Kohtuullinen korvaus tästä?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Koira hoidossa 20 päivää, omat ruoat mukana. Koira on sävyisä, kiltti ja "helppo" kaikella tapaa. Hoito paikassa toinenkin koira, joten arkeen ei tule "uusia rutiineja",
 
"koiruus"
Riippuu vähän omistajan ja hoitajan suhteesta ja siitä, miten koira on hoitoon tullut, ts. siis että onko tyrkytetty vai onko itse tarjouduttu ottamaan hoitoon... Itse voisin helppoa koiraa katsoa noinkin pitkän ajan ihan ilmaiseksi jos on läheisen koira, mutta itse olen vienyt äidilleni, joka koiraani joskus katsoo, herkkuja ja skumppaa yms. Jollekin ystävälle veisin jotain enemmän tai antaisin rahaa tms. Toi 20pvää on kuitenkin aika pitkä aika.
 
ap...
Kyseessä on kaverin koira, ja kysyin toiselta kaverilta. Hän pyysi 400€ ja vähintään 300€. Kuulemma oikein mielellään ottaisi hoitoon, mut en taida kehdata edes tarjousta välittää..
 
ap..
600€ koirahotellissa, oli katsonut. Tottakai tuo on siitä halvemmalla, mutta koirahotellilla varmasti kaikenlaisia kuluja enemmän kuin hoitajalle koirasta aiheutuisi. Esimerkiksi verot. Ei ihan täysin verrattavissa.
 
waldemad
[QUOTE="jooo";29818034]Jos itelläkin koiratalous, niin siinähän se menis samalla. En ottais mitään. Satanen kuulostaa tosi tosi maksimilta, 400 euroa ryöstöltä.[/QUOTE]

No vaihda yhteystiedot ja ota äläkä jeesustele.
 
kitupiikit
Itse maksaisin kunnon korvauksen, jos joku kaverin kaveri tekisi minulle palveluksen eli varmaan vähintään puolet, mitä hoitolassa olisi maksanut. En oikein ymmärrä, miksi koiranhoito pitäisi onnistua halvalla tai jopa ilmaiseksi, jos kyse ei ole edes kaverista, jolloin on luonnollista, että palveluksia tehdään päittäin. Ei ole myöskään takeita siitä, miten koira reagoi 20 päivän sijoitukseen, joten aika iso riski ottaa hoitoon.
 
vierass
20 päivää on ptkä aika eikä sitä tiedä kuitenkaan miten koira kestää yksinoloa tai reagoiko uuteen paikkaan tai miten kaveriperheen koira suhtautuu koiravieraaseen ja vieras isäntäkoiraan. Itse en ottais mistään hinnasta mutta kyllä tosta jotain kuuluu maksaa. Satanen/viikko?
Varsinkin jos on lomakaudella kun isäntäperhekin saattaisi jotain lyhyempiä reissuja tehdä.
 
"koiruus"
Kyseessä on kaverin koira, ja kysyin toiselta kaverilta. Hän pyysi 400€ ja vähintään 300€. Kuulemma oikein mielellään ottaisi hoitoon, mut en taida kehdata edes tarjousta välittää..
Jos ei hoitaja edes tunne koiraa, minusta toi 300e on ihan kohtuullinen korvaus, se on se satanen per vko. Vieras koira vieraassa paikassa vieraiden ihmisten ja koirien kanssa, ei oiokein tiedä mitä tuleman pitää vaikka koira olisi kuinka rauhallinen ja kiltti. Kyllä siitä on hyvä joku korvaus saada.

Ite silti varmaan ottaisin ilmaiseksi, jos koiran tuntisin ja ei oltais itse menossa minnekään. :) Olen ilmaiseksi hoitanut puolitutun koiraa vähän alle vkon, ei ollut mikään ongelma. Mutta mä oonkin liian kiltti...
 
20 päivää on tosi pitkä aika uhrata kenenkään koiralle. Pitää lenkittää monta kertaa päivässä ja syöttää ja vaikka mitä. Jos ei omistaja ole valmis maksamaan, hoitakoon hurttansa itse
 
fgh
Isolle summallehan se kuullostaa, mut kuitenkin se 100/viikko ois ok, kerta eivät edes ole mitään tuttuja.

Itse asustelin miehen työkaverin talossa 2viikkoa hoitamassa heidän koiras. Työsuhde-etuina oli vimpan päälle hieno omakotitalo lammen rannalla, paljut, saunat ja iso aurinkoinen piha. Palkka oli tuliaiset lapista ja heidän isäntä tuli auttaa meitä muutossa parin viikon päästä.
 
tänne vaan
Järjetöntä tuo 400e. Mielestäni ihan maksimi olisi 200e. Enempää en itse kehtaisi ottaa edes vieraalta vaikka tarjottaisiin. Tutulta ehkä korkeintaan 100e ja hyvän kaverin koiran ottaisin ilmaiseksi. Koirahotelli on ihan eri asia!
 
ap..
Ehtoina oli myös, että koira käy yökylässä etukäteen tutustumassa. Mutta ehkä mä elän eri maailmassa, jos minusta 300€ on iso summa koiran hoidosta. Se on lähes puolet meidän vuokrasta.. Mut kaikki on suhteellista! ;)
 

Yhteistyössä