Koira leikkipuistossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Saako teidän mielestä koira tulla leikkipuistoon? En nyt meinaa, että se saa sielä tallustaa ympäriinsä, vaan jos koira on lenkitetty (ei pissaa eikä kakkaa enää) ja se köytetään jonnekin leikkipuiston reunalle odottamaan omistajaansa. Koira vaan makoilee aidan vieressä/puiston reunalla odottamassa. Mietin vaan, kun meiltä on puistoon kuitenkin matkaa ja ei viitsisi kahta kertaa lenkkeillä lapset mukana. Ensin koiran kanssa ja sitten vielä erikseen puistoon, koska sitten lapset eivät enää jaksa puistoon asti kävellä.

Laki sen kyllä kieltää:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

Kyllä meillä ainakin saa sinne puiston laidalle, eli ei varsinaisesti puisTOON, niin koiran jättää.
Eri juttu oli, kun kesäkuun alussa mentiin taas lasten kanssa aamulla puistoon, niin siellä yks mamma kolmen lapsen ja pikkupuudelin kanssa istuskeli. Puudeli räksytti yhtä soittoo kun me tultiin ja mun yksi lapsi pelkää aivan hirveesti koiria. Oli vaan mun selän takana housunpuntissa kii.
Sanoin naiselle, että hei ootko lukenut tuon kyltin tuolla puiston laidassa? (se "ei lemmikkieläimiä puistoon!"-kyltti)
Muija mulkkas mua todella pahasti ja sanoi: "ai eiks tänne muka saa koiraa tuoda??"
Sanoin vaan että juu ei saa...Muija karjas musuilleen "JAAHAS, ME LÄHETÄÄNKI NYT!!"Ja läks niskojaan nakellen menemään.
Sanoin viel että mihis leikkipuistoon yleenäkään SAA viedä koiria???
Eikös se oo ihan yleisissä järjestyssäännöissä sanottu, että niitä sessejä EI leikkipuistoihin viedä..?

puiston ulkopuolella (oikeesti ulkopuolella),kytkettynä lyhyellä ja kaukana siitä portista.
Kun kaikki fifit ja pupsit ei oo hyvin koulutettuja tai vaikka oiskin niin ei tee allergikkona mieli tehä tuttavuutta yli innokkaiden koirien kaa.

Mut puiston puolelle edes reunalle EI koska sen kieltää jo järjestyssäännöt

Ei saa tulla. Kaikissa aidatuissa leikkipuistoissa, mitä olen nähnyt on kieltomerkki aidassa kiinni portin vieressä. Luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän, ettei koirilla ole sinne asiaa, tosin aina joku sinne niitä raahaa. Moni ei myöskään tunnu tietävän, että leikkipuistoissa tupakointi on kokonaan kielletty!

Mä en veisi, kun tuo meidän "sesse" on turhan innokas noiden lasten perään.. Ei se hiljaa odottais jossain aidan takana, kun tahtois mukaan leikkiin! Ja tosiaan ei koiran paikka lasten leikkipuistossa olekaan.

Ulkopuolelle kyllä, ja siten ettei pääse edes innoissaan tervehtimään ohikulkevia. Tuo ööö:n lainaus ei kyllä osu ap:n tilanteeseen mitenkään, sillä ap:han nimenomaan kirjoitti että koira KYTKETTÄISIIN...

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Ulkopuolelle kyllä, ja siten ettei pääse edes innoissaan tervehtimään ohikulkevia. Tuo ööö:n lainaus ei kyllä osu ap:n tilanteeseen mitenkään, sillä ap:han nimenomaan kirjoitti että koira KYTKETTÄISIIN...

Jos luet tarkemmin siinä lukee,

eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle,

EI LAINKAAN

Joo huomenta, niinpäs onkin...silmät vielä täynnä unihiekkaa :ashamed:

Mut anyway, siis ulkopuolelle voi mielestäni viedä kunhan ei pääse häiriköimään ohikulkevia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se rakki tosiaan on puiston ulkopuolel niin sitte ookoo, eikö niille oo omatki puistot, tarviiko niitä nyt lasten puistoihin vielä raahata haisemaan.

Taas täällä on joku moniongelmainen kirjoittelemassa...

Minusta on ok viedä, jos on kiinni ja vaikka tosiaan aidassa ulkopuolella, ei portin kohdalla. Olen joskus ollut oman koiran ja pojan kanssa puistossa kun ei ole ollut muita paikalla. Koira siis tottakai kiinni ja kyseessä meidän pienen asuinalueen "oma puisto", kun poika on esimerkiksi halunnut mennä hetkeksi keinumaan lenkillä. Tai sitten ollaan oltu kauempana olevassa aitaamattomassa leikkipuistossa niin, että mies on istunut koiran kanssa puiston laidan penkillä ja minä olen ollut lapsen kanssa itse leikkikentällä.

Avainasia tässä koirakiellossa on se, että koira ei saa tehdä tarpeitaan lasten leikkipaikalle eikä häiritä mahdollisesti koiria pelkääviä lapsia. Jos näistä on huolehdittu, en näe asiassa mitään ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se rakki tosiaan on puiston ulkopuolel niin sitte ookoo, eikö niille oo omatki puistot, tarviiko niitä nyt lasten puistoihin vielä raahata haisemaan.

Taas täällä on joku moniongelmainen kirjoittelemassa...

Minusta on ok viedä, jos on kiinni ja vaikka tosiaan aidassa ulkopuolella, ei portin kohdalla. Olen joskus ollut oman koiran ja pojan kanssa puistossa kun ei ole ollut muita paikalla. Koira siis tottakai kiinni ja kyseessä meidän pienen asuinalueen "oma puisto", kun poika on esimerkiksi halunnut mennä hetkeksi keinumaan lenkillä. Tai sitten ollaan oltu kauempana olevassa aitaamattomassa leikkipuistossa niin, että mies on istunut koiran kanssa puiston laidan penkillä ja minä olen ollut lapsen kanssa itse leikkikentällä.

Avainasia tässä koirakiellossa on se, että koira ei saa tehdä tarpeitaan lasten leikkipaikalle eikä häiritä mahdollisesti koiria pelkääviä lapsia. Jos näistä on huolehdittu, en näe asiassa mitään ongelmaa.

Juu juu, selityksiä selityksiä... ;)

Kukaan TOISIA ihmisiä kunnioittava ja muut huomioon ottava ihminen ei vie ELÄINTÄ lasten leikkipuistoon,edes mihinkään reunamille.Siellähän voi joku laps raukka mennä liiaksi tutustuun eläimeen ja hups....mitäs sitten.

Ehdottomasti ei leikkipuistoon sisälle, ulkopuolelle kyllä. Eikä heti portin viereen, että muutkin pääsee sisälle. Tosin aina kun oon nähnyt koiria näin, ne on olleet todella kyllästyneen näköisiä. Joten mieluummin ehkä kuitenkin koira kotiin.

Yhteistyössä