aikuinen koira pissaa sisälle.

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Meillä on nyt 10 vuotias koira, joka on ruvennut pissaamaan sisälle lähes joka yö, jos poika 7kk syystä tai toisesta itkee.
Tämä on todella hermoja rassaavaa, enkä jaksaisi tuota enää yhtään! :headwall:
Ei ole kyse siitä, etteikö olisi päässyt ulos, vaan tuo kuseminen on täysin sidoksissa pojan itkuun.
Tälläkin hetkellä poika flunssassa ja heräilee normaalia useaammin itkien yöllä. Äskenkin jälleen iskin jalkani lammikkoon. Vitutuskäyrä on huipussaan.
Ja matto kusessa. |O |O |O
Koiran piikille vieminenkin on käynyt mielessä monesti yön tunteina lattioita luututessani. Mutten varmaan kykene siihenkään. :'(
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? PRKL, että voikin taas olla vaikeeta. :ashamed:

Taitaa koira stressata aika paljon. Miten paljon tuo koira on pojan kanssa yleensä? Onko kova kiintymys suhde lapseen ja vai onko enemmänkin ettei välitä lapsesta?

Jotenkin minusta tuntuu et kannattaa gööglettää koiran käytöshäiriöistä ja kysellä sellaisilta ihmisiltä jotka ovat tekemisissä tällaisten koirien kanssa. Ensimmäinen vaihto-ehto ei ole koiran lopettaminen, yleensä näitä ahdistus tiloja voidaan lievittää. Koira voi olla kiintynyt lapseen ja hätääntyy kun lapsella on hätä tai sitten ei ole tottunut lapseen ja itkuun ja pelkää tätä uutta asiaa. Jos koiran ahdistuneisuus ei helpota voi tutkia ettei koiralla ole sairauksia mutta sinä varmasti tunnet koirasi ja kun olet yhdistänyt käytöksen itkuun voisi miettiä koiran suhdetta lapseen.

Meillä alkaa toinen koira jodlaamaan kun lapsi itkee, sitä ahdistaa niin kovin itku. Tuon ikäisellä koiralla voi olla jo inkontinenssivaivaakin eli käyttäisin lääkärillä.

stressi, ikä, joku sairaus. Ei tuon ikäinen koira turhaan sisälle pissaa. meillä tuli koiralla tuollainen pissaamisvaiva, joka myöhemmin paljastui munuaisviaksi ja koira kuoli :(

Mä aloittaisin laittamalla sinne makkariin/missä koira nukkuu&mihin pissaa - sen rauhoittavan haihduttimen.

Miten toimit itse, kun lapsi on lakannut itkemästä? Onko koira siis siinä lähettyvillä kuitenkin, vai itekseen jossain toisessa huoneessa jossa pissii? Sinun käytöksessäsi on avaimet ongelman poistamiseen, usko pois.

Mäkin meinasin ehdottaa sitä D.A.P:ia käyttöön. Siitä on oikeasti apua, jos koira on ahdistunut, peloissaan, hermostunut tms.

Kyse voi olla sellaisestakin että vanha koira nukkuu sikeämmin ja kun herää lapsen itkuun hermostuu / pelästyy kesken unien ja pissa lirahtaa lattialle.

Helppo kyllä samaistua, täälläkin olisi käyrät jos jonkinlaiset huipussaan jos saisi varpaat märkinä tepsutella pitkin kämppää.

Käytösterapia voisi auttaa, mutta sekin on kiinni siitä miten paljon on mahdollisuuksia satsata koiran kanssa. Netistäkin löytyy aika paljon hyviä vinkkejä ja kirjastosta voi käydä lainaamassa aiheeseen liittyviä opuksia.

Kiitti vastauksista.
Koira ei oikeen noteeraa vauvaa mitenkään. Pari kertaa vauva on päässyt konttaamaan koiran huomaamatta niin lähelle, että on kourallinen karvoja jäänyt käteen. Koira on sitten vaan vaihtanut paikkaa esim. sänkyyn, jonne ei lapsi pääse.
Päiväsaikaan ei tätä ongelmaa ole, saa desibelit nousta vaikka miten korkeiksi, ei koiraa näytä häiritsevän. Ainoastaan yöllä.
En ole käyttänyt lääkärissä, vielä.
Ja miten toimin, kun vauva herää; lykkään hänelle tissin suuhun. :)
Pitäisikö ensin rynnätä koiran luo? Olen kokeillut tätäkin, mutta myöhäistä on jo ollut. Usein olen itse hereillä, esim. koneella, kun vauva herää. Sekään ei estää koiraa kuseksimasta, vaan saattaa hyvin tehdä sen tuossa metrin päässä ihan pokkana, vaikka minä istun vieressä. Sen jälkeen sitten luimistellaan nolona.
Käytösterapiaankaan tuskin riittää rahkeet, kun olen 24/7 noiden lasten kanssa. |O

Yhteistyössä