Kohtalontovereita?

Tammiska Tervetuloa joukkoon vaikka asia huono onkin! Pahoittelut toisen pienen pois menosta! :( Nuo ihmisten kommentit kyllä osaa satuttaa ja osa on niin ajattelemattomia!

Surusilmät Voi ei tuon vuodon kanssa, toivottavasti loppus :( Jospa vaan kaikki olisi hyvin, tsemppiä huomiseen lääkäriin! :)

sussu80 Sullakin vuotoa :/ Toivotaan että kaikki hyvin ja et vuoto loppuu! :/

Täälläkin tuli tänään verta vähän (oisko ollu ruokalusikallinen), kysille soitin niin käskivät katsella, jos enemmän ruppee vuotamaan tai tulee kipuja niin sit sinne :(
Vaikka tuota vuotoo oli vähän niin nyt sit kauhee paniikki ja varsinkin kun tämä se rv jollon oli km :/ Nyt sitä ruskeeta taas ja vaalenpunasta pyyhkiessä :/ Tämä stressaaminen on hirveetä!!

Toivotaan todellakin että kaikkien meidän tarinat päättys onnellisesti!!!
 
Ajattelin käydä täällä kertomassa, että tänään taas veristä vuotoa ollut ja kysille soitin niin ottaavat vastaan elikkäs sinne siis joskus klo 13 aikoihin, jospa kaikki olis ok pikkusen liikkeet ainakin tuntunut. Hyvin alko tämäkin aamu :/

äippää & Jytky 20+2
 
Toivottavasti äippäällä kaikki hyvin!

Täällä toivutaan väärästä hälytyksestä, eli tk lääkäri antoi väärän arvion sieltä kohdunsuun tilanteesta. Kaikki näytti oikein hyvältä ja pieni oli kasvanut normaalisti ja rakenteet mitä oli katsottavissa olivat ok.

Huoli nyt vähän helpottaa mutta km pelko on edelleen takaraivossa.
Viimeksikin asioiden piti olla hyvin, vaan miten kävi.

Nyt jatketaan toivottavasti positiivisella mielellä. :)
 
Hienoa Surusilmät että kyseessä oli väärä hälytys! Sanottiinko niistä sun kivuista/suppareista mitään? Ovatko vaan ihan normaalia kasvukipua tai jotain suolistoperäistä? Onko tilanne nyt rauhoittunut? Toivottaasti nyt loppuraskauden saat nauttia ilman uusia murheita vaikka peloista ei varmaan ihan heti pääsekään eroon!

Toivottavasti myös Äippäällä kaikki ollut hyvin!

Täällä taas oli vuotojen yö, kerran jopa lorautti verta niin että sai vaihtaa vaatteet ja lakanat! Eikö tää vuoto vois jo loppua.. Tänään päivällä ollut rauhallisempaa, mutta tuppaa aina nuo vuodot iltaa/yötä kohden pahentua. Surusilmät oli kysyny aiemmin istukan tilasta. Siinä ei tähän saakka ole todettu poikkeavaa.Vuoto toistaiseksi näyttänyt tulevan ilm istukan reunasta eikä istukan alla ole näkynyt vuotoa. Hematooma kyllä on tosi iso enkä yhtään ihmettelis vaikka ois taas kasvanut koska nyt 3 päivänä taas niin paljon vuodellut. Kontrolli ois ens ma jos sinne saakka päästään!
 
Surusilmät Hyvä, että kyseessä oli väärä hälytys ja pikkunen voi hyvin! :)
Ei tuosta km pelosta ihan helpolla pääse, itsellä ainaki koko ajan mielessä ja helposti säikähtää ihan pienestäkin kivusta yms, mut pitää yrittää nauttia sen minkä voi ja mulle lääkäri sanoi tuosta pelosta just että pelkäämällä ja miettimällä pahennan vaan omaa oloa ja niinhän se on.

sussu80 Voimia sinulle vuotojen kanssa! :hug: Toivotaan, että nyt loppus!

