Kohtalontovereita?

surusilmät: viikkoja nyt utran mukaan 13+2 ja kuukautisista laskien 13+6. Tänään oon lähinnä makoillut, edes kylkea ei uskalla kääntää ettei ala uudelleen vuotaa, nyt lähinnä pyyhkiessä taas tullut, mutta uutta rajua vuotoa odotellessa.. Olo kyllä semmoinen että jos nyt uusi vuoto alkaa niin pakko kait se on sairaalaan lähteä ettei kovin matalalle tuo hb tipu. Oliko sulla Surusilmät kuinka rajuja nuo vuodot viime raskaudessa? Osaatko yhtään ajatella miten paljon vuosi kerralla? lakkasko sulla vuoto välillä vai oliko jatkuvaa? Toivottavasti sulla maha ja kivut rauhottuu!

Nää vuodot ja tän olon vielä kestäis (vaikka sitte punasoutankkauksin) jos vaan tietäis että tän vauvan elävänä syliin saisi. Tää epävarmus on kyllä kauheaa!
 
Viimeksi muokattu:
Sussu80: Alussa vuotoa ei ollut kuin normaalien menkkojen tapaan, sitten joutui siteitä vaihtamaan ihan urakalla kun eivät enää riittäneet. Pönttöön sitä tavaraa tuli aina älytön määrä, hankala arvoida kuinka paljon, lorinalla valui.
Mulla oli ihan jatkuvaa se vuoto,(loppupäässä saattoi olla välipäiviä ettei vuotoa tullut), alkoi ruskealla tuhrulla 11+5, ja muutaman tunnin päästä tuli jo verta. Se vuosi muistaakseni sinne vk16+jotain, sitten loppui kokonaan. Tässä vaiheessa kaiken piti olla hyvin ja ei osattu oikein enää pelätäkään, vaan lapsivedet meni sitten melkein tasan kaksi vk verenvuotojen loppumisesta.Tuo vaan on ihan äärimmäisen harvinaista, että käy noin. :(
Mekin selvittiin niistä vuodoista, älä luovu toivosta kuitenkaan vielä. :)
Loppuvaiheessa vuotoja oli mullakin jo heikko ja hutera olo, testeissä ei kuitenkaan näkynyt mitään poikkeavaa. Se henkinen puoli kai sai myös kehon väsymään ihan totaalisesti. Kannattaa ottaa tosiaan rauhallisesti.
Toiset lääkärit pistää ihan totaaliseen vuodelepoon, nostelut on ehdottomasti kielletty, samoin yhdynnät ja saunomiset.
Itse en saanut mitään lepo-ohjeita, painavia asioita en saanut nostaa.
Nyt tässä raskaudessa jo pienestä vuodosta 2vk sairaslomalle, mahdollisimman paljon lepoa. Kyllä mielestäni auttoi. :/

Täällä mahakivut rauhottui, kun perssuskin rauhottui. :D
Sangen epämukavaa kyllä, ihan nälkäkuoleman partaalla oli koko eilisen ja tänä aamunakaan en uskaltanut oikein vielä mitään syödä. Töihin olisi lähtö..

Kuulostelin eilen hiukan että olisi supistellut, varmaksi en kuitenkaan osannut sanoa. Tuumailin itsekseni että ei kai taas. Pitää seurailla tilannetta.
Vaan toisilla on ilmeisesti supistusherkkä kohtu, ja ne kivuttomat supparit ei tee mitään..
Saattoi kyllä johtua niistä minun mahavaivoista että vatsa oli pinkeänä ja tuntui oudolta, mutta katsotaan nyt kuitenkin..

