kohtutulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekassa kohtutulehduksessa mulla ei ollut oikeastaan mitään oireita. Näin jälkeen päin ajatellen muistelisin että pyörrytti usein ja oli menkkakipujen kaltaisia pieniä vatsakipuja. 6 viikkoa synnytyksestä vasta huomattiin joten ehti olla aika kauan.
Toisella kertaa oireet olivat selvemmät. Tuli ihan järkyttävän kovia vatsakipuja joiden aikana en pystynyt edes liikkumaan.
Nämä siis molemmat synnytyksen jälkeen ja hoidettu antibiooteilla.

juuh,kun mulle tehtiin abortti n.1,5kk sit.."tyhjennysvuoto" kesti sen kaks viikkoo ja sen jälkee tiputellu enemmän ja vähemmän suunnilleen joka toinen päivä..väsyttää kokoajan..pyörryttää..välil ollu järkkyjä alavatsakipuja..menny kyl nopeesti ohi..nyt koskee alaselkääkin ja kuumeinen olo..kuumemittaria en nyt löytäny mistään:/nii ja nyt välillä seksin aikana kipuja ja varsinkin sen jälkeen vuotoa..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
juuh,kun mulle tehtiin abortti n.1,5kk sit.."tyhjennysvuoto" kesti sen kaks viikkoo ja sen jälkee tiputellu enemmän ja vähemmän suunnilleen joka toinen päivä..väsyttää kokoajan..pyörryttää..välil ollu järkkyjä alavatsakipuja..menny kyl nopeesti ohi..nyt koskee alaselkääkin ja kuumeinen olo..kuumemittaria en nyt löytäny mistään:/nii ja nyt välillä seksin aikana kipuja ja varsinkin sen jälkeen vuotoa..

Tehtiinkö kaavinnalla vai lääkkeellisesti? Kannattaa varmaan käydä näytillä.

onko kellään ollut??mitä oireita?miten hoito??

Kaks kertaa ollut. Ei kummempia kipuja, järkyttävää vuotoa, jota hulahtelee. Ei ollut myöskään kummempaa tuoksua. Tokalla kerralla jouduin sairaalahoitoon..

lääkkeellisesti tehtiin

No sitten se saattaa hyvinkin olla ettei kohtu ole tyhjentynyt kunnolla. Mulla tuon ekan synnytyksen jälkeen annettiin jotain lääkettä joka aiheutti supistuksia ja piti tuoda ne loputkin istukan rämmäleet ulos kohdusta. No, eipä auttanut.

Mulla just oli, tänään otin viimeiset lääkkeet. Oireina oli kun vuoto ei alkanut vähentyä ja ikävä hajukin siihen tuli, ja kuumekin alkoi nousta. Ja huimasi kamalasti, en tosin tiedä miten tuo voisi liittyä, mutta ennenkin kohtutulehduksen yhteydessä ollut samaa vaivaa. Mulla ei ollut kohtuun jäänyt mitään, jostain syystä muuten vaan tulehtunut. Ja tehtiin siis lääkkeellinen tyhjennys kun vuoto ei alkanut keskenmenon jälkeen.

Rv 22 ja risat tehtiin keskeytys. :( Pari päivää sen jälkeen tuli kohtu- ja munasarjatulehdus. Oireet: erittäin kovat kivut oikealla puolella vatsassa. Jouduin sairaalaan tiputukseen.

Joo, mul oli keskeytynyt keskenmeno, joka koitettiin lääkkeellisesti tyhjentää, mut vuoto kesti 5vko, ni huomattiin, et oli jääny tavaraa, mut ei siin vaiheessa tulehdusta. Sit kaavintaan ja samana iltana pientä nipistelyä ja vihlontaa alavatsalla ja kuume nous 39 asteeseen. Mentiin päivystykseen, ni ottivat sisään antibioottitiputukseen 2 päiväks ja kotona vielä 10 päivän kuuri. Haju tuli vasta siellä sairaalassa, ihan järkky!
Kandee käydä kyllä nyt näytillä, kohtutulehduksen kaa ei oo leikkimistä, jos joskus haluutkin vielä lapsen..

Hei, voisikoha oireisiin liittyä myös että vatsa on ihan sekaisin? Ystävälläni on nyt monta viikkoa ollut edellämainittuja oireita, ja lisäksi ripulilla koko ajan. Sai puoltoista kuukautta sitten keskenmenon.

Mulla keskeytynyt km, ei tyhjentynyt lääkkeellisesti. Sitten kaavinta ja seuraavana päivänä alkoi oireet; alavatsakipu, kuuumetta yli 40c, pahanhajuinen vuoto.Todettiin kohtutulehdus Sairaalassa 4 päivää tiputuksessa ja uusi kaavinta..

Yhteistyössä