Lääkärissä kävin, kirkas vuoto loppu siellä. Kohdunkaulan- ja suun tilanne hyvä ja napakka. Ja Jytky voi hyvin painoa oli nyt 420g :heart: Jotain verihiukkasia näky siellä ja lääkäri näytti niitä myös toiselle lääkärille mut ei ollu vaarallisia. Nyt taas extra lepoa määräs, että eikun lepäilyä vaan. :) Sano että voi olla et mulla on joku veri hommeli viime viikolla ottivat kokeita niissä menee kuukaus, suvussa paljon ongelmia nuissa verenvuoto taipumis ja hyytymis asiossa..
 
Sanottiin että harjoitussupistukset on todella yleisiä, ja alkavat yleensä näillä main. Kasvukipujakin ovat voineet olla? Nyt on tilanne rauhoittunut, suppareita tulee tosi harvakseltaan ja ne on tosi pieniä, tuskin havaittavissa olevia. Lähinnä ihan tuo alamassu kovettuu.
Kivut saattoivat johtua jostain suolistoperäisestä, huomenna on aika lääkärille niistä minun vatsakivuista. Vaihdoin tosiaan kaikki maitotuotteet laktoosittomiin, saas nähdä onko apua. En tiedä voisiko olla vain tosi kovaa närästystäkin?

Huomenna on myös se hiivakontrolliaika. Toivottavasti on sienet saanu kyytiä.

Mukava kuulla että äippäälläkin asiat kuitenkin reilassa! Hirmu iso on teidän vaavi jo, meillä painoarvio oli vasta 123 grammaa. :)
Nyt eikun lepäilemään!

Sussu80: Sama juttu oli minullakin, istukanreunasta silloin se vuoto lähti.
Viikot kun kertyy niin toivotaan että se vuoto sinullakin pikkuhiljaa hyytyy.
Nyt vain paljon voimia ja jaksamista tilanteeseen!

Toivotaan että tämä raskaus alkaisi vihdoin rullamaan ns. normaaliin tapaan.
Ei auta kuin "odottaa". :)
 
Mitäs tänne kuuluu?
Äippää, sussu80, tammiska? :)

Mulla tuli kiireellinen lähete vatsaultraan, kipukohtauksia tuli enemmänkin ja nyt epäillään sappikiviä. Ensi viikolla selviää mikä siellä ylämasussa kipuileepi.

Muutoin olo on jees, en tiedä onko hempat ja verenpaine matalalla kun pyörryttää tosi usein. Pitäisi vissiin syödä hiukan enemmän välipaloja.
Masu kasvaa ihan kiitettävää tahtia, tuntuu että parissa päivässä on pullahtanut esille ihan totaalisesti.
Nivuskivut vaivaa inhoittavasti ja painetta tuntuu edelleen, on kuitenkin päiviä jolloin on ihan normaali olo. Huh.
Iskias myös vaivailee välistä, meinaa tuo toinen jalka pettää alta..
 
Mahtuuko uusi mukaan?
Täällä alkuraskaus menossa, rv 8+6, ja koko ajan ollut tuhruja ja välillä verisempääkin vuotoa. Viikko sitten pääsin alkuraskauden ultraan neuvolan kautta, ja kohdusta löytyi sekä pienen viikkoja vastaava syke sekä vuotoa aiheuttava hematooma tai kesken mennyt kaksosraskaus. Ultraaja sanoi, että tulee vuotamaan kauan, ja käski vaan elellä normaalisti. Ultraaja oli terveydenhoitaja (joka tekee vain ultratutkimuksia), en saanut mitään kontolliaikaa tms. Eka neuvola on ensi viikolla, pitänee siellä kysellä miten tässä edetään.
Tänään on sitten eka kertaa vuotanut ihan kunnolla kirkasta verta, ihan kuin menkkojen aikaan. Stressiä pukkaa, että koko homma menee kesken. Ja mihis lääkäriin tässä pääsisi, terveyskeskuspäivystyksessä eivät osaa tehdä mitään eikä siellä ole ultravehkeitäkään.
Minulla on takana yksi keskeytynyt keskenmeno, ja koko ajan pelottaa, että tämäkään ei tule onnistumaan
 
Kiva kuulla että Surusilmillä menee raskauden suhteen vaihteeksi hyvin :) Toivottavasti myös ylävatsakivuille löytyy selitys! Oletko kokeillut ns "sappiruokavaliota" eli jättää kaikki tyypilliset sappikohtauksia aiheuttavat ruuat pois? Täällä kans noita nivuskipuja lisääntyvästi, etenkin jos nopeasti ylös nousee. Myös pyörrytystä ja huippausta liikkeellä jos tulee pidempi tauko syömisessä tai jos pidempään seisoo.