Vuotoja ei ole itsellä näkynyt sitten sunnuntain, jospa ne nyt olisivat tosiaan takana. Kysyin lääkäriltä siitä tulehdusriskistä tässä tilanteessa ja hän sanoi sen olevan todella minimaalinen. Ei ei pitäisi olla hätää.
Vaan yleensä kun ei sitä hätää ole niin silloin se pahin peikko iskee.
Muuten olokin on ihan jees, neuvolapsykologille oon menossa juttelemaan. :)
Jospa auttaisi jollain tapaa näihin minun pelkoihin.
Ylimääräiseen ultraan enää muutama viikko, hiukan hermostuttaa mitä jos siellä ei olekaan kaikki hyvin. Vaan pakkohan siellä on olla. :)
 
Surusilmät: Minä sanoin keskiviikkona neuvolassa nuista kun tuntuu välillä, että supistelis niin sanoi se terkkari just sitä että toisilla supistus herkkä kohtu ja ei tarvii huolestua jos ei koske/tule ihan koko ajan :) Hyvä ettei ole vuodellut nyt sinullakaan! :)

sussu80: Mikäs siellä on tilanne? :)

Mulla ei ole nyt vuotoja ollu torstaista lähtien ja vauvelin liikkeetkin tuntuu ihan selvästi monta kertaa päivässä :) Pitäs jaksaa oottaa keskiviikkoon niin pääsis sinne rakenne ultraan, jospa kaikki vaan menis hyvin! :)
 
Äippää: Voi miten ihania uutisia :) Jospa ne vuodot rauhoittui nyt!
Vitsit, sinä tunnet jo liikkeetkin. Mulla taitaa sinne olla vielä aikaa muutama vk aikaa..:)

Monestihan sitä sanotaan että toisen raskauden aikana tuntee aikasemmin, vaan päteekö tuo sääntö nyt minuun, kun se raskaus ei kuitenkaan ollut täysiaikainen? :) Nuo asiat ovat sillä tavalla uusia, kun ei oikein sinne asti viimeksi päästy, vaikka pieniä liiketuntemuksia olikin.

Milloin se mies yleensä ne potkut alkaa tuntemaan? :)

Mietin tuota "supistelua" ja paineentunnetta, että jos se vaavi siellä möyrii ja painaa jotenkin virtsarakkoa ja se tunne tuleekin siitä.
Helpotti myös kun avasin housunnapin, ja ne lakkasivat painamasta.
Alkaa vissiin olla housunvaihdon aika. :)

Meillä tsekattiin rakenteet etukäteen viimeksi jo viikolla 16+4, kun meillähän oli se pieni tympeä tapaus vielä kaiken sen keskellä. :(
Viikolla 15 lapsiveden määrä oli vähäinen ja oulun kokeinein ultraaja ei löytänyt munuaisia eikä virtsarakkoa vauvalta. Jo siinä vaiheessa meille sanottiin kylmästi että raskaus pitää todennäköisesti keskeyttää. Eli käsiteltiin jo siinä ensimmäisen kerran vauvan menetys. Noh sitten siellä Oysissa ne rakenteet tarkastettiin, mehän oltiin menossa sinne kesketykseen, ja kaikki löytyi ja yhtäkkiä kaikki olikin kunnossa. Oli se aikamoinen shokkitilanne. Kaiken piti olla hyvin, vaan vajaa 2vk tästä ne vedet perhanat meni.
Oli sekin kyllä aikaa, kaikkea sitä on.

Nyt onneksi on rauhallisempaa, jotenkin kuitenkin ajattelen että kyllä tämä hyvin päättyy. :)

Miten Sussulla80 tilanne?
 
surusilmät: Voi että kun sulla on tuo viime raskaus ollut stressaava! Ihana että pystyt tästä raskaudesta jo vähän nauttimaankin vaikka varmasti edellisen raskauden muisto kummitttee. Sinullahan alkaa tilanne vuotojen suhteen näyttää hyvältä. Eiköhän ne liikkeetkin ala sieltä hiljalleen erottua.

äippää ihana kuulla että siellä masu kasvaa ja liikket jo tuntuu säännöllisesti. Onko sulla tuota ruskeaa vuotoa kuuinka paljon? Jospa sieltä vaan hematooma hiljalleen vauis pois eikä enää tulis uutta tuoretta vuotoa. Milloin sulla muuten viimeksi on kirkkaamman punaista vuotanut ja onko sulla vuodot ollu kuinka rajuja?

