koira mukaan kylään/ystävillä koira mukana, MITÄ MIELTÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja napsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

napsu

Vieras
Moi!

Otatteko koiran mukaan kun menette kylään? Kysyttekö "lupaa".

Tuleeko teille ystäviä koira mukana? Mitä siitä pidätte? Miten toimitte?

Meillä on koira ja kolme kissaa, joten eläimistä kyllä pidämme, mutta jotenkin olen kai itsekäs, kun en pidä siitä että vieras eläin otetaan mukaan. Ensiksikin meillä on nuo kissat ja tietysti siitä helposti tulee ongelmia (kissat voi raapia koirien silmät päästä tai hypätä esim. sohvaan/verhoihin ja tehdä pahaa jälkeä). Tietysti kissat voi heittää pihalle kun koira tulee, mutta mielestäni tämä on kissojenkin koti, enkä mielellään niitä etsi nurkista ja heittele ulos, ainakaan kovilla pakkasilla.
No, en muutenkaan pidä siitä että vieraat koirat tulee meille, (eräilläkin oli pentu mukana ja se sitten pissasi yhteen paikkaan, kakkasi matolle ja oksensi kolmanteen paikkaan...) helposti tulee juoksua ja riekkumista ja esim. lasten palapelin palan söi yksi koira jne.... (meillä on myös vauva eikä ole kiva että koirat sitä nuolee...)

NOOH, miten siis itse toimitte? toimisitte?

Itse ei siis koskaan oteta koiriaa mihinkään mukaan, ainoastaan mun isän luo, mutta häneltä on lupa ja tiedän että hänelle se on oikeasti ok.

Lisäys...
siis pitkää matkaa ei näillä ihmisillä ole jotka koiran mukaan ottavat, enemmänkin kyse on siitä että koira on rakas, sitä ei haluta jättää yksin ja sitten se, että meillä on iso piha, missä voivat pitää koiraa vapaana
(no mä en kyllä siitäkään tykkää että koirat juoksee pitkin kukkamaita ja kakkaa ja mä ne sitten siivoan)

mites nipo olen teistä?

meidän koira kyläilee vain mun ja miehen vanhempien luona (jos ollaan pidempi aika kuin 3 tuntia) Muutoin se saa olla kotona. Toisten koirat saa tulla meille, jos on pieniä, niinkuin meidän ja leppoisia tapauksia. Isot riehujat jääköön kotiin (kuin myös muut eläimet)

Meillä on kaksi kissaa ja kuukauden kuluttua myös koiranpentu huushollissamme. Eläimet tulevat mukaan vain niihin yökyläilypaikkoihin, joiden isäntäväelle se sopii ja joissa niiden läsnäoloa suorastaan toivotaan (esim. lasten mummolat). Muutaman tunnin reissuille enä näe mitään syytä ottaa karvaisia perheenjäseniä mukaan. Ja niihin kyläilypaikkoihin, joissa jo ennestään on eläimiä, ei tulisi mieleenkään ehdottaakaan moista.

Meille ei onneksi kukaan yleensä tuo lemmikkejään mukana, tietävät että mies on pahasti allerginen. Kerran kuitenkin miehen veli (!! ihan kuin ei olisi tiennyt!) toi koiransa mukana, oli kovasti yllättynyt kun ei laskettu sitä sisälle ja jätti sitten mun tietämättäni vapaaksi meidän pihaan (luulin että vei sen autoon). Ja vähän ajan päästä näin tämän koiran ajavan takaa naapurin muksua (leikillään, mutta muksu paineli kyllä karkuun itku kurkussa)... tämän jälkeen on onneksi pitänyt koiransa kotonaan!

Olen kyllä itse eläinrakas, mutta meille nyt ei vaan voi sisälle tuoda lemmikkejä!

Nyt kun oikein mietin, niin ei meillä yleensä kyläillä koirien kanssa. Paitsi paras ystäväni ja hän kyllä kysyy passaako tulla. Enemmänkin tulee hoidettua muiden koiria joten kyllä meille kiltit koirat ovat tervetulleita.

Meilläkin on koira ja rakastan eläimiä yleensäkin, mutta.. en voi sietää että tutut tuo koiriansa edes meidän tontille!! Kun tuo oma koira ei tule toimeen muiden koirien kanssa, niin sitten pitäis omassa kotonaan oleva koira nakata pihalle, että jonkun muun mussukka saa olla sisällä ja syödä meidän koiran ruuat ja luut. Mikä se on ettei voi kysyä?? PAukahdetaan vaan paikalle! Ja todellakin ovat tietoisia meidän koiran suhtautumisesta muihin koiriin! Ja vaikka jättäisi pihalle, niin sitten pitäisi itsellä jaksaa kuunnella vinguntaa ja räkytystä, kun näkee ikkunasa toisen koiran omalla reviirillään!!

Itse otetaan mukaan vain luvan kanssa. Ja sekin silloin jos mennään yökylään. Eikö muiden koirat pärjää prkle omillaan muutamaa tuntia!

* Iski vissiin hermoon* :D

En halua meille koiria tai muita lemmikkejä. Kyllä pistäisi vihaksi jos joku toisi vielä kysymättä....

Kylässäkin tykkään että omistajien koirat ovat jossain toisessa huoneessa sen aikaa kun me siellä kyläilemme (julmaa, sanokaa vaan suoraan), mutta kissat voi kyllä tietenkin pyöriä jaloissa kun ne ovat vähän "erityylisiä" kuin koirat.