Stressihiirelle tervetuloa mukaan, vaikka kenellekään ei toki tätä kohtaloa toivois. Mulla alkoi vuodot muistaakseni rv 8 ja alkuun vuotoa tuli noin kerran viikossa, mutta tätä nykyä vuotoa siis lähes päivittäin, välillä vanhaa ruskeaa ja noin pari kertaa viikossa laukeaa tuore vuoto. Mä ravasin alussa aina rajumpien vuotojen jälkeen yksityisellä ulrtassa, josta sitten jossain vaiheessa laitettiin lähete gynen polille, jossa ny olen pari kertaa käynyt päivystyksellisesti ja nyt maamantaina olisi ison hematooman vuoksi sovittu kontrolliaika. Tuossa kontroloinnissa näyttää olevan aika suuria lääkärikohtaisia eroja. Toiset on kontrollien kannalla ja toiset sitä mieltä ettei kontrolleista ole hyötyä koska näillä viikoillahan asialle ei mitään voi jos menee kesken. Itelle nuo kontrollit antaa kuitenkin jonkinlaista mielenrauhaa, aiakin tulee kohdunsuun tilanne ja mahdollinen infektiotilanne tsekattua samalla. Myös Hb syytä seurata jos reippaammin vuotelee. Toivottavasti sinullakin kaikki menisi vuodoista huolimatta hyvin loppuun saakka! Stressaavaa se kyllä on, etenkin kun tietää että kaikilla loppu ei ole onnellinen.

Täällä vuototilanne jatkuu ennallaan eli pari päivää menee rauhallisemmin ja vuotelee jaan vanhaa verta kunnes taas laukeaa tuore vuoto (vaikka siis lähestulkoon vuodelevossa olen).Eilen illalla taas alkoi vuoto ja yön vuoteli, nyt aamusta rauhallisempaa, mutta yleensä aina iltaa kohti pahenee. Suppareita ei tällä hetkellä niin paljoa ole ollut tai ainakaan niin pitkäkestoisesti ja ainakin aamulla pienen sydänäänet kuuui hienosti kotidopplerilla, myös liikkeitä tuntuu päivittäin, ei kyllä edelleenkään mitään selviä potkuja. Saas nähdä miten tässä vielä käy!
 
Stressihiirelle tervetuloa ketjuun.
Kannattaa ottaa neuvolassa kyllä puheeksi, yksityisellä piti minunkin käydä oma tilanne tarkistuttamassa kun eivät missään todesta ottaneet.
Toivotaan että saat vastauksia mikä siellä nyt todella vuotaa. :/

Sussu80: Päivä kerrallaan, meilläkin nuo viikot karttuu hyvää tahtia, jospa ollaan kohta plussan puolella. :)
Ihanaa kun sinäkin niitä liikkeitä jo tunnet, paljonko maksoi tuo kotidoppler?
Mistä tilasit?
Minäkin mietin alussa että ehdottomasti tuommoinen kotiin, mutta nyt en enää tässä vaiheessa tiedä onko järkevää ostaa, jos ja kun liikkeet alkaa tuntumaan.
Tosin istukka oli etuseinämässä, joten sanottiin sen vaimentavan liikkeitä jonku verran, eli vieläkään en niitä tunne..Jospa parin viikon päästä. :)

Kipukohtausten vuoksi olen ottanut neuvosta vaarin ja suosin nyt sappikivipotilaalle tarkoitettua ruokavaliota ja ovathan ne kivut pysyneet aika hyvin poissa viimeiset pari päivää. Kaikkien oireiden perusteella aika vahvasti näyttää siltä että niitä kiviä siellä on..
Ultrassa nähdään sitten ens viikolla..

