Kohtutulehdus + nestettä munatorvessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 080808
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

080808

Vieras
Mulla asennettiin hormoonikierukka n. vuosi sitten ja ole siitä asti kärsinyt pienestä tiputtelusta ja pitkistä, niukoista menkoista. Menkkakivut ovat myös uutta minulle, ennen olin ehkä päivän, pari kipeä ennen menkkoja, nyt särki alaselkää ovulaatiosta menkkojen loppumiseen asti.
Juoksin selkä/lantion alueen kipujen takia lääkärissä, olin saikullakin joitakin päiviä mutta en saanut lähetettä gynelle. TK lääkäri määräsi antibiootitkin kun kontrollipapassa oli tulehdusta, mutta myöhemmin käski jättämäään kuurin kesken. Niin tein. Kärsin myös poikkeuksellisesta väsymyksestä mutta laitoin sen elämäntilanteen piikkiin.
Nyt lopulta menin gynelle oma-alotteisesti ja omakustanteisesti. Siellä oli tulehdus, joka on ollut jo pitkään. Sain kahden viikon kuurin kahta antibioottia ja kierukka otettiin pois.
Oikeassa munatorvessa oli nestettä, minua jäi vaivaamaan että mitä se tarkoittaa ja johtuuko se tulehduksesta vai jostain muusta? Tietääkö joku? Nyt on alkanut oikealla puolella olla paikallista kipuilua, supistelut ja muut kivut on helpottanut.
Onko jollain kokemusta tai muuten neuvoja, lähinnä paraneminen ja hedelmällisyys huolettaa.

[QUOTE="Vieras";29104193]Tk- lääkärit ei ole gynegologeja. Paras neuvo, käy yksityisellä. Oikea gynegologi on paras henkilö vastaamaan.[/QUOTE]

Gynegologi tutkii bagdeerit.

Varmasti vaikuttaa jotenkin hedelmättömyyteen esim munatorvien tukkiutumisella, toinen puoli saattaa silti olla auki.
Lapsettumuushoidot on kuitenkin huippuluokkaa suomessa

Kannattas ottaa vaikka soittoaika tuolle gynelle, ei maksa mittään. Kysy mikä jatkoseuranta asiassa ja kerro tämänhetkisistä kipuiluista. Voithan pyytää lähetteen naistentautien polille myös. Kannattaisi seurata mun mielestä ja myös selvittää mikä pöpö siellä jylläsi. Otettiinko sukupuolirtautitestit?

Ei otettu sukupuolitautitestejä nyt, on otettu aijemmin. Muitakaan testejä ei otettu, paitsi se kontrollipapa elokuussa. Siellä näkyi joku "sieni" tulehdus, tk lääkäri ei osannuut sen kummemmin sanoa. Todennäköisesti odottelen sinne kontrollin jos olo ei mene kipeemmäksi, täytyy vaan toivoa ettei ole pahaa jäkeä tehnyt kohtuun, vielä yhden lapsen toivoisin.

Yhteistyössä