***KOHTI HOIKEMPAA HELMIKUUTA vko 2****



Moi! Idea tälläiselle lähti vanhasta ****KOHTI HOIKEMPAA HEINÄKUUTA**** -ryhmästä, joka oli hengissä tammikuun alusta toukokuun loppuun. Itse sain sinä aikana pudotettua painoa 11,8 kg, joista kesän aikana on kolmisen kiloa tullut takaisin. Siispä nyt olis korkea aika ryhdistäytyä, ja ottaa tällä päivämäärällä ensiaskeleet kohti hoikempaa helmikuuta 2010, ja siitä sitten jatkaa matkaa kohti hoikkaa loppuelämää.

Elikkäs tervetuloa mukaan kaikki liikakilojen kanssa kamppailevat. Avaan joka viikko uuden ketjun (maanantaisin ), johon päivitetään alla oleva lista:

Nimi
Pituus
Aloituspaino
Tavoitepaino
Paino nyt
Pudotettu
Viikkopudotus
Punnituspäivä

*****************************************************************

Minky
Pituus 167 cm
Aloituspaino 79 kg
Tavoitepaino 70 kg (aluksi)
Paino nyt 73,9 kg
Pudotettu - 5,1 kg
Viikkopudotus -600 g
Punnituspäivä keskiviikko

*****************************************************************

Napos
Pituus 168 cm
Aloituspaino 72 kg
Tavoitepaino 65 kg
Paino nyt -
Pudotettu -
Viikkopudotus -
Punnituspäivä (ehkä torstai)

*****************************************************************

häkkyrä
Pituus : 162cm
Aloituspaino : 61,2kg
Tavoitepaino :55-57kg
Paino nyt :60,8kg
Pudotettu :-400g
Viikkopudotus :-400g
Punnituspäivä :maanantai

*****************************************************************

äiti88
pituus 170
aloituspaino 68kg
tavoitepaino 60kg
paino nyt 68kg
punnituspäivä maanantai

*****************************************************************

LaLaa
Pituus 166cm
Aloituspaino 76,3kg (7.9.09)
Tavoitepaino 60kg
Paino nyt 74,3kg
Pudotettu 2kg
Viikkopudotus 2kg
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************

Raitakissa
Pituus 170 cm
Aloituspaino 73.5 kg
Tavoitepaino 60 kg
Paino nyt 73.5
Pudotettu -
Viikkopudotus -
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************

Nanne-79
Pituus 165 cm
Aloituspaino 86,5 kg
Tavoitepaino 75 kg on välitavoitteena, lopullinen tavoite oli 68kg
Paino nyt 85,5 kg
Pudotettu 1 kg
Viikkopudotus 1 kg
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************

joojoo22
Pituus 170 cm
Aloituspaino 87,3 kg
Tavoitepaino 75 kg (välitavoite)
Paino nyt 86,4 kg
Pudotettu 0,9 kg
Viikkopudotus 0,9 kg
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************
Toivottavasti saadaan motivoitunut ryhmä kasaan! Ja porukkaan voi toki liittyä mukaan koska tahansa.
 
Aamulla vaaka näytti 86,4 kg, eli kevennystä vähän vajaa kilo. Tulos olis ollut parempi, mutta lauantaina tuli istuttua iltaa aamuyöhön saakka ja eilen maittoi ruoka tavallista paremmin. Vaikka krapularuoka ei ollutkaan mitää roskaruokaa, niin silti syöminen/juominen turvotti aika lailla. Mutta joka tapaukssa pudotusta, eli pakko olla tähän tyytyväinen. =)

Eli päivitetty lista:

joojoo22
Pituus 170 cm
Aloituspaino 87,3 kg
Tavoitepaino 75 kg
Paino nyt 86,4 kg
Pudotettu 0,9 kg
Viikkopudotus 0,9 kg
Punnituspäivä maanantai
 