Täällä nyt ei pariin päivään tuota rajua tuoretta vuotoa ole ollut, mutta pyyhkiessä ja välillä ylös noustessa lorahtaa reippaamminkin rusehtavaa vuotoa. Oon kyllä nyt meiltei vuodelevossa yrittänyt olla ettei vaan taa laukeis uus vuoto. Flunssan jälkitautina taisin saada vieläpä poskiontelotulehduksen ku särkee päätä ja oikeaa poskea ja hampaita niin mahdottomasti. Sekin vielä, mutta ihan sama mitä kremppaa tulis kunhan nuo vuodot vaan lakkais. Koko ajan mahassa sellainen olo että millä hetkellä hyvänsä alkaa uusi vuoto. Täällä muuten on alkanut sellaista sipsutusta/muljahduksia tuntumaan että liikkeet taitavat jo tuntua.Eivät kyllä todelakaan vielä säännöllisesti. Viime raskaudessakin liikkeet tuntui aikaisin, muistaaksen rv 14. Kyllä se vaan tuntuis pahalta menettää tämä pieni!
 
äippää Pakko kommentoida tänne vaikkei mulla tuota hematoomaa ole, mutta km rv 21+0 2011 ja ennenaikanen synnytys rv.25+0 2007 (poika onneks voi hyvin, mut oli rankat ajat)
Mulla noiden vuoksi todettu melko varma rakenteellinen vika k.kaulassa ja samaa asiaa törmäsin aikoinaan että eivät he tosissaa ottaneet enneku nyt tämä nykyinen raskaus tuli ja laittoivat tukiompeleen. Onneksi laittoivat sillä itse oon joutunu olee sairaslomalla jo reilu 2kk, koska k.kaula oli pehmeä jo rv.14+4(3,9cm)erikoislääkärin tarkastuksessa ja siit viikon päästä tukiompeleen laittoivat rv.15+4 (3,7cm) Siitä sitten oli rv.23+4 (3,6cm) ja vaa alle viikos ilman kummempia oireita 5pv tarkastuksesta mentii päivystykseen runsaan vetisen valkovuodon takia(täl kertaa ei verta kuten aiemmissa) onneks kaikki näytteet oli puhtaat, mut rv.24+2 (2cm) Et nui pienes ajas muuttui, lääkäri toteski vaa et onneks on se lanka et muutes vois olla jo enemmänki lyhentyny tai jopa auki. Nyt tarkastus ens ti ja sit saa kuulla lisää. Lepoa ja lepoa vain.
Mut siis esimerkiksi vain tänne, et iha tuon langan ja injektioiden takia uskotaan vahvasti että tää raskaus on kestäny ees näinki pitkään, pisin raskauteni ikinä nyt.
rv.25+2
Tsemppii kaikille ja ite joutuu kyl joskus vaatii kunnon tarkastuksia terv. "päivystykses ahkeraan täs raskaudes juossut" =)
 
Viimeksi muokattu:
sussu80 Kiva kuulla, että sielläki vähä helpottanu :) No ei sitä mitenkään hirveesti oo ja välillä se on vähä hyytynyttä ihanku suklaa vanukasta, jospa se olis sitä hematooman pois tuloa! Kirkkaamman punasta ei oo nyt ollu oisko viime viikolla viimeks ja sillonkaan ei paljoa. Tässä raskaudessa ei oo ollu kun yks raju vuoto ja sillonki kun se eka kerran alko vuotamaan eli muutama viikko sitten. :) Ihanaa, että liikkeet tuntuu jo. Paranemisia sinne! :)

Missy1985 Pahoittelut myös sinulle km takia! Mullakin mietittiin km.n jälkeen et olisiko joku rakenteellinen vika mutta eivät tutkineet, täytyy ottaa keskiviikkona puheeks kun menen rakenne ultraan ja sen tekee myös erikoislääkäri.
Tsemppiä sinulle myös loppuraskauteen! :)
 
Sussu80: Mukavaa että vuodot kuitenkin rauhoittuneet, nyt vain lepoa, lepoa ja lepoa! :) Eikös meillä muuten ole aika sama LA ja ymmärtääkseni olit Oulusta? :)

