Kohtutulehduksen oireet keskenmenon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wombatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wombatti

Vieras
Hei!

Millaisia oireita teille on tullut jos olette saaneet kohtutulehduksen keskenmenon jälkeen?

Sain valmistelevaa lääkettä lääkkeelliseen tyhjennykseen tiistaina ja torstaina piti tapahtua varsinainen tyhjennys. Jo myöhemmin tiistaina tuli kuitenkin suurin osa jo ulos. Soitin keskiviikkona sairaalaan ja kyselin miten se vaikuttaa tähän lääkkeelliseen tyhjennykseen ja sain ohjeeksi ottaa kuitenkin lääkkeet jos kaikki ei olisikaan tullut vielä ulos. Torstaina siis otin ne, hirveästi ei ollut vaikutusta, paitsi että illemmalla tuli kovempia kipuja. Suhteellisen runsasta vuotoa minulla on ollut jo tiistaista lähtien.

Mietin vaan kun minulla on ollut tuntemuksia vatsassa tiistaista lähtien, tuntuu että torstain jälkeen enemmän. Kovaa kipua se ei ole, pientä kolotusta vaan... Se ei ole kokoaikaista, mutta joka päivä tuntuu ainakin jossain vaiheessa päivää. Kuumetta ei ole. Vuotoa en tullut haistelleeni tiistaina kun kaikki alkoi, joten en osaa päätellä onko nyt vuodossa oleva haju erilainen. Ei se varsinaisesti pahalta haise, kai lähinnä vereltä..?

Osaisikohan joku neuvoa...? Pelottaa hirveästi että tulee vielä tulehdus päälle...

• Tykkää
Reactions: MarjaKu
Minulla on myös saman tyyppinen tilanne juuri takana. Minulla oli jatkuvaa jomotusta koko vatsan seudulla kohtu ja munasarjat mukaanlukien. Menin äitiyspolille ja sain varoiksi kahta antibioottia, joilla kivut lähtivät parissa päivässä. Ultrasivat myös, mutta ei näkynyt pahemmin mitään muuta kuin vähän verta. Sain myös uudet tyhjennyslääkkeet, mutta niiden avulla ei tullut mitään ulos.

Kohtutulehduksessa ei aina ole korkeaa kuumetta. Itse menisin polille jos olisi pitkään kestänyttä jomotusta, koska en halua riskeerata, että olisi hoitamaton kohtutulehdus. Oletan, että saattaa vaikuttaa tulevaisuuden mahdollisiin raskauksiin.

Tsemppiä paranemiseen!

No ei tuo mun korvaani kohtutulehduskivulta kuulosta. Se on sellainen jatkuva voimistuva kipu ja kuume nousee nopeasti.
Itselläni on ollut km:n aikana ja reilun viikon vielä sen jälkeenkin sellaista kolottavaa kipua. Uskoisin että ne ovat jälkisupistuksia, ja se on ihan normaalia. Olen kysynyt sitä lääkäriltä koska mulla on kuitenkin 4 tyhjennystä jo takana.
Mutta nuo kivut voi km:n jälkeen kestää kuulemma parikin viikkoa eikä niissä ole mitään outoa. Ja olen huomannut että aina kivuliaampi on tuo toipumisjakso mitä enemmän on ollut tyhjennyksiä. Itselläni on yksi normaali synnytyskin takana ja sanotaa että kohdusta tulee aina herkempi mitä enemmän siellä tapahtuu.
Suosittelisin kuitenkin että jos alkaa lämpöä nousemaan tai kivut kovenevat niin soittelet sinne lääkärille heti. Pieni kolotus on ihan normaalia.

Toivottavasti pian helpottaa :hug:

Minulla oli kohtutulehdus vähän yli vuosi sitten, kipuja oli kyllä, mutta ne oli kestettävän rajoissa. (Vähän kovemmat kuin kuukautiskivut.) Ei ollut kun pientä lämpöä. Crp ei noussut kun vasta tähystyksen jälkeen. Että kaikilla taitaa olla aika omakohtaiset oireet.

Uusimmat

Yhteistyössä