Minäkin taidan hypätä tähän kelkkaan. Lapseton vauvahaaveinen rouva haluais pudottaa reilut 10 kg ennen lapsentekoprojektia, joten kaikki apu olis nyt tarpeen! =) Metodina käytän hiilareiden (varsinkin nopeiden) välttelyä ja yritän lisätä liikuntaa. Koira toimii sopivana liikuttajana =)

Nimi Raitakissa
Pituus 170 cm
Aloituspaino 73.5 kg
Tavoitepaino 60 kg
Paino nyt 73.5
Pudotettu -
Viikkopudotus -
Punnituspäivä maanantai
 
Heippa kaikille :wave: ! Minäkin liityn mukaan teidän laihdutusporukkaan. Tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana noita kiloja on (jostain kumman syystä :whistle: ) päässyt kertymään. Kesäkuussa sain toisen lapseni, kaikki 13 raskauskiloa on kyllä lähtenyt mutta nuo ennen raskautta tulleet n.10kg pysyvät tiukasti matkassa. Viikko sitten aloitin oman taipaleeni kohti keveämpää olemusta...

Nimi LaLaa
Pituus 166cm
Aloituspaino 76,3kg (7.9.09)
Tavoitepaino 60kg
Paino nyt 74,3kg
Pudotettu 2kg
Viikkopudotus 2kg
Punnituspäivä maanantai
 
Hei! Minäkin hyppään kyytiin. Ote lipesi joskus viime syksynä ja tilalla pehmeää painoa. Nyt paluu hyvään oloon. Sekalaisella tyylillä, vähän kerrallaan.

Nimi Napos
Pituus 168 cm
Aloituspaino 72 kg
Tavoitepaino 65 kg
Paino nyt -
Pudotettu -
Viikkopudotus -
Punnituspäivä (ehkä torstai)

 
minä myös liityn mukaan:)

elikkäs
nimi äiti88
pituus 170
aloituspaino 68kg
tavoitepaino 60kg
paino nyt 68kg
punnituspäivä maanantai

oon kevään aikana jo tiputtanut 8 kiloa ja nyt taas uutta yritystä kun kesä on ohi:)
 
Tervetuloa kaikille! Itsekin näin "korvat luimussa" luikin takaisin tänne pinoon.. Kiva kun pääsee vielä mukaan :)
Aamulla paino oli 60,8kg. Aamupalan jälkeen tosin, kun unohdin hypätä vaakaan aiemmin. Klo soi puoli 5, niin silloin ei ennen aamukahvia ajatus oikein juokse ;) Pudotusta lauantailta tuli 400g.

Käytiin tytön kanssa metsälenkki. Kun on kolme eri-ikäistä koiraa (pentu, keski-ikäinen ja vanhus) ja tyttö kohta 4v. niin tuon yhdistelmän kanssa ei oikein tielle lähdetä kulkemaan..Tai voi lähteä ja joskus käydäänkin, mutta se vaatii erittäin pitkiä hermoja :D Helpompi mennä metsään ja laskea lauma irti, jokainen juoksee sen minkä juoksee..tai kerää mustikoita/puolukoita. Muuten hyvä, mutta itsellehän tuo metsässä hiljakseen käveleminen ei taas oikein hyvää liikuntaa ole. Ehkä käyn vielä illalla itsekseni koirien kanssa vähän rivakamman lenkin.

