissa TURHAAN, koska omistajat eivät vaan tiedä miten asian saa korjattua eivätkä liioin hoksaa hakea ammattilaiselta apua.

Ei jumalauta nää palstamammat ottavat koiria koristeeksi ja kohtelevat kuin mitäkin pehmolelua! Kasvattaisitte ne kermapersepentunne kunnolla, niin että tietäisivät miten eläimiä kohdellaan! Järkyttävää luettavaa, että koira ei muka saa puolustautua, kun sitä kidutetaan ja kaikki sysätään koiran viaksi ja vielä viedään piikille! Kannattaisi katsoa vähän peiliin ja olla ottamatta eläimiä, jos ei niitä osaa hoitaa. Kaikki vika on teissä itsessänne, enkä tajua miten joku kasvattaja on tuollaisiin perheisiin kasvattinsa antanut.

hetkeksi käänsin selkäni ja heti tapahtui.. tietysti. lapsi satutti koiraa ja koira ulahti ja näykkäsi. lapsen nenässä on ihan nuppineulanpään kokoinen rupi. nyt mietin mitä pitää tehdä.. 4 vuotta on sovussa eletty, koira 5v ja lapsi 4. olis varmaan piikin paikka? kyseessä pieni seurakoirarotu. kumminkin mietityttää.. mun vikani kun en ehtinyt väliin:( mitään moralisointia en sitten kaipaa.. ahdistaa muutenkin.

KOIRA TOIMI OIKEIN!

Vastuu on aikuisen, lapsi ei saa kiusata koiraa, joten piikittäpä ihan itseäsi vain.

Yhteistyössä