Koira ei syö (vehnäterrieri)

Meille tuli nyt kokonaan koira, joka on ollut meillä aikaisemmin paljon. Ongelmana on syömättömyys : /

Tarjoan koiralle 2 x päivässä ruokaaa, mutta tosi huonosti menee alas. Syö ehkä max kymmenen nappulaa ja loput levittelee pitkin lattioita.

Jatkanko vaan sitkeesti tarjoamista ja luotan siihe, että kyllä se syö kun tarpeeksi nälkä tulee.

Kerron vielä, että koira saa hyvin lenkkiä ja virikkeitä. Eläinlääkärissä on käyty ja koira on fyysisesti terve.
 
Jos koira ei laidu liikaa, niin enpä tuolle mitään tekisi. Siinä vaiheessa, kun lopettaa syömisen ja alkaa levittelemään nappuloita, niin kuppi pois ja seuraavaa ruoka kertaa odottamaan.

Jos koira alkaa laihtua liikaa, niin sitten lisäisin nappuloiden sekaan vähän jotain muuta, mikä maistuu koiralle paremmin (esim. maksalaatikkoa, jauhelihaa, tonnikalaa tms.).
 
GgGgGg
Meidän terrierillä sama. Saattaa pahimmillaan olla parikin päivää syömättä ja alkaa oksentlee jotain sappinesteitä. En mä oo juuri ressannut, reipas koira tuo on.
 
Donatella
Onko uros vai narttu? Meillä uros on ollu aina tosi huono syömään ja kun ulkona oli kiimasten narttujen hajuja, syöminen loppui kokonaan. Muutamaa nappulaa vähän maisteli ja sylki pois. Nyt on kastroitu ja tietty selkeet ruoka-ajat (jos ei syö, kuppi otetaan pois ja tarjotaan uudestaa seuraavalla ruoka-ajalla) ja heti syö paremmin. Toinen koirakin toi painetta syödä ettei sille jäis mitään. Nartuilla varmaan on ne valeraskaudet mitkä pistää oikkuilemaan mitä kummallisimmilla tavoilla. Toinen asia tuli mieleen että mitä ruokaa syötätte? Oliskohan ruoka pilaantunutta? Muistelen aikoinaan hevosille ei meinannu maistua ruoka niin sitten millään kun selvis että samassa ruokasäkissä oli ollut linnunraato.. Toi että laittaa ruuan sekaan jotain piimää tai viiliä voi opettaa nirsoksi, ellei sitten ole valmis aina antamaan ruokaan muutakin sekaan. Mitä jos rupeaisitte barffaamaan? Se on ainakin varmasti puhdasta ruokaa ja luonnonmukasta! :)
 
Hmm. Mä olen nyt tarjonnut nirsoilijalle kahta eri nappulaa. Kun meillä toi iso koira syö Ekstra Energiaa, mutta eipä ole sekään kelvannut. Olen muutaman kerran laittanut öljyä sekaan, mutta ei maistu sen paremmin. Toiselle koiralle maistuu kyllä mmolemmat nappulat, joten en usko ruoan olevan pilaantunutta :)
 

Yhteistyössä