Nimi :häkkyrä
Pituus : 162cm
Aloituspaino : 61,2kg
Tavoitepaino :55-57kg
Paino nyt :60,8kg
Pudotettu :-400g
Viikkopudotus :-400g
Punnituspäivä :maanantai

 
Olen huomannut tässä kokkaillessani taas kevyemmin että hyviä kevyitä kastikevaihtoehtoja esim.broilerille on unclebens kastikkeet ja sitten kevytkermaviiliin tehty joko dippi tai ite maustamalla!Mä olen ainakin vähän sellanen että tarviin salaatin ja lihan kanssa jotain kastikettakin,ja varsinkin jos lisäksi on perunaa tai riisiä tms. =)
 
Hui kun meinasin lipsahtaa.. Mies lähti salille, ja mä ajattelin hiukan "hemmotella" itseäni ja hakea vähän irtokarkkeja. No en todellakaan hae!!! :D Taidan vetää lenkkarit jalkaan ja lähteä juoksemaan koiran kans :xmas:
 
Raitakissa, lenkkeily on oikein kelpo vaihtoehto karkkimässyttelylle. Oon itse tosi tyytyväinen, että oon taas löytänyt lenkkeilyn ilon, se kun oli monta kuukautta kateissa. Viikon aikana oon reippaillut joka päivä, onneksi ilmat ovat suosineet. Ja vaikka monasti lapset ovat olleet mukana ja vauhdin on määrännyt 3-vuotias (nuorempi kulkee vielä rattaissa ), niin jo ulkoilma sinänsä saa ihmeitä aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mä olen ainakin vähän sellanen että tarviin salaatin ja lihan kanssa jotain kastikettakin,ja varsinkin jos lisäksi on perunaa tai riisiä tms. =)
Sama täällä, teen aina lihalle jonkinlaisen kastikkeen, yleensä kermaviilistä tai sitten tomaattimurskapohjaisen. Tämmöinen on hyväksi todettu, helppotekoinen, kevyt vaihtoehto: paistan paloteltua sipulia, valkosipulia ja paprikaa pannulla oliiviöljyssä. Lisään suolaa, mustapippuria ja pitsamaustetta maun mukaan. Lopuksi kiehautan paprika-sipuli-valkosipuli hässäkän tomaattimurskan kanssa kattilassa.
Käytän "salsaan" 1 tölkin (500 g) tomaattimurskaa, 1-2 sipulia, 1 punaisen paprikan ja valkosipulia 3-5 kynttä. Tosi hyvää ja sopii niin lihalle, kalalle ja salaatille. Suosittelen! :)
 
Mä täällä oon miettiny, et pitäsköhän meidän vielä ostaa talven yli ajaksi tuplarattaat (viime keväänä myin tupla yhdistemät pois), pääsis vähän vauhdikkaammin liikkumaan... Nythän kesän ajan isompi (3v) on "ajanut" (istunut pyörän päällä laiskasti polkien ja äiti työntää :kieh: ) ja pienempi (1v) istuu rattaissa... Se on aikamoista menoa, kun toisella kädellä työnnät pyörää, toisella rattaita... Oon nyt katsellut tuollaisia sisarusten ihan istumarattaita, ne vois olla talven yli hyvät, sitä kun ei tiiä tuleeko lunta ja toisaalta täällä ne hiekottaa niin hirveesti, ettei pulkalla pääse kuitenkaan mihinkään... Meillä tulee jossain vaiheessa 2 hoitolastakin, kunhan saadaan asiat vaan etenemään, niin sitten niille olis kuitenkin käyttöä jatkossakin. Oran tupla-mallaa näyttää tulevan taas tässä kuussa myyntiin, täytyy niitä harkita.

Meillä on isompi likoista kipeenä, viime yö sentään meni jo nukkuessa. Toissa yönä ei montaa minuuttia tarttenut nukkua ja sen sitten kyllä eilen huomasikin, kaamee herkkuhimoja jotain keksejä tuli sitten pahimpaan väsyyn popsittuakin jokunen... :headwall: Josko tää tästä lähtis taas!

Mä ostin mp3 soittimen lenkkikaveriksi. Täytys siihen jotain reipasta musiikkia latailla, josko illalla pääsis sitten yksin lenkille vaikka. Jollei tuo räkätauti iske itseenkin.
 