Oma vointi on ollut muuten ihan jees, mitä nyt alavatsa edelleen vaivaa, painetta tuntuu ja silleen. Varsinkin jos töissäkin seison pidempään niin paikat tulee kipeäksi. Myös lonkissa ja perssiissä tuntuu kipuja kävellessä, liekkä sitä iskiasta pukkaa.

Uniongelmia on ollut todella paljon, en saa nukuttua ja väsyttää päivisin jotenkin ihan älyttömästi. Mistähän voisi johtua? :/
 
Oletko sinä sussu ollut sairaslomilla vuotojen takia? Minua ärsyttää, kun käsketään ottamaan rauhallisemmin mutta kuitenkin elämään normaalisti, mutta kukaan ei ota tosissaan. Pitääkö tässä vielä lähteä yksityiselle gynelle kyselemään, kun ei neuvola eikä keskusneuvola muuta tee kuin voivottelee. Ja lause, jos on mennäkseen keskken, se menee, on tullut harvinaisen tutuksi. Tänään nimittäin soitin tk-päivystykseen vuodon takia, ja tulin siihen tulokseen etten lähde sinne jonottelemaan, kun ei ne tiedä siellä mitään.
Tänään olisi 9+0, toivottavasti pieni on vielä elossa...
 
Stressihiiri: Vaikket minulta kysynytkään niin vastailen omalta kokemukseltani.
Noissa sairaslomissa on hirveästi lekurikohtaisia eroja, viimeksi vuosin kuin seula, ei sairaslomista tietoakaan. Sanottiin vain että se menee kesken jos on mennäkseen.
Nyt toisella kertaa heti alusta kun hematooma yksityisellä todettiin, sairaslomalle heti aikalailla vuodelepoon kunnes vuoto rauhoittuu. Itse olen ollut tässä raskaudessa 3vk sairaslomalla. Huomasi kyllä heti että rauhallinen elo ja makoilu auttoi tuohon vuoteluun kyllä tällä kertaa. Viimeksi tosin oli hiukan rankempaa se verentulo ja silloin ei makoilut eikä mitkään temput oikein tehonneet.

Oman mielenrauhan takia kannattaa sinne yksityiselle lähteä, saa varmuuden mistä vuotaa ja miksi. Helpottaa suuresti kun saa syyn sille vuotelulle. :/
 
Vastaampa minäkin stressihiirelle vielä eli mä oon ollut sairaslomalla nyt toista kuukautta. Mulla nuo hulahdukset on niin rajuja että menee siteestä ja housuista läpi jos en heti pääse vessaan ja työnkuva sellainen ettei siihen mahdollisuutta jos asiakas sisällä. Lisäksi mulla istuminen selkeesti laukaisee tuon tuoreen vuodon. Levossakin vuotaa, mutta ei aivan niin rajusti. Mullekin alussa sanottiin ettei sairaslomasta hyötyä, menee kesken jos on mennäkseen, mutta en vaan noiden vuotojen kanssa pysty olemaan töissä. Lisäksi rajun vuodon jälkeen menee olo niin huteraksi muutamaksi päiväksi. saa nähdä suostuvatko maanantaina vielä gynen pkl:lta jatkamaan sl, omasta mielestä en kyllä ole työkykyinen näiden vuotojen kanssa, oli sillä sitten merkitystä km tai ei. Minäkin liputan tuon yksityisen puolesta, jos vaan taloudellisesti mahdollista. Kyllä siitä mielenrauhasta vaikka maksaakin.

Surusilmät: Maksoi muistaakseni noi 90 euroa, halvempiakin malleja ois ollut, halvimmat tais olla joku 39€ jas raskauskeijusta tilasin. Varmaan sullakin alkaa kohta ne liikkeet tuntumaan niin ei sitä doppleria varmaan sitten niin paljon tarvista käyttää. Mulla ainakin viime raskaudessa dopplerin käyttö jäi kun liikkeet alkoi tuntumaan. Toki silloinkin voi aina panikoida jos ei liikkeitä hetkeen tunnukaan! Viikot joo etenee, mutta jotenkin vaan niin tuskastuttavan hitaasti. Odottavan aika on pitkä..
 
