Kohtutulehdus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa vieras

Vieras
Kertokaa rakkaat ihmiset voivatko oireeni viitata kohtutulehdukseen: Synnytyksestä on 8 kk. Mielestäni melkein siitä asti kun kuukautiset alkoivat synnytyksen jälkeen (n.1kk)ovat kuukautisvuodot haisseet erille mitä ennen, sellaiselle jotenkin oikein vanhalle verelle, en osaa kuvailla mutta pahalle kuitenkin. Myöskin hyytymiä on mielestäni ollut enemmän, tai sellaista tummaa limaa paljon enemmän kuin ennen. Ja aina kuukautisten jälkeen pari päivää on tuntunut yhdyntä tosi pahalle, alamahaan on sattunut niin että välillä on pitänyt keskeyttää. Kierron aikana muulloinkin yhdyntä sattuu joskus tietyissä asennoissa tosi kovaa alamahaan. Pistelyä alamahassa tuntuu myös muutenkin silloin tällöin.

Muita oireita ei ole, kuumeilua tms. Miltä kuulostaa, ovatko oireet sellaisia mitä normaalisti voi tulla synnytyksen jälkeen (alatiesynnytys) vai voisiko kyseessä olla kohtutulehdus? Kertokaa te joilla on kyseinen vaiva ollut että kuinka ilmeni, miten oireili jne.!

Eihän sulla ole kierukkaa? Koska mulla oli just tollasia oireita kun jälkitarkastuksessa laitettiin kuparikierukka. Oireita kestin. vuosi kunnes ymmärsin käydä poistattamassa sen. Kannattaa käydä joka tapauksessa lääkärillä tarkistuttamassa, ettei ole mitään vakavampaa.

Mulla oli kohtu tulehdus kaavinnan jälkeen. Ja tosiaan sattu yhdyntä... Maha kipee, varsinki ku painoi kohtua... Itse pidin sitä "normaalina" jälkikipuna, mutta jälkitarkastuksessa sanoi että kohtu tulehtunu jo niin pahoin että alapää punainen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2005 klo 20:45 Kriztine kirjoitti:
Eihän sulla ole kierukkaa? Koska mulla oli just tollasia oireita kun jälkitarkastuksessa laitettiin kuparikierukka. Oireita kestin. vuosi kunnes ymmärsin käydä poistattamassa sen. Kannattaa käydä joka tapauksessa lääkärillä tarkistuttamassa, ettei ole mitään vakavampaa.

Ei ole kierukkaa eikä ole koskaan ollutkaan, joten siitä ei voi olla kysymys. Kiitos silti vastauksesta! :flower: Ensi viikolla on muusta asiasta lääkäriaika niin pitää siellä kysyä samalla.

Mulla oli kohtutulehdus synnytyksen jälkeen. Oireena nopeasti nouseva kuume, öisin vuorotellen hiki valui ja paleli valtavasti, pyörryttäminen, kivut eivät järin kovia olleet.

Tajusin tulehduksen, kun suihkussa tippui iso kudospala jälkivuodon mukana ja kuumemittari näytti joka mittauksella edellistä korkeampaa lukemaa.

Itselläni oli kohtutulehdus viikko synnytyksen jälkeen. Aluksi epäiltiin virtsatietulehdusta, ( ei ollut) kun pissaaminen sattui aivan kauheasti, itkun kanssa aina kävin ja alapää haisi kauhealle :( Neuvolatäti paineli alamahaa ja sanoi heti: selvä kohtutulehdus. Sain heti vahvan antibioottikuurin, niin kivut lakkasivat.
Itse en olisi uskaltanut noin pitkään odotella vaivan tutkimista.