Kommenteista voitte varmaan päätellä, että meillä ei lemmikkejä ole. Kissoista kyllä tykkään, mutta koirat ei ole mun juttu. Ovat kaikenlisäksi arvaamattomia, niin pienet lapsetkin pelästyvät yhtäkkisiä hyökkäyksiä.

Mulla ei ole käynyt mielessäkään että kenellekään tulisi edes mieleen raahata lemmikki mukaan kyläilemään! :o Olisin niin tyrmistynyt jos joku edes ehdottaisi moista, etten varmaan saisi sanaakaan suustani.

Meidän koirat ei tule mukaan muuta kuin hyvin harvoin ja ennalta sovitusti. Meille ei myöskään tulla varsinkaan ilmoittamatta elukoiden kanssa käymään, sovitusti sitten eläimestä riippuen saa karvaisia tai karvattomampia nelijalkaisia tuoda mukanaan.

Kyllä meille on koirat aina tervetulleita. Ja itsekin saatan piipahtaa toisen koiran kans talossa, missä tykätään eläimistä. Harvemmin kyllä kukaan koiran kans tulee kylään, kissat onkin sit jo asia erikseen,kun ei tuo hirvikoira oikein tykkää niistä.

Ei meille koiria kylään kiitos, koirat haisee ja kun koira on asunnossa haisee koko paikka.
Hirveä tuuletus koiran lähdön jälkeen.

Oletteko muuten kyläilleet koiraperheessä ja samassa perheessä sen jälkeen kun koira on kuollut.
Huomaa hyvin miten asunto tuoksuu raikkaammalta, kun ei ole koiran lemu siellä enää.

Kissat on mukavia kun ei ne haise, mutta se lemu mitä koirasta lähtee on hirveä ja en ymmärrä miksi joku haluaa asua samassa asunnossa sellaisen kanssa

no kyllä mä hyväksyn muiden koirat meille kyläilemään, itsellä on kans koira, tosin sitä ei oteta kuin anopille ja miehen veljelle mukaan, eikä meilläkään kenenkään kavereiden koirat kyläile, sukulaisten kylläkin, heidän kanssaan ollaan sen verta läheisiä, että jos koiran ottaminen mukaan ei jostakin syystä kävisi, niin pystyisin kyllä siitä sanomaan.
Kerran olen kieltänyt ystävän tuomasta koiraansa kun sillä oli kamala karvanlähtö ja olin juuri sinä päivänä imuroinut meidän valkoista villamattoa puoli tuntia kaikista karvoista pois, siihen kun tarttuu niin tiukasti kaikki, oman koiran karvat eivät siinä näy, koska koira on valkoinen, mutta ystävän koira on musta ja pitkäkarvainen, niin kyseinen matto on hänen vierailunsa jäjiltä yleensä musta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kiitos:
Ei meille koiria kylään kiitos, koirat haisee ja kun koira on asunnossa haisee koko paikka.
Hirveä tuuletus koiran lähdön jälkeen.

Oletteko muuten kyläilleet koiraperheessä ja samassa perheessä sen jälkeen kun koira on kuollut.
Huomaa hyvin miten asunto tuoksuu raikkaammalta, kun ei ole koiran lemu siellä enää.

Kissat on mukavia kun ei ne haise, mutta se lemu mitä koirasta lähtee on hirveä ja en ymmärrä miksi joku haluaa asua samassa asunnossa sellaisen kanssa

paitsi kissan hiekkaloota haisee aina kylppärissä ihan hirveälle, ja yleensä kun ovea pidetään raollaan niin se kissankusen haju tulee myös muualle asuntoon.
Kaikki eläimet haisevat hiukan.

En haluaisi kaverini koiraa meille, kun aina pitää piilottaa vauvan lelut ja kaikki mahollinen ja vahtia ettei kuseksi sisälle (tehnyt jo pari kertaa niin,merkannut jonkun vauvalle kuuluvan..) pihalla menee kaivelemaan kukkapenkkiä eikä viihdy yksinään siellä..raapii meiän parketit piloille...Mutta kaveri aina välttämättä haluaa koiransa mukaan kun samalla tulee pitkä lenkki tehtyä kun kävelee meille! Pitäisi hienovaraisesti sanoa,etten halua koiraa enää meille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mutta oletko sanonut siitä jotain, vai onko se kaikille ollut selvä alusta asti?

On ollut selvää alusta lähtien. Meillä oli aikaisemmin myös kaksi kissaa, jotka eivät erityisemminpitäneet koirista. Meidän omaa koiraa ne juuri ja juuri sietivät, mutta vierailta koirilta olisivat repineet silmät päästä. Ja jos vieras koira olisi koittanut kissojen kimppuun käydä, silloin toi meidän koira olisi myös puolustanut omiaan. Ihan turvallisuussyistä näin.

Meidän koira kulkee usein mukana, mutta emme tietty vie sitä sellaiseen paikkaan, minne ei sitä haluta.. yleensä se sitten vain istuu autossa, jos emme ole montaa tuntia kylässä tai ei ole kesähelteet, silloin jätämme sen kotiin.. Meille puolestaan saa tulla koiran kanssa, jos koira osaa käyttäytyä..

Meijän koirat kyläilee koirakaveriensa luona ja mun vanhemmilla ei juuri muualla, jos ollaan pitkään niin saattavat olla mukana mutta eivät tule sisälle esim kesäisin kuljetaan asuntoautolla jos koirat on siellä tai kytkettynä sen edessä jos vaikka ollaan jonkun mökillä kylässä.

Yhteistyössä