***KOHTI HOIKEMPAA HELMIKUUTA vko 1****



Moi! Idea tälläiselle lähti vanhasta ****KOHTI HOIKEMPAA HEINÄKUUTA**** -ryhmästä, joka oli hengissä tammikuun alusta toukokuun loppuun. Itse sain sinä aikana pudotettua painoa 11,8 kg, joista kesän aikana on kolmisen kiloa tullut takaisin. Siispä nyt olis korkea aika ryhdistäytyä, ja ottaa tällä päivämäärällä ensiaskeleet kohti hoikempaa helmikuuta 2010, ja siitä sitten jatkaa matkaa kohti hoikkaa loppuelämää.

Elikkäs tervetuloa mukaan kaikki liikakilojen kanssa kamppailevat. Avaan joka viikko uuden ketjun (maanantaisin ), johon päivitetään alla oleva lista:

Nimi
Pituus
Aloituspaino
Tavoitepaino
Paino nyt
Pudotettu
Viikkopudotus
Punnituspäivä
*****************************************************************

Henrietta
Pituus:169cm
Aloituspaino:75,6(9.9.09)
Tavoitepaino:70(aluksi ainakin)
Paino nyt:75,6
Pudotettu:**
Viikkopudotus:**
Punnituspäivä:Keskiviikko

*****************************************************************

häkkyrä
Pituus: 162cm
Aloituspaino: 61,2kg
Tavoitepaino: 55-57kg
Paino nyt: 61,2kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus:-
Punnituspäivä: maanantai

*****************************************************************

Ideaköyhä
Pituus 170cm
Aloituspaino 83kg
Tavoitepaino 65kg
Paino nyt 75kg
Pudotettu 8kg
Viikkopudotus ?
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************

Nanne-79
Pituus 165 cm
Aloituspaino 86,5 kg
Tavoitepaino 75 kg on välitavoitteena, lopullinen tavoite oli 68kg
Paino nyt 86,5 kg
Pudotettu
Viikkopudotus
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************

Minky
Pituus 167 cm
Aloituspaino 79 kg
Tavoitepaino 70 kg (aluksi)
Paino nyt 74,5
Pudotettu - 4,5 kg
Viikkopudotus -1 kg
Punnituspäivä keskiviikko

*****************************************************************

joojoo22
Pituus 170 cm
Aloituspaino 87,3 kg
Tavoitepaino 75 kg
Paino nyt 87,3
Pudotettu
Viikkopudotus
Punnituspäivä maanantai

*****************************************************************


Toivottavasti saadaan motivoitunut ryhmä kasaan! Ja porukkaan voi toki liittyä mukaan koska tahansa.
 
joojoo22
Pituus 170 cm
Aloituspaino 87,3 kg
Tavoitepaino 75 kg
Paino nyt 87,3 kg
Pudotettu xxx
Viikkopudotus xxx
Punnituspäivä maanantai

Tässäpä minun listani. Tänään siis eka punnitus ja jatkossa puntarointipäivä on maanantai.
 
Tervehdys taas joojoo22! :)

Ihanaa kun pistit pinon pystyyn! täällä mäkin siis taas olen. Sain kuukausi sitten neljännen keskenmenon, mikä oli surullista, mutta jos jotain hyvää haen siitä, niin motivaatio laihduttamiseen ja elämäntapamuutoksiin nousi jälleen korkealle ja vahvana! :) Aloitin siis laihduttamaan jo kuukausi sitten, mutta jatkan ilomielin kanssasi tsemppausta! :) Tutkin tossa meidän vanhoja kesäketjuja ja on sullakin kuitenkin pysynyt paino hyvin kurissa!

Elikkäs näillä mennään:


Minky
Pituus 167 cm
Aloituspaino 79 kg
Tavoitepaino 70 kg (aluksi)
Paino nyt 74,5
Pudotettu - 4,5 kg
Viikkopudotus -1 kg
Punnituspäivä keskiviikko
 
Minä voisin kanssa hypätä tähän kelkkaan mukaan! Painon kanssa täälläkin kamppaillaan, kerran käytiin jo mukavasti alle 80kg, mutta nyt on lukemat taas hurjat... Arg... Kesällä mulla poistettiin kilpirauhanen ja tässä lääketasapainoa haetaan, toivottavasti sen myötä alkais painokin laskemaan taas... Tänään alkaa jumppakin, sitä kovasti odottelen. Niin ja taustaa vielä sen verran, että ikää mulla on siis 30v ja tytöt on syntyneet -06 ja -08... Ja kotiäitinä siis olen.