Sussu80: Eipä sille taida olla enää niin tarvetta, odottelen rauhassa jos ja kun ne liikkeet tuntuu.

Toivottavasti sinulla jossain vaiheessa alkaisi nuo vuodot rauhoittumaan, pääsisit nauttimaan raskaudesta kunnolla. Vaan empä minäkään tästä vielä nauti vaikkei vuotoja olekaan. Pikkuisen alkaa huoli väistymään, mutta säikky sitä vielä on.
Aina kun vähänkin housut tuntuu märiltä niin hirveetä kyytiä vessaan, ja valkkariahan se vaan on. Huoh.
Pitäisi vaan lakata stressaamasta turhia.

Meillä on vasta seuraava neuvolakäynti 2.4, sitten varmaan pääsee sydänääniä kuuntelemaan. Ilmeisesti joku "voimavarakäynti", sinne piti täytellä lappusia ja kuulemma tunnin verran kestää. Onko muilla ollut tämmöistä?

Mites muiden jaksaminen noin yleensä näillä viikoilla?
Mulla on väsymys hiipinyt salakavalasti takaisin, ja mietin onko se nyt ihan asiaan kuuluvaa. Kun yleensä hehkutetaan että näillä viikoilla pitäisi äidin olla elämänsä kunnossa. Tuntuu että koko ajan haukotuttaa ja väsyttää, päikkäreitä nukkuisin mielellään. Vaan eipä tuota uskalla ettei mene yöunirytmit sekaisin..
 
Tänään käyty kontrollissa. Hematooma edelleen iso, suurin piirtein saman kokoinen kuin viimeksikin. Sikiö kasvaa ja kehittyy toistaiseksi normaalisti ja rakenteet mitä tässä vaiheessa voi katsoa näytti normaalilta. Varsinaista rakenneultran tärkeyttä korostettiin, koska ilm näissä vuototapauksissa joskus voi sikiössäkin olla vikaa mistä vuoto aiheutuu. Km riskiä pidettiin edelleen isona ja mulle jäi käsitys että ennenaikaista vesien menoa näin ison hematooman kanssa lähes varmana. Se että millä viikolla se tapahtuu on siten asia jonka aika näyttää. Lähtiessä kyllä todettiin että voi kaikki mennä hyvinkin.. Aika epätoivoivoinen olo nyt. Ehkä mulle vaan yritettiin tehdä realiteetit selväksi ettei tippuis niin korkealta jos huonosti käy. Vaan tippuu sitä silti.. Taas 2vko kuluttua kontrolliin ja oman heikon voinnin vuoksi sl jatkuu vaikkei siis km riskiin vaikutakaan.

Surusilmät kyseli jaksamisesta. Noh tällä hetkellä fyysisesti jatkuvien vuotojen vuoksi aika huono ja henkisestikin aika raskasta on. Viimeraskaudessa (kaksosraskaus) olin elämäni voimissa näillä viikoilla. Mutta jokaisellahan raskaus on erilainen ja yhdelläkin henkilöllä jokainen raskaus voi olla niin erilainen ettei varmaan voi sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. Onko sulla Hb katsottu ettei vaan matala Hb väsytä?
 
Sussu80: Paljon voimia sinulle ja toivotaan että kalvot kestää ainakin sinne tarvittaville viikoille asti. Yritä jaksaa, vain päivä kerrallaan.
Voihan olla että kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti, vielä ei kannata luopua toivosta. :/

Kenellekään en toivo sitä raskasta taivalta jos pienen menettämään joutuu.
Tulee omat raskaat muistot mieleen kun sinun tarinaasi kuuntelee. Varsinkin km vuosipäivän lähestyessä tulee väkisin mietittyä sitä matkaa minkä joutui kulkemaan.
Nyt vuoden jälkeen voin sanoa että alan olla henkisesti kunnossa, vaikka hetkittäin tulee edelleen niitä taantumia. En tiedä voiko siitä koskaan toipuakkaan täysin..