Olihan se meidän tarina aikamoinen, iloineen ja suruineen.
On se kun lasta on ensinnäkin niin vaikea saada alulle ylipäätään niin sitten kasataan vielä tämmöiset ongelmat päälle. Menisivät edes nämä raskaudet hyvin. :/

Mutta nyt näyttää tosiaan hyvältä, hivenen vain pelottaa onko siellä masussa mitään kun mitään ei tunnu eikä näy. Ultrakin oli vasta sillon 16. päivä. Miten sinne jaksaa odottaa..:S Haluaisin kovasti sydänääniä kuuntelemaan.
Ensimmäistä kertaa eilen ja toissapäivänä alkoi tulla sellainen tunne että josko me tämä vauva tosiaan saataisiin syliin asti. Vaan vielä mieli torjuu sellaiset ajatukset aika äkkiä pois. Tuntuu jos ajattelen liian positiivisesti, menee kaikki kuitenkin pieleen..

Mulla alkoi viikon talviloma! :)
Pitäisi kampaajalle mennä, mutten oikein uskalla kun en tiedä mikä paikka on hyvä.
Tukka tosin alkaa näyttää niin hirveältä etten peiliin kohta uskalla katsoa. :D

Piti muuten kysymäni, onko muilla ollut tuon vk12 jälkeen pahoinvointia?
Mulla tuli eilenkin ihan kammottavan huono olo, kirjaimellisesti likellä oli oksentaminen. Toki olen kaikista oireistani hyvin iloinen, mutta eikö tuon pitäisi loppua jo? :D

Iloista viikkoa kaikille, ja tsemppiä äippäälle sinne ultraan! :)
Tulehan kertomaan mitä siellä näkyi! :)

SS 14+2
 
Surusilmät:Mulla la ois kuukautisten mukaan 25.8, mutta siirsi sen np ultrassa 29.8, koska oli 4 päivää pienempi. Ilm tuota la aikaa ei ois edes tarvinut siirtää jos ei heitä yli 5 päivää, mutta mennään nyt tuon 29.8 mukaan. Ja Oulussa tosiaan ollaan. Meillä myös taustalla lapsettomuutta, edelinen kaksosraskaus oli hoidoilla aikaansaatu 4v lapsettomuuden jälkeen ja nyt tämä epäonninen raskaus on sitten luomuihme.

Kävin tänää gynen pkl:lla tarkistuksessa koska viime yönä lorautti taas varmaan noin 1dl verran vanhempaa verta, jossa mun mielestä oli vähän tympeää hajua. Lisäksi nyt ollut kipeä ja kuumeinen olo ja viimeyönä tuon lorautuksen jälkeen tuli varmaan 1/2 tuntia yhtäjaksoisesti kestävä kivuton mutta aika epämielyttävän tuntoinrn supistus ja tähän liittyi inhottavaa tunnetta kohdunsuulla. Soitin aamulla gynen pkl:lle ja hoitaja käski tulla käymään. Ultrattiin ja pienellä ainakin toistaiseksi kaikki hyvin, hematooma edelleen 4x7-8cm, mutta ainakaan selvää tulehdusta ei todettu ja tulehdusarvot oli hyvät. Kun kysyin niin sanottiin että km ja ennenaikaisen synnytysen riski olemassa ja nimenomaan tuo ennenaikainen vesien menon riski olemassa. Voi että kun pysyis nuo kalvot kunnossa ja pysyis nuo tuoreet vuodot poissa ja vuotais vaan tuo hematooma kuiviin. Kontrolliin taas pääsen 2vko päästä. Mutta kyllä vaan ossaa olla stressaavaa!

