Kohtasinko narsistin vai ei-narsistin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Eilen jo kysyin miten reagoisi ihminen joka on tai ei ole narsisti epäilyihin siitä onko tämä narisisti...

Eli kysyin varovan anteeksipyydellen läheiseltä esimieheltä voisiko tällä olla narsistisia piirteitä (yksi työkavereista mm. lähtenyt tämän takia pois).

Ei reagoinut kysymyksiini (laitoin tekstarilla) -huomio, tekstaillaan paljon muutenkin ystävinä- ja häpesin, kun olin rohjennut kysyä asiaa ja pyysin lähes samantien anteeksi.

Ei vastannut. Tänään näin töissä ja vielä pyytelin anteeksi ja sanoin etten tarkoittanut pahaa. Tietää myös minun lievästä masennuksesta/ahdistuksesta ja sanoin, että se varmaan aiheutti lisäksi omituisen kysymykseni. Esimies sanoi, ettei se mitään ja aloin itkemään ylitöitäni jne. katsoi halveksuvasti ja sanoi, että niissä töissä nyt vain menee aikaa ja jätti minut itkemään.

Laitoin vielä anteeksipyynnön perään ja kysyin haluaako olla ystäväni enää. Ei vastannut. Kohtaisinko narsistin vai todella minuun suuttuneen normaalin ihmisen? Mokasinko monen vuoden ystävyyssuhteen?

No, tuon perusteella on täysin mahdoton vastata ja tehdä diagnoosia. Mut muista tästä lähtien, jos epäilet jotain narsistiksi, niin älä ainakaaa mainitse HÄNELLE ITSELLEEN epäilyksistäsi. Se vain pahentaa tilannetta. Jos yhtään olet aiheeseen perehtynyt, niin tiedän sen itsekin.

Jos kyseessä on monen vuoden ystävyys, niin se ei tosta rikki mene, täytyy olla muitakin syitä.

Minkä ihmeen takia menit häneltä itseltään kysymään? Eihän narsistit itse välttämättä tiedä/myönnä olevansa sellaisia.
En muutenkaan ymmärrä mikä sulla oli tuossa ajatuksena?

Piti sua varmaan ihan tööttönä. Ja luuli että sulla on tulossa "break down". Lohdutustako sä olisit halunnut??Ei ole narsisti. Kuka nyt ei suuttuis jos narsistiks aletaan nimittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ihmeen takia menit häneltä itseltään kysymään? Eihän narsistit itse välttämättä tiedä/myönnä olevansa sellaisia.
En muutenkaan ymmärrä mikä sulla oli tuossa ajatuksena?

kun on alkanut kohtelemaan narsistisesti erästä toista työkaveriani ja minuakin lähiaikoina. Ajattelin puolustaa työkavereita ja itsäni. Tyhmä minä.

mitä helvetin merkistystä onko narsisti vai ei. en tajua miksi pitää jotain diagnooseja kaivaa kavereista miehestään yms. olkoon millainen kusipää tahansa. niin ensimmäinen tällä palstalla esiin tulee,että se on narsisti. argh

Siis ap, sun käytökses vaikuttaa todella kummalliselta. Anteeksipyytelyä ja itkeskelyä ja tekstarilla kyselet tollaisia juttuja ja pyytelet anteeks... tosi outoa. Oletkohan se kuitenkin sä jotka tarvitsisit jotain apua...?

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Siis ap, sun käytökses vaikuttaa todella kummalliselta. Anteeksipyytelyä ja itkeskelyä ja tekstarilla kyselet tollaisia juttuja ja pyytelet anteeks... tosi outoa. Oletkohan se kuitenkin sä jotka tarvitsisit jotain apua...?

Alkuperäinen kirjoittaja Pate:
Keittiöpsykologit taas vauhdissa, onkohan moni katsonut liikaa sitä Dr.Phill ohjelmaa:D

Eihän täällä kukaan ole mitään diagnooseja jakamassa vaan päinvastoin ihmettelemässä ap:n toimintaa. Koita tunkea nokkeluutesi vaan johonkin minne ne paremmin sopivat

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pate:
Keittiöpsykologit taas vauhdissa, onkohan moni katsonut liikaa sitä Dr.Phill ohjelmaa:D

Eihän täällä kukaan ole mitään diagnooseja jakamassa vaan päinvastoin ihmettelemässä ap:n toimintaa. Koita tunkea nokkeluutesi vaan johonkin minne ne paremmin sopivat

En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Yhteistyössä