koira merkkailee sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fhslghsd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fhslghsd

Vieras
Olen aivan puhki tämän asian kanssa. 3.v uroskoiramme merkkailee alituiseen sisälle, sohvalle, sänkyyn, lastenhuoneeseen, keittiöön - ihan minne tahansa! Tiedän, että ongelma juontaa juurensa siitä, että koira ei tule toimeen vanhemman uroskoiramme kanssa. Koirat tappelevat hyvin paljon, ja eivät varmaan ikinä tule kovin hyvin toimeen keskenään.
Tuntuu etten yksinkertaisesti jaksa enää siivota koiran pissaa. Monet keinot on kokeilu, mutta apua niistä ei ole ollut. Aikaisemmin koira ei merkkaillut kun päivisin, nyt myös öisin.

Eräs ystäväni olisi valmis ottamaan tämän merkkailevan uroksen. Heillä ei ole muita koiria, ja ystäväni on koiraihminen, joten luulisin, että koiruli sopeutuisi oikein hyvin. En vain enää tiedä, mitä pitäisi tehdä... Pahalta tuntuu jo ajatus koiran antamisesta pois, mutta onko enää vaihtoehtoja...?

AP jos ajattelet koiria ja vain niitä nyt, niin onko niistä kummallakaan hyvä olla jos laumassa tarttee tapella?

Yks vaihtoehto vois olla ottaa yhteyttä johonkin ongelmakoirakouluttajaan, jolta vois saada vinkkejä just teidän tilanteen korjaamiseen

AP jos ajattelet koiria ja vain niitä nyt, niin onko niistä kummallakaan hyvä olla jos laumassa tarttee tapella?

Yks vaihtoehto vois olla ottaa yhteyttä johonkin ongelmakoirakouluttajaan, jolta vois saada vinkkejä just teidän tilanteen korjaamiseen

Juuri tätä olen itsekkin miettinyt, että tuskin nuo kaksi yhteiselämästä liiemmin nauttii.

Olen joskus yrittänyt puuttua koirien tappeluun, mutta siitä on seurannut se, että seuraavan riidan puhjetessa annetaan jo hammasta, joten se ei ainakaan auta asiaa.

Asiantuntijat ovat tähän mennessä olleet sitä mieltä, että housut vaan merkkailijalle jalkaan! Tosi hienoa koiranelämää sekin, että 10 kertaa päivässä vedetään housua jalkaan ja pois.

Olen ymmärtänyt, että kastraatio auttaa tilanteissa, joissa merkkailu johtuu seksuaalisesta turhautumisesta?

Joo, piikille en vie, kiitosta vaan.

[QUOTE="aloittaja";23309382]Juuri tätä olen itsekkin miettinyt, että tuskin nuo kaksi yhteiselämästä liiemmin nauttii.

Olen joskus yrittänyt puuttua koirien tappeluun, mutta siitä on seurannut se, että seuraavan riidan puhjetessa annetaan jo hammasta, joten se ei ainakaan auta asiaa.

Asiantuntijat ovat tähän mennessä olleet sitä mieltä, että housut vaan merkkailijalle jalkaan! Tosi hienoa koiranelämää sekin, että 10 kertaa päivässä vedetään housua jalkaan ja pois.

Olen ymmärtänyt, että kastraatio auttaa tilanteissa, joissa merkkailu johtuu seksuaalisesta turhautumisesta?

Joo, piikille en vie, kiitosta vaan.[/QUOTE]

Merkkailu saattaa olla sidoksissa myös tohon tappelemiseen laumassa.

Mulla asuu muutama kodinvaihtaja nykyään ja tulevat oikein hyvin toimeen täällä, joten kodinvaihto ei ole aina lainkaan huono ajatus. Usein se sattuu ihmistä, mutta ei sitä koiraa.

No nuo housut on kyl hyvä vaihtoehto, jos et halua koirasta luopua. Tiedän monta koiraa jolta merkkailu on loppunut ja toiset jopa niin hyvin oppineet, että vaikka housuja ei ole enää jalassa niin eivät merkkaile.

Yhteistyössä