Muoks! Tuosta pahoinvoinnista: Mulla pahoinvointia ollut vaan ihan alussa satunnaisesti, ei enää moneen viikkoon. Joskus kylä saattaa esim hampaita pestessä yökkäyttää mutta ei muuten. Paitsi tuollaisen rajun vuodon jälkeen on ollut huteraa ja huonoa oloa, mutta oon ajatellut että liittyy vaan runsaaseen vuotoon. Kyllä jjoillain pahoinvointi voi palatakin oltuaan jo jonkin aikaa pois ja joillain nnettomillahan pahoinvointia voi olla loppuun saakka. Ei silä, mielummin ottaisin pahoinvoinnin kuin nää vuodot. Ainakaan se pahoinvointi ei oo sikiölle vaarallista
 
Viimeksi muokattu:
Sussu80: Voikun päästäisi yhdessä sinne osastolle vauvoja lopulta odottelemaan.
Me ollaan vasta 3vuotta tuota lasta saapuvaksi odoteltu, pitkältä tuntuu tämäkin aika. Ei sillä tavalla saisi valittaa, kuitenkin alulle ollaan raskaudet saatu, toisilla ovat asiat vielä huonommin. Vaan sattuu se lapsettomuus silti..

Mulla oli viimeksi sen verenvuodon kanssa myös sellainen tympeä haju, mutta lääkärit sanoivat sen olevan vanhalle verelle tyypillistä. Tulehdusarvoja kannattaa pyytää seuraamaan ihan jatkuvasti. Mullakin niitä katsottiin mutta mitään tulehdukseen viittavaa ei löytynyt, vaikka ne vedet menivätkin. Kalvot vain haurastuivat jatkuvasta vuotelusta. :(
Pienellä ei pitäisi hätää siellä olla,hematoomasta taida olla vaaveilla tietoakaan. :) Toivotaan tosiaan että kalvot kestää ja vuodot hiukan rauhoittusivat.

Tietyille viikoilekin kun pääsee niin vauvallakin on jo hyvät mahdollisuudet selvitä..Onko se raja nykyään se 24 vai 26vk?

Yritä pitää Sussu80 mieli korkealla. :)
 
Tulin pikaisesti ilmottamaan, että tänään lääkäriin, yöllä ja aamulla ollut selkäkipuja ettei oo supistuksia kun mulla yleensä tulee ne selänkautta ja vessassa joutuu ravaamaan 10min välein, jospa kaikki olis ok, vuotoja ei kuitenkaan ole. jännittää :/

äippää + Jytky rv19+1
 
Surusilmät: ei ne silleen niin kipeitä ollu, että olis särkylääkettä tarvinnu, mut tuntu kuitenkin ja tuli silleen aaltomaisesti.

Mut lääkärissä kaikki oli ok paikat kiinni ja vauva voi hyvin! :) Mietin kyllä sitä, että kun nyt ollu levossa jo jonkun aikaa, et voisko sit siitä jumittua kun normaalisti en paljoo paikallaan pysy :D Antibiootit sain kun sanoi, että veri auheuttaa niin helpolla tulehdusta ja sanoi, että saattaa olla jo tulehdusta ilmassa ja kohdunkaulalla oli jotain limaa.. anto ihan 2 antibiootti kuuria.
Huomenna sit sinne rakenneultraan! :)

Mites muiden voinnit? :)
 
äippää: Tosi hyvä juttu! :)
Kerro sitten meitä rakenneultrassa näkyi, onkohan siellä tyttö vai poika? :)

Tuntuu itsestä kauheen pahalta kun en itse aikanaan saanut mitään kuureja, enkä apua noihin tulehdusjuttuhin.
Hoettin vain että se menee kesken jos on mennäkseen.
Ei ne vissiin sitten välittäneet. :(
Pakostakin miettii että olisiko ollut toivoa, ettei olisikaan mennyt kesken jos olisin antibiootit saanut tms.

Minä kuulostelen edelleen niitä suppareita, välistä on sellaista paineentunnetta ja pientä kovettumista alavatsassa havaittavissa. Mutta selkeitä supistuksia ne ei kuitenkaan vielä ole, ehkä jotain pieniä..?

