Kohtalotovereita ?

Heippa.

Jaan nyt meidän tarinamme tänne, koska itse olen koittanut lukea aiheesta ja sitä kautta saada vertaistukea. Josko tarinastani olisi jollekkin jotain lohduttavaa hyötyä, ainakin se että kukaan ei paini keskenmenonsa kanssa yksin vaan meitä on monia muitakin. Meidän tarinallamme ei vielä ole onnellista loppua, mutta kyllä se toivottavasti vielä meillekkin suodaan.

Eli minulla on kaksi tyttöä entisestä liitostani, raskauduin helposti ja raskaudet sujuivat mutkattomasti, miehellänikin on yksi poika edellisestä liitosta. Olemme siis uusioperhe ja toiveena olisi yhteinen lapsi.
Vauvakuume nosti päätään kesällä 2014 ja konkretisoitui häidemme jälkeen elokuussa jolloin jätin pillerit pois, ihana yllätys odottikin heti ja aloimme odottaa vauvaa. Tätä onnea kesti reilut kuusi raskausviikkoa, jolloin spontaani vuoto alkoi yhtäkkiä. Putosimme kovaa ja korkealta. Päätimme kuitenkin heti jatkaa yritystä, se oli meille paras tapa toipua. Odotimme yhdet kuukautiset ja yllätykseksi olinkin taas raskaana. Tällä kertaa pelon sekaisin tuntein viikolle kuusi ja risat jolloin spontaani vuoto yllätti jälleen. Miten tämä voi käydä meille kaksi kertaa, itse syytöksiä ja itkua sekä vihaa...
Noh kolmas kerta todensanoo mentaliteetilla mentiin ja neuvolatätikin sanoi että uutta yritystä vaan, kyse on vain huonosta tuurista. Yhdet kuukautiset välissä ja taas mentiin. Todella vahvat viivat testissä ja pelokkaana, mutta odottavin mielin uuteen koitokseen.
Sain tässä raskaudessa ihan alussa kovia vatsakipuja ja päivystykseen vei tieni, siellä tuomio oli kohdun ulkoinen, itkua ja epätoivoa. Seuraavana päivänä piti mennä leikkaukseen , mutta halusin viettää yöni kotona suremassa.
Aamulla sitten lääkäri ultrasi ja löytyikin raskaus kohdun sisältä ei ulkoista ollenkaan. Mikä suuri helpotus ! Viikon päästä uusi ultra. Jännitin koko viikon ja valmistauduin pahimpaan, mutta kuin ihmeen kaupalla seuraavassa ultrassa löytyikin pikkuinen ja sydän äänet. Voi sitä onnea. Olin raskaana ! Kävin ekan neuvolan ja odotin innokkaana nt-ultraa. Se oli tämän viikon tiistaina. Täti ultrasi ja jo hänen ynähdyksensä sai minut itkemään. Pikkuisemme sydän oli lakannut lyömästä vain pari päivää ekasta ultrasta jossa sydän äänet oli löydetty. Lääkkeellinen tyhjennys kotona... Jonoon tutkimuksiin...
Käteen jäi vain tyhjä olo, aluksi toki itkin, mutta nyt ei tule edes kyyneleitä enää. Lääkkeellinen tyhjennys on tähän asti sujunut hyvin , enkä ole kovin kipeäkään. Mieheni on ollut kotona kanssani ja elämän voimaa ammennan terveistä ihanista lapsistani.

Ajatukset ovat ihmeellisiä, asennoidun nyt jo siihen että jatkamme yritystä heti kun se on mahdollista, koska jos nyt luovutan niin enhän saa niin paljon toivottua nyyttiä koskaan syliini.
On se vaan niin epäreilua, niin epäreilua välillä.

Onko täällä ketään joka olisi kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen onnellisesti raskaana, kestikö yritys kauan ja saitteko apuja ?

Toivon kauheasti voimia kaikille teille jotka painitte näiden asioiden kanssa <3 olette vahvoja naisia !
 
Itsellä 2 mennyt 6kk sisään kesken ihan alussa, 4+5 tienoilla. ekaa yritetään ja monilta kommentti "no eihän toi nyt oo mikään keskenmeno kun noin alussa menee" ei ainakaan auta. Itselle ja miehelle nämä ovat olleet ihan oikeita raskauksia ja erittäin toivottuja sellaisia.

Nyt kp 15 menossa edellisrn jälkeen ja yritetään taas uudestaan mutta kyllähän se ajatus taas uudesta "epäonnistumisesta" painaa mieltä...
 

Yhteistyössä