Nimi Nanne-79
Pituus 165 cm
Aloituspaino 86,5 kg
Tavoitepaino 75 kg on välitavoitteena, lopullinen tavoite oli 68kg
Paino nyt 86,5 kg
Pudotettu
Viikkopudotus
Punnituspäivä maanantai
 
Voi Minky, oon tosi pahoillani. :hug: Mutta kiva, että oot tullut taas pinoon mukaan, kuten myös Nanne-79!. Toivottavasti saadaan vielä lisää porukkaa matkaan ja tuloksia aikaiseksi.

Mulla kävi niin, että jatkoin tosi tiukalla (ihan liian tiukalla ) linjalla juhannukseen saakka ja sain painoa pois yhteensä 16,5 kg. Eli pääsin myös alle 80 kg:n. Ja sen jälkeen lähti homma käsistä ja nyt vaakalukema nousee päivä päivältä kohti vanhoja lukemia. Uudet vaatteet kiristää ja itseinho kasvaa. Alle 3 kuukaudessa on tullut 8 kg! Eli nyt on viimeistään aika skarpata ja toivottavasti viimeisen kerran. Kova halu olis päästä tästä jojoilusta eroon. Alkutavoite olis tossa 75 kilossa ja 65-70 kg olis se hyvän olon paino.

Juhannukseen saakka kävin päivittäin lenkillä, satoi tai paistoi, eikä herkkuja tehnyt mieli. Olo oli loistava ja energinen. Mutta sitten aloin pitämään herkkupäiviä vähän turhan tiuhaan ja yks kaks herkkupäivä olikin joka päivä, ja samalla jäivät lenkkeilyt. Nyt täytyis saada taas sama into, mutta vähän maltillisemmin.
 
Minkylle täältäkin :hug: , onko nuo 4 keskenmenoa olleet peräkkäin? Eikös tuossa vaiheessa jo aleta syitäkin tutkimaan? Noh, jaksamisia!

Joojoo22, niin tutun kuuloinen tuo, et ensin liian tiukalla ja sitten alkaa pikkuhiljaa taas herkkupäiviä tulemaan ja kas taas ollaan vanhoilla huonoilla raiteilla...

Eilen alkoi täällä jumpat, vesijumpassa olin ja kyllä oli taas niin ihanan riutunut olo jumpan jälkeen. Vesijumpasta mä oon kovasti tykännyt, suurena plussana siinä on se kun ennen ja jälkeen jumpan istut naisten kesken lauteilla tarinoimassa. :D Sauvakävelylenkkejä pitäs alkaa kans iltasin taas sauvomaan... Ostin mp3 soittimen lenkkikaveriksi ;) , josko matka taittuisi niin vauhdikkaammin! Tänään täytys koettaa lenkille ehtiä!
 
Kiitos teille myötätunnosta ja tervetuloa Nanne-79! :)

Nanne: Mun eka keskenmeno oli ennen kun mun poika syntyi ja sen jälkeen on nyt 3 peräkkäin. Perusverikoetutkimuksia on tehty, mut kaikki näyttäis olevan kunnossa. Mahdollisesti seuraavaan raskauteen saan jotain tukilääkitystä ihan varoiksi! :) Onneksi on kuitenkin tuo yksi riiviö tuossa ihastuttamassa maailmaa! :)

Mä oon kans jojotellu tän painon kanssa sammoista syistä ku tekin, eli tiukka dieetti ja sit repee käsiin! Nyt ei repee! :) Eikä kyl oo niin tiukka dieettikään! :) Mä laihduttelen painonvartijoiden pisteillä ja sallin viikonloppusin herkuttelua enemmän ja vähemmän.