Himputti :headwall:
Mulla lipes eilinen ihan käsistä, kauhee mässäysvaihde TAAS päällä. Iltapäivällä otettiin isomman likan kanssa yhteen ja siinä sitten sain "hyvällä omallatunnolla" vähän mässäillä... Mulla just ongelmana toi mässäily, siis jatkuva sellainen.
Tänään ois tarkotus lähteä n.10 kilsan kävelylenkille vaunujen kanssa, niin mahtava ilmakin. Kunhan isompi tulee koulusta ja mies töistä. Yleensä käyn joko sauvakävelemässä tai vaunulenkillä. Juoksua en ole kokeillut vuosiin, josko sitten kun vähän kunto nousee. Olen muutenkin ottanut tän urheilun varovaisemmin kun mulla oli kesäkuussa sektio ja siinä sit samalla korjailtiin paikkoja edellisen hätäsektion jäljiltä...
Talvella ois tarkotus kaivaa sukset esiin ja ruveta hiihtelemään, meillä on niin hyvät hiihtomaastotkin aivan vieressä.

Mulla kans toi mp3-soitin on lenkeillä mukana, siinä reippaamman musiikin tahdissa tulee käveltyäkin reippaammin.

Mites teillä tuo veden juominen? Juotteko vähintään sen 2 litraa/vrk? Mä oon ollu aina tooosi huono juomaan, juon ainoastaan kun on tosi jano. Nyt oon laittanu jääkaappiin vesikannun jotta tulisi juotua.. En kyllä paria litraa saa millään alas.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille B) !
 
Nanne79, meillähän taitaa olla suht saman ikäiset lapset. Nuorempi tyttö täyttää ens kuussa vuoden ja vanhempi on täytti kesällä 3 vuotta. Meillä pölyttyy peräkkäin istuttavat tuplat navetassa, yhden ainoan kerran on esikoinen niissä suostunut istuman. Jos haluan lenkkeillä lasten kanssa kuntoilumielessä, niin esikoinen seisoo laudalla. Asutaan maalla, ja täällä on asfaltti luksusta, niinpä saan hyvän hien pintaan kun painelen kahden lapsen kanssa mäkiä ylös ja alas. :)
Äsken kuntoilin leikkaamalla aivan liian märän nurtsin. Meillä on iso piha ja parturointiin menee reilu tunti aikaa. Illemmalla lähden vielä lenkille kaverin kanssa, joten ulkoilukiintiö tulee täyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja LaLaa:
Mites teillä tuo veden juominen? Juotteko vähintään sen 2 litraa/vrk?
Juon vissyä ainakin tuon 2 litraa päivässä. On niin opittu tapa, että siitä on vaikea päästä eroon. Ja ennen SodaStreamia join saman määrän ihan vetenä.

Mulla on LaLaa vähän sama ongelma, vastoinkäymiset antavat hyvän syyn mässäillä. Jos on paha mieli, niin yritän helpottaa oloani syömällä hyvää. Varmaan lapsena opittu tapa (jos tuli pipi, niin pipi parani namilla :) ). Täytyy toivoa, ettei itse opeta omia lapsia samaan. Oon huomannut, että toisinaan lohdutan lasta herkuilla. Tosi paha tapa, mistä täytyy päästä eroon.
 
Joojoo22: Meillä tytöt täytti kesällä 3 ja 1... Me asutaan "maaseudun taajamassa", asfalttia on osaksi, mutta hiekkatietä myös... Meillä on noissa yhden istuttavissa emmaljungissa teutonian isopyöränen seisomalauta ja on sinänsä melko ok työntää (kulkee kyllä jopa lumessa), mut lenkkeillessä melkosen kehno kuitenkin, ku siihen potkii sit omia jalkoja... Meillä tuo isompi on laiska kävelemäänkin, mieluiten tuo istuis rattaissa... Jos koko perhe mennään lenkille, niin molemmille likoille on omat rattaat... Meidän tuo 3v on tosi pieni kooltaan ja hällä on ollut tuo tasapaino tosi huono, käveli ulkona vasta 2 vuotiaana... Nyt on kylläkin kovasti kehittynyt tuossa liikkumisessa tänä kesänä. Ei oo enää nurin joka maton reunassa tai epätasasella tiellä... Pienempi näyttää olevan aivan eri maata, talssii pitkin pihaa jo nyt!