Se aika jolloin pientä odotettiin oli jälkikäteen mietittynä todella raskasta. Ei sitä silloin ymmärtänyt miten äärirajoilla sitä mentiin. Juuri sen henkisen puolen kanssa.
Tapahtuman jälkeen, oli hirveää sanoa se ääneen, mutta sain elämäni takaisin.
Vaikka suru ja kaipaus oli valtavaa, olin kuitenkin tavallaan iloinen että kaikki se oli viimein ohitse.

Nyt tiedän ja toivon mielessäni että kaikki menee tällä kertaa hyvin.
Meillä on aina se oma pieni enkeli matkassa.

Eihän mulla nuita arvoja oo katsottu kuin viimeksi viikkoja sitten.
Eli ei hajuakaan missä mennään.
Raskauksissa on tosiaan eroavaisuuksia, jospa tämä väsymys tästä ohi menee..
 
Täällä on tenavat sairastelleet, niin en ole päässyt koneelle. Tai no, pariin kertaan ehtinyt käydä kurkkaamassa ja sitten on taas huudettu äitiä hätiin.

Vuodot olivat hetken jo pois, kolmekohan päivää peräti. Sit alkoi taas tuhruttaa ja viimeyönä holahti taas siteellinen. Nyt ei taas tuu muutako tuhrua. On tää hermoille käypää kyllä :ashamed:

Muutamia hentoja liikkeitä olen tuntenut viimepäivinä, tänään en kyllä vielä yhtään, mutta josko niitä taas illalla sängyssä tuntisi. Silloin ne tuntee parhaiten. Mullakin istukka etuseinässä, niin ei varmaan siksi niin selvinä tunnu vielä hetkeen. Jospa siellä pieni vielä elossa olisi.

Väsymystä on viimepäivinä ollut täälläkin, mutta menee varmaan mulla noiden lasten sairastelujen piikkiin. Oon muutaman kerran viikossa ottanut obsidan-tabletin, mutta en joka päivä,kun maha menee siitä ihan sekasin. Hb- arvo on mullakin otettu ihan alkuaikoina, silloin oli 129, mutta on varmaan siitä laskenut ja siksi tuota rautaa silloin tällöin oon ottanut.

Stressihiirelle halaus! Kurjaa, kun sinäkin joudut vuotojen kanssa elämään. Tämmöistä ei toivoisi kyllä kellekään.

Koitetaan kaikki jaksella ja mennä hetki kerrallaan eteenpäin! Toivottavasti se palkinto kruunaa koko tän odotusajan kurjuuden :heart:
 
Mulla on hemoglobiini ja verenpaine tosi alhaiset aina muutenkin, silloin viimeksi mitatessa oli 112. Vissiin aika rajoilla ettei lisärautaa tarvitse syödä.
Nyt on jotenkin huteraa oloa ja huimausta ollut viikon verran, pitäisi vissiin syödä välipaloja tiheämmin, ne tuntuu auttavan.

Voihan, tammiskallakin liikkeitä tuntuu! Vaan teillä kaikilla onkin jo lapsia niin ilmeisesti se vaikuttaa asiaan että aikaisemmin tuntuupi. :)
Minä vielä kuulostelen malttamattomana.
Harmi että vuotoa esiintyy taas, toivottavasti pysyy kuitenkin niukkana.
Jaksamisia myös sinne!

Mulla alkaa olla vissiin mallillaan nuo vuotoasiat, en muista milloin olisi viimeksi näkynyt. Vaan empä huokaise vielä en.