Tsemppiä meille! :D
 

Ideaköyhä
Pituus 170cm
Aloituspaino 83kg
Tavoitepaino 65kg
Paino nyt 75kg
Pudotettu 8kg
Viikkopudotus ?
Punnituspäivä maanantai

Haluaisin mukaan! :) Huhtikuusta on tullut nyt enemmän ja vähemmän aktiivisesti parannettua elämäntapoja ja tulostakin on tullut. Mutta nyt junnaa taas. Periaatteessa mitään en ole itseltäni kieltänyt, ainoastaan vähentänyt herkuttelua. Ja alkanut liikkumaan enemmän. :)
 
Minky: Meillä esikoinen on lapsettomuushoidolla ja silloin käytin jotain tukilääkitystä alkuun... Crinone-geeliä tai jotain sinnepäin?! En muista enää tuota nimeä varmaksi... Kuitenkin tuo geeli oli "kivempaa" kuin ne luget joita useimmin vissiin käytetään, ei valunut ihan "pitkin reisiä". :D

Ideaköyhällekin tervetuloa joukkoon!
 
Tervetuloa Ideaköyhä, sulla onkin mukavat "pohjat" jo tehtynä.

Oon kyllä tosi mielissäni, että ollaan saatu ryhmää kasaan. Motivaatio kasvaa kohisten kun lukee viestejä ja nyt täytyy käydä vähintään kerran viikossa puntarilla ja vielä naputella tulos muiden ihmeteltäväksi. Muiden onnistumisista saa itselle tsemppiä, jos ei muuten niin kateuden voimalla ja tulee sellainen olo, ettei "kehtaa" olla laihtumatta. :D

Viime keväänä kokeilin yhtä jos toista laihdutus/elämäntapaa, kunnes löysin sopivan ja toimivan ja nytkin aion sitä noudattaa. Eli ei valkoisia jauhoja, eikä sokeria. Perunaa en ole kevään jälkeen syönyt kuin pari kertaa, ja pastasta ja riisistä menee tummat versiot (niitäkin max. kerran viikossa ). Syön paljon kasviksia näiden korvikkeena. Mutta leipää, karkkia ja keksejä oon ahminut viimeisten kuukausien aikana hullun lailla. Mulla lähtee homma ihan käsistä, jos syön esim. yhden keksin. Se kun ei ikinä jää siihen yhteen, vaan vasta kun tulee huono olo oon "tyytyväinen". Sama juttu jos lähden ostamaan kaupasta "ihan vähän" namia, palaan yleensä 2-3 karkkipussin kanssa (kun en osaa päättää, mitä tekis mieli ) juustonaksut kylkiäisenä. Eli ihan sairasta! Mutta plussaa hommassa on se, että oon tiedostanut asian, ja päättänyt päästä syöpöttelystä eroon (ihan kuin alkoholistin tunnustus :D ). Eli tästä se taas lähtee, toivottavasti viimeistä kertaa, uuden elämäntavan opettelu.

Minkyn sanoin: Tsemppiä meille!!

 
Meillä kyl syödään perunaa, pastaa ja riisiä, pasta täälläkin tummana. Mut kun mukulat syö samaa ruokaa kuin aikuiset, niin oon laiska tekemään useampaa sorttia. Riisi tummana ei oikein oo lasten makuun ja peruna on kuitenkin minusta semmonen suomalaisen perusruoka, niin sitä sitten on useamman kerran viikossa, milloin mitenkin laitettuna. Leipänä meillä on pääasiassa ruisleipä, joskus jotain täysjyväsämpylöitä. Mut semmosta oikein vaalee-vaaleeta leipää ei oikein koskaan.

Lähinnä se karkki on täällä se ongelmakohta. Kun saa mukulat illalla nukkumaan, ni jotenkin tulee tarve herkutella. :headwall: Tällä viikolla oon aika onnistuneesti taas ollutkin herkuttelematta. Se onnistuu parhaiten, kun iltaisin tekee tv:tä katsellessa jotain käsitöitä. Nyt oonkin likoille kutonut sukkia ja lapasia. Jos pääsis omallakin kohdalla takaisin siihen karkkipäivä käytäntöön, ni hyvä olis. Se, et kieltää kokonaan karkit, ni se tietää taas sitä, et jossain vaihees ratkeaa kuitenkin...

Tänään onkin kylmä aamu! Taidetaan aamusta tehdä lenkki postiin...