Mun tän päivän "urheilut" oli halkojen pinoamista. Mies hakkaa halot ja minä pinoan! ;) Vielä täytys pari puuta kaataa, että ens talvi selvitään... Me lämmitetään lämmityskautena taloa vähintään joka toinen päivä takalla, lisäksi sauna on puilla. Joten tuota puutakin kuluu!

Mä juon varmaan tuon 2 litraa päivässä, kun mulla on se kilpirauhassairaus ja hypokalsemia (kalkinpuutos tila, johtuen vaurioituneista lisäkilpirauhasista) niin ne janottaa...
 
Mun ei tuu juotua yhtään, ja se onkin sitten se mun heikko kohta. Aina jos juon kunnolla, laihdun samalla. Tulee siis ilmeisesti täytettyä mahaa vedellä eikä millään pullalla. Ja se on hyvä, se. Pitäis taas aktivoitua juomaan. Eilinen lenkki tais olla aika tehokas (vaikka koiran kanssa juoksinkin, se siis vähän avitti mua vetämällä), tuntui niin kovasti jaloissa ja takamuksen lihaksissa. Ja tuntuu vieläkin :D Pitää katsoa jos sitä vaikka huomennakin jaksais vääntäytyä lenkille. Me lähdetään pariks päiväks käymään mun kotona, ja siellä tulee varmaan syötyä ihan säädyllisesti. Äiti on nimittäin pesunkestävä karppi, ja siellä ei perunoita syödä :LOL:
 
Minulla on autossa vesipullo mukana josta juon mennessä töihin ja tullessa. Töissä kun ei ehdi juoda tarpeeksi ja taas kotona ilta (tai aamu) on liian lyhyt aika tuohon parin litran juomiseen. Siksipä juon tuon 1l pullon työmatkalla (n.35km). Siten saan juotua tarpeeksi, ja kyllä huomaa jossei juo. Olo on heti nuutunut ja väsynyt, eikä ajatus tunnu oikein luistavan...

Eilen kävin jumpassa, kun kansalaisopiston jumppa alkoi. Tuo olisi jättipallojumppaa, mutta harmi vaan ryhmä jäi niin pieneksi, että on vaara että se ei ensimmäistä tuntia pidemmälle jatku.. Täällä muut jumpat ovat tyyliin 70-80?/10krt ja niistä vuorotyöläisenä saattaa jäädä esim. puoletkin väliin. (Mies on myös vuorotöissä) Turhaan tulee sitten maksettua, jossei kuitenkaan pääse paikalle.

Minun ongelmani on kaupassa käynti. Olen siis kaupassa töissä ja kun suoraan töistä pitää mennä ostoksille, niin nälkähän silloin jo on. Tulee usein napattua joku patukka tai vastaava mukaan ja pupellettua se sitten matkalla kotiin (paperit tietysti heti roskapönttöön ettei vaan jää kiinni :LOL: ) Se on se ensimmäinen juttu mistä pitää päästä eroon! Ja satunnaisia kertoja siinä olen onnistunutkin. Eväät otan aina kotoa mukaan, ettei tule ostettua mitään einestä tauolla. Salaattia, raejuustoa/tonnikalaa ja maustamatonta jugurttia + nokare hilloa makua tuomaan, niillä pärjää päivän.. siis siihen patukkaan asti :/

Piti lähteä kodalle grillailemaan ja kävellä sieltä sitten takaisinpäin (n.9km)pois koirien kanssa, mutta tännepä näytti pyyhkäisevän oikein kunnon syysmyrsky yllättäen..
 