Iskias vaivaa ihan urakalla tällä hetkellä, vasen jalka pettää alta mahtavasti jos liian pitkään istuu ja liikkeelle lähtee. :/ Mieluummin kyllä kärsin näistä kivuista, kun otan takaisin sen vuotelun. :(
Paikat myös venyy ja paukkuu, tuntuu repäisykipuja inhasti nivusissa ja alavatsalla, ihan jo paikallaan istuksiessakin. Ei tarvitse edes nopeasti ylös nousta.
Vaan en valita en, minähän kestän urheasti. :)
 
Surusilmät Mulle terkka on sanonut, että 115 jos on hemppa niin sit purkista lisärautaa. Alhainen hemppa ja verenpaine kyllä yhdessä tekee tosi huteran olon. Mutta ihanaa, että sulla ei vuotoja ole enää ollut :heart: Nuo iskiaskivut ja muut krempat tuntuu ihan siedettäviltä, jos vaihtoehtona on se vuotelu. Sulla on oikia asenne, vaikkei ne kivut oikeesti kivoja ole.
 
Tammiska: Mulle sanottiin sen rajan olevan 110. :/
Mulla on yleensä aina hemppa alle tuon 115, verenpaineet on myös tosi alhaiset.
Pitää seuraavalla kerralla kysäistä että mitä tuon kanssa tekeepi.

Hitsit, vatsa kipuili taas viime yönä, ei pahasti mutta vähän kuitenkin. :(
Odottelen edelleen sitä sappiultra-aikaa.
Hirvittää jos niitä löytyykin, koska niille ei voi tehdä mitään.
Mitä jos siellä tulee joku pirun tulehdus?

Eihän nämä kivut mukavia ole ei, vaan kyllä tämmöiset pikku hommelit kestetään.
Tuo vatsa alkaa vaan olla ainoa mikä haittaa jo elämää, toivottavasti saan sen kuntoon. :/
 
Surusilmät: Multa on leikattu sappirakko pois, oli pahasti tulehtunut ja kaksi n. sentin kokoista kiveä löytyi sieltä. Odotin silloin toista lasta, olin 16 raskausviikolla. Tehtiin sellainen viiltoleikkaus, kun kirurgi ei halunnut tähystysleikkausta kun ei ollut kuulemma ikinä raskaanaolevalle tehnyt. Röntgenkuvia ei tietenkään otettu eikä tehty niitä varjoainekuvauksia, millä muuten katsottais ettei ole sappitiehyissä myös kiviä. Silloin katsoivat vain ultralla. Se leikkausarpi kyllä oli aika kovilla loppuraskaudessa, mutta hyvin se kuitenkin kesti.
 
Voi harmi noita Surusilmän vatsakipuja, toivottavasti löytyisi pian apua tilanteeseen ja etenkin selviäisi mistä kyse. Sappiruokavaliostako ei ole ollut apua? Onneksi kuitenkin olet päässyt niistä vuodoista eroon, toivotaan että pysyykin niin! Millä viikoilla sulla muuten tässä raskaudessa ne vuodot loppuikaan? Ilm sulle ei ole puhuttu että noiden vuotojen vuoksi sulla raskautta pitäisi jossain vaiheessa seurata äitiyspkl:lla?

Täällä vaihteeksi pari rauhallisempaa vuotopäivää, öisin kyllä lorautellut isoja määriä vanhaa verta. Iloita ei kyllä uskalla kun yleensä aina parin rauhallisemman päivän jälkeen aina tähän saakka lauennut tuore vuoto, saa nähdä miten nyt käy. Jotenkin tuon viime pkl käynnin jälkeen on vaan ollut hirvee pelko ja melkeinpä odottaa koko ajan milloin ne vedet menee :(
 
Tammiska: Hyvä kuulla että kuitenkin mahdollisesti saadaan hoidettua, jos sieltä jotain löytyy. Edelleen vaan odottelen sitä aikaa..