 
Ideaköyhä: Tervetuloa :)

Mä teen kans paljon perunaa, riisiä ja pastaa ja ainoastaan pasta on tummaa. En ite oo oikein tumman riisin ystävä ja mä kans mietin välillä, et jaksanko vääntää kahta ruokaa, ku poika nirsoilee sit, jos on jotain "outoa"! :)

joojoo: Sun kauppakäyttäytyminen ja yleensäkin herkkukäyttäytyminen on ihan samanlainen ku mullaki, ku repee käsistä! :) :) Onneks oon päässy siitä yli! :) Tsemppiä sullekin!

Nanne: Mulle mahdollisesti aloitetaan verenohennuslääkitys ja sit ne keltarauhashormonit. Katotaan nyt, joudunko kuitenki sit vaatimalla vaatia ne, ku tulee ajankohtaseksi... Tääl on lääkärit nihkeitä antamaan mitään, ku on jo kuitenkin yksi lapsi...
 
Heippa! Juu, kyllähän minäkin melkein päivittäin keittelen perunat muulle perheelle. Esikoisen (3 vuotta ) lempiruoka on kuulemma "pottu" ja vauva saa päivittäin peruna-porkkana-liha-annoksensa. Itselleni teen lämpimiä kasviksia perunan korvikkeeksi. Esim. tänään söin lihakastiketta kesäkurpitsa-paprika-sipulilisäkkeellä.

Yleensä teen ruokaa suuren määrän, josta sitten pakastan osan. Eli jos on perheellä perunalaatikko tms. -päivä, niin itse lämmitän jotain pakastimesta. Mutta en mä silti mikään totalikieltäytyjä ole perunan suhteen, tai pidä sitä pahana. Tossa keväällä opin vaan korvaamaan perunan muilla kasviksilla ja mulle se on parempi vaihtoehto. Näin kesä/syksyaikana onkin hyvin tarjolla kotimaisia kasviksia, mutta talvella onkin tilanne sitten toinen. Salattia oon myös oppinut syömään lautasmallin mukaan, mistä oon tosi iloinen. Kun vaan pääsisi tuosta kontrolloimattomasta herkkumässyttelystä eroon, niin eiköhän tämä tästä. :)

Hei Nanne-79, käsitöiden teko on tosi hyvä vinkki, kiitos! Joskus olin tosi kova neulomaan, mutta jostain syystä harrastus jäi. Villasukkien ja lapasten väsääminen olisi oikein hyvä ja hyödyllinen iltapuhde herkuttelun sijaan. Mulla on myös sama juttu, päivisin ei tee mieli herkutella, mutta íllat ovat pahoja. Kun lapset ovat sängyssä, niin saman tien tulee "mitäs nyt söis" -olo. Ja mies on yleensä iltavuorossa joten saan olla ihan rauhassa kera namieni. Eli varsinaista kotiäidin laatuaikaa... :ashamed: :whistle:
 
Heippa!
Tännehän minäkin palailen takaisin pinoon kesän jälkeen. Keväällä kirjoittelu jäi ja koko painonpudotus vain hiipui/unohtui. Nyt tein sen päätöken että jossei onnistu tämä kerta, niin sitten opettelen olemaan tyytyväinen tähän 60+ painooni.

Tuohon 60kg saan painoni suht helpolla tippumaan, mutta siitä alaspäin.. en tiedä miten.. :/ Täälläkin kokeilussa tuo melko hiilihydraatiton ruokavalio. Muutama viikko sitten kokeilin jättää leivän, pastat ym pois kokonaan ja olo oli heti kevyempi, suoli toimi ja kauhea mahaturvotus häipyi. Sitten kokeilin palata tähän muutaman leipäviipaleen ja pastaa ruuan kanssa ruokavalioon ja sen kokeilun seurauksena suoli lakkasi totaaliseen toimimasta, maha on kuin pallo ja paino nousi takaisin 61kg..