Tänään mulla meni sit niin hermo ku tarvoin kerhoon rattaat toisessa kädessä ja isomman likan pyörä toisessa, et ku kotiin päästiin, ni tilasin samantein meille brion tuplaponyt... Niitä nyt sitten odotellessa... ;) Pääseepähän vähän mukavemmin lenkillekin miehen iltavuoroviikkoinakin, senkun iskee mukulat rattaisiin, pistää mp3:n tarpeeks kovalle ni ei kuule ees mukuloiden tappeluita! :D

Muutenkin mukulat on ollut tänään kyl NIIN pahalla tuulella ja äiti sit tietty kans, et on se hyvä, ettei oo mitään herkkuja kaapeissa... Tosin vaarana on viel se, et soittaa miehelle, et tuo töistä tullessaan, olis "sopivasti" mukulatkin sitten jo yöunilla... :whistle: Kattotaan selviikö tästä "tuskasta" herkutta... :kieh:
 
Koitahan Nanne taistella ilman herkkuja! Kyllä se tuulikin siitä paranee.
Itselläni on muuten ollut hirveä viikko, mutta tänään jees. Sairaina on oltu ja silti jaksanut lapset nahistella keskenään ja vanhempienkin kanssa. Huoh. Paino näyttää kuitenkin tippuneen, mutta otetaanpa viralliset lukemat ensi viikon torstaina sitten, ettei tule kaksia tälle viikolle.

 
Huoh.. Mulla meni tämä loppuviikko hiukan herkuttelun merkeissä.. Kotonakotona oli karkkia joka puolella ja kaikkea muutakin hyvää ja epäterveellistä :whistle: Tuli hiukan naposteltua. No, onneksi nytkin vaaka näytti vielä yli kiloa alle lähtöpainon, vaikka oon juonut jo paljon vettäkin. Viikonloppu pitää vaan vetää oikein tiukasti niin saa homman taas raiteilleen! B)
 
Minky
Pituus 167 cm
Aloituspaino 79 kg
Tavoitepaino 70 kg (aluksi)
Paino nyt 73,9 kg
Pudotettu - 5,1 kg
Viikkopudotus -600 g
Punnituspäivä keskiviikko

Oon ollut koko viikon kuumeessa ja nyt sitten pääsin ja uskaltauduin puntarille ja onneksi oli mennyt kuitenkin alaspäin...! :)
 
LaLaa
Pituus 166cm
Aloituspaino 76,3kg
Tavoitepaino 60kg
Paino nyt 73,7kg
Pudotettu -2,6kg
Viikkopudotus -600g
Punnituspäivä maanantai

Aamulla puntarissa kävin, pelkäsin pahinta kun viime viikko oli hieman hankala ja eilen synttäreillä tuli sitten mässäiltyä oikein olan takaa :ashamed: .
Nyt kaksi viikkoa laihista takana ja 2,6kg keveämpänä. Se kyllä tuntuu vyötäröllä, turvotus on laskenu. Nestettähän tuo kaikki on, mutta kyllä se tietenkin hieman tsemppaa kun vaaka näyttää pienempää lukemaa. Odotan hetkeä jolloin paino olisi alle 70kg... Ennen pikkujouluaikaa, toivottavasti. Olisi kiva kun saisi jotain kivaa uutta päällepantavaa.
Viime viikon olin jotenkin huonotuulinen ja väsynyt. Ja mässäilyhoukutuksia oli jatkuvasti. Koko ajan ajattelin ruokaa ja oli työn ja tuskan takana jos välillä sain pidettyä itsesni erossa herkuista. Ei nää kilot helpolla karise, toivattavasti mieliteot vähenis!!!!?? Nyt uusi viikko näyttää alkavan hieman pirteämpänä ja jos vaikka sais itsestä sen verran irti, että saisi lisättyä liikunnankin määrää.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon :heart: !!
 

Yhteistyössä