kohtutulehdus?

  • Viestiketjun aloittaja 2010
  • Ensimmäinen viesti
2010
synnytyksestä reilu 2 viikkoa ja alkanu ilmestymään muutamia inhottavia vaivoja.
alavatsa kipua muutamana päivänä, menkkakipuilua muistuttavaa jomotusta.
pahan hajuista jälkivuotoa. veri ei enään kirkasta, ja alkanut selvästi vähentymään. mutta alkanut haiskahtaa..?
eilen illalla olin varma että kuume nousee. (kylmä/kuuma väreilyä, lihakset kipeenä, veto pois..)
mutta ei onneksi noussut yön aikana.

pitäiskö ruveta miettiin ajan varausta neuvolaan, vai mitä?
jälkitarkastus vasta helmikuussa
 
Minulla on ollut kummankin synnytyksen jälkeen kohtutulehdus ja ainoana oireena on ollut korkea kuume. Itse otin yhteyttä sairaalaan ja osastolle missä olin ollut josta kehottivat tulemaan heti käymään verikokeissa ja tekivät lisäksi sisätutkimuksen.
Minäkin kyllä kehottaisin ottamaan pikimmiten yhteyttä joko neuvolaan/synnytyssairaalaan... parempihan se on tarkistaa asia ja saada lääkkeet tulehdukseen mikäli sellainen on.
 
"muumi"
Mulla oli joku tulehdus, lääkärikään ei tiennyt tarkemmin mikä, synnytyksen jälkeen. Kipuilua juuri tuollaista jomottelua ja sitten vuoto alkoi hieman haiskahtaa ja ei ollut niin kirkasta. Kuumetta ei muistaakseni ollut. Sain lähetteen naistentautien pkl (muistaakseni neuvolasta) ja sieltä sitten tehtiin tutkimukset ja sain ab kuurin. Kannattaa tutkituttaa tai ainakin kysäistä jos mietityttää tai epäilyttää että jotain olis.
 
"Äiti"
Mene heti huomenna. Ite katselin noita oireita vkl yli ja ma menin tuskasena maha kivuissa ensiapuun suoraan. Tulehdusarvot kolmattasataa ja viikon keikka tuli siitä sitten kun odottelin
 

Yhteistyössä