Sussu80: On siitä ruokavaliosta ollut apua, eilen vain söin hiukan sellaisia ruoka-aineita mitkä saattavat ärsyttää. Ei auta muutakuin kokeilla. :(
Toivotaan että vuodot pysyy poissa, se hematooma oli kyllä viimeksi jo niin pieni että sanottiin että ei siitä enää vaaraa ole. Luultavasti se on imeytynyt jo poies tai hengailee vielä siellä. Rakenneultrassa se selviää.
Tässä raskaudessa vuodot loppui näköjään rv13+, eli sen kuutisen viikkoa vuotoja kaikenkaikkiaan tähän mennessä on ollut. Nyt ollaan ihan hyvällä mallilla.
Eivät nähneet tarvetta tarkemmalle seuraamiselle, sillä vuotelu ei ollut tällä kertaa rajua, ja on nyt kuitenkin loppunut jo viikkoja sitten. Meillähän oli se ylimäääräinen ultra tuossa vk 15, siellä kaikki oli kunnossa. Hematoomaa ei näkynyt, mutta eipä se ultraaja alakautta katsonutkaan. Mullahan ei ne hematoomat ole ikinä näkyneet vatsanpäältä katsottaessa.
Sen verran kalsea ja ylimielinen se akka on muutenkin että eihän sille auttanut mitään sanoa. Ihan väärällä alalla kyseinen ihminen. Ikinä en enää mene kyseisen ihmisen vastaanotolle. :(
Mukavaa tosin että se ultra saatiin. Se johtui kyllä siitä, että viimeksi meni kaikki pieleen ja meille luvattiin näille viikoille ylimääräinen käynti.
Rakenneultran tekevät Oysissa sitten, pitäisi olla lääkärit ja laitteet viimeisen päälle! :)

Toivottavasti sussulla edessä hieman rauhallisemmat ajat, yritä sitä stressiä välttää kuitenkin. Etukäteen on turha surra asioita, yritä pitää mieli korkealla.:hug:
 
Hiljaista on täällä, mites kaikkien voinnit?

Itsellä olo on ok, alavatsa ja nivuset kipuilee välistä pahasti.
Ilkeäntuntuisia repäisykipujakin tuleepi. Välistähän noita säikähtää, pelkään että ne vedet menee. :/ Tuntuu että hermostun yhä enemmän mitä lähemmäksi se 25. päivä tulee, vaan siitä jos selvitään niin..
Varailin myös toisen ajan sinne neuvolaan psykologille, juttelemaan juuri noista minun peloistani. Viime kertakin tuntui auttavan. :)

Rakenneultraan olisi vielä vajaa kk, hirveästi odotan että pääsee katsomaan pientä. Liikkeitä olen kuulostellut ja mahdollisesti nyt on jotain tuntunutkin.
En vain uskalla jotenkin mieltää niitä liikkeiksi, mitä jos vauvalle onkin tapahtunut jo jotain yms. Vainoharhaista tiedän.

Pelottaa vain että vauva menehtyy. :(
 
Heipsan mammat:wave:

En olekaan hetkeen tänne kirjoitellut vaikka olen kyllä välillä seuraillut mitä teille kuuluu:) Itsellä vuodot ovat loppuneet ja vointi on ollut ihmeen hyvä. Koskaan ei vuodon syy selvinny ja toivottavasti ei enää niitä tuliskaan. Rakenneultra olis torstaina jota jännitän ihan hirveesti.

Surusilmä: Täällä rv 20+3 meneillään enkä tunne vielä ihan hirveesti liikkeitä. Joka päivä kyllä muksimista, mutta vain jos tarkkaan kuulostelen.Mulla on kyllä istukka edessä jotenka kaiketi sitten vaikuttaa jonkin verran. Mä käyn kaks kertaa viikossa neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet nyt vielä kun en tunne liikkeitä. Helpottaa ihan hirveesti omaa oloa eikä tarvi sitten pohtia onko kaikki hyvin. Suosittelen! Ja hyvä, että sullakin vuodot loppuneet! Toivotaan, että kaikki menisi nyt hyvin ja saisit alkaa jossain vaiheessa nauttimaankin kasvavasta massusta:heart:

Sussu: Toivotaan, että sullakin nuo vuodot nyt loppusi ja se hematooma lähtis pienenemään. Ootko saanu mitään antibiootteja (dalacin ym.) kun jos sulla kerran tuota vanhaakin verta vuotelee..mulle lääkäri sano, et se helposti aiheuttaa tulehduksia, joten mielummin varohoidetaan kun ollaan hoitamatta!Tsemppiä:heart:

Annubella ja Onni-Ilona 20+3
 

Yhteistyössä