Keliakia tm. viljan herkkyysepäily minulla on, ja sitä todetakseni tein tätä ruokavalion muutosta. Nyt edessä taas kokeilu ilman leipää ja muuta viljapitoista ja jos olo paranee, niin tiedän millä linjalla tulee jatkaa. Lääkäriin olen ollut menossa jo vuoden-kaksi, mutta... jotenkin olen aina onnistunut lykkäämään sitä. Nyt teen tämän oman testin, niin on sitten jotain mitä kertoa lääkärille, jos sinne asti saan itseni tsempattua.. :D

Jumppa alkaa ensi viikolla, onkin ollut vuoden tauko, kun en viitsi maksaa 70?/10krt, joista saattaa näin vuorotyöläisenä jäädä montakin väliin. Nyt alkoi kansalaisopiston perusjumppa. Nuo ovat sen verran edullisia, että ei jää väliinjäävät kerrat harmittamaan. Ratsastus kerta viikkoon ja sitten koirien kanssa lenkkeilyä päivittäin. Satunnaista kotijumppaa lisäksi 1-2 viikossa. Noilla yritän nyt tiristää ne viimeiset 5-7kg..

Nimi: häkkyrä
Pituus: 162cm
Aloituspaino: 61,2kg
Tavoitepaino: 55-57kg
Paino nyt: 61,2kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus:-
Punnituspäivä: maanantai
 
Häkkyrä: Jos kerran keliakiaa epäilet, niin teeppä apteekista ostettava keliakiatesti... Maksoi muistaakseni jotain 10-20? väliltä... Varmaan nuo viimoset pudotettavat kilot on niitä vaikeimpia!

Joojoo22: Täälläkin nuo miehen iltavuoroviikot on niitä pahimpia, kun yksin saa hoitaa silloin mukuloiden iltarutiinit, niin sitä on sitten niin puhki ku nuo saa petiin, että herkkuhimo iskee...

Toistaiseksi vaaka lupailee ihan ok tuloksia, jos vaan pysyy ruodussa viikonlopun ylitse! Huomenna on vaan yhdet synttäritkin... Nuo kyläreissut on kans pahoja... Kohta täytyy mennä pinoomaan polttopuita, josko sillä lähtis taas jokunen gramma! :whistle:

 
Moikka!Sata kertaa olen kaikissa pinoissa ollut ja taas täällä,jospa nyt pysyisin remmissä kauemmin:)Eli monta laihiskertaa takana ja tässä lähtötilannetta ,viime keskiviikkona menin paikkareiden ryhmään..:)

Tällä kertaa syön kaikki pisteet,myös työstä satavat neljä ylimääräistä joille olen ennen viitannut kintaalla.Luulen että kituuttanut olen turhan pienellä pistemäärällä ja sitten....se paino on laskenut nopeasti ja noussut yhtä nopsaan takasin. :kieh: Olen 29v ja täältä löytyy kaksi poikaa(-99 ja-00) syntyneet,sekä mieskin.

Jos huolitte tällaisen vanhan konkarin tänne ryhmään niin ihanaa :heart:


Nimi: Henrietta
Pituus:169cm
Aloituspaino:75,6(9.9.09)
Tavoitepaino:70(aluksi ainakin)
Paino nyt:75,6
Pudotettu:**
Viikkopudotus:**
Punnituspäivä:Keskiviikko

p.s.motivaationa on nyt ensi tammikuussa tuleva thaimaan matka miehen kanssa kaksin!!
 
Paino oli tänä aamuna 85,5kg, eli vajaassa viikossa miinusta kilon verran. =) Olen ihan tyytyväinen, sillä vkloppuna oli tosiaan synttärijuhlatkin...

Viime yö meni täällä ihan harakoille, isommalla likalla on varmaan korvatulehdus. Puolille päiville sain päivystykseen ajan. No, kahteen vuoteen ei ookaan ollut korvatulehdusta ja tää on muutenkin vasta toinen.

Henrietallekin tervetuloa joukkoon! Mukava motivaattori siellä, reissu oikein kaksin miehen kanssa! *kade* :D

 
Tervetuloa taas mukaan häkkyrä ja Henrietta!

Toki kaikki huolitaan mukaan, ja Henrietta, sähän olit edellisen pinon "äiti". :D Eli kiva kun oot taas täällä, kuten myös häkkyrä. Avaan kohta uuden ketjun, johon sitten päivitetään tämän viikon tiedot.
 

Yhteistyössä