Mulla kipuilee myös vatsa ja on ummetusta. Se saa massun särkemään ja tuntumaan tosi inhottavalta välistä.
Nivusiakin särkee ja paikat vissiin venyy ja paukkuu. :S

Mulla on seukki ultraan vielä se pari viikkoa, en millään malttaisi odottaa. Neuvolaan soitan varmaan ja perun sen yhden sydänäänien kuunteluajan, koska sillä ja ultralla on vaan 4 pv eroa. Jospa saisin sen aikaistettua.

Huomenna ois kampaaja, viimeksi tukkaa leikattu kun menin naimisiin, siitäkin jo 1,5 vuotta aikaa. Voitte kuvitella miltä se näyttää. >:/

Minä lomailen tämän viikon, pitäisi tekemistä keksiä.

Vanhemmat täyttää myös vuosia, onkohan kellään mitään järkevää lahjaideaa? :S
 
kiva kuulla että äippäällä lääkärissä kaikki ok ja kohdunsuun tilanne hyvä. Otettiinko sulta jotain tulehdusnäytteitä tai verikokeita vai saitko antibiootit varmuuden vuoksi? Tsemppiä huomiseen rakenneultraan, toivottavasti kaikki hyvin!

Surusilmät: Ootko kokeillut ummetukseen jotain lääkitystä? Paha ummetuskin kait voi saada suppareita aikaan. Mullakin välillä kiristelee mahaa, yleensä kyllä vaan silloin jos enemmän kerralla lorauttaa verta ja silloinkin ovat kivuttomia eikä ainakaan vielä ollut kohdunsuulle tehnyt mitään. Mulle tuosta tulehdusriskistä sanottiin että toki se on olemassa, mutta ei pitäisi kuitenkaan olla hirveän suuri. Ne kalvot voi haurastua ilman tulehdustakin pelkästään jatkuvien vuotojen seurauksena. Toki vesien menoon voi johtaa tuo tulehduskin. Onko sulla muuten tuo kontrolliultra keskusneuvolassa vai gynen polilla. Mulla kontrolliultra gynen pkl:lla 12 pvä.. ellei sitten joudu aiemmin päivystykseen menemään.

Täällä tänään taas lorautellut muutaman kerran melko reippaasti vanhaa verta, toivois vaan niin kovasti ettei enää tuoretta vuotoa laukeis, vaan vuotais vaan kuiviin tuo hematooma. Niin oon kyllä monta kertaa jo ehtinyt toivoa ja aina pettynyt. Vaikea uskoa että tää vuoto oikesti vois joskus loppua ku on kestänyt jo niin pitkään ja ollut hurjaa.
 
Päästäisi nyt kaikki paremman puolelle tässä odotuksessa. :/

Sussu80: Toivotaan että hematooma vuotelee poies, niinhän se minullakin oli sine vk18 mennessä vain kadonnut. :)

En oo vielä lääkkeisiin tarttunut, kun on kahtena päivänä ollut koko raskauden aikana. Aina menee siis päivässä ohi.

Mulla on tuo ultra siellä keskusneuvolassa..

Särkeekö muilla nivusissa ja tuolla munasarjoissa välillä ihan pahastikkin?
Mulla tuntuu ihan oviskipuilulta välistä, jomottelee ja tuntuu tosi ikävältä.
Yritän parhaani mukaan olla hermostumatta kun tuota ristiselkäkin on alkanut vaivaamaan. Mikä nyt ei ole ihme kun päiväni kulkua ajattelee..:D
Mistä tietää mikä on normaalia kasvukipua ja mikä ei. Ärsyttävää jahkailua kun ei tiedä. Ja luultavasti kuitenkin kaikki on ok. Näillä viikoillahan se hirmuinen kasvuvauhti alkaa.
On se hyvä rauhoitella itseään..:)
 
Juu rupesin eilen ottamaan lääkkeitä ja siinä ohjeessa oli,(en muista sana tarkasti) raskaana oleville vain jos lääkäri on katsonut että se selvästi tarpeellista, joten soittelin Kysiin niin, sanovat etten ota vaan juttelen tänään rakenneultrassa lääkärin kanssa, ja se tk lääkäri anto tuon kuulema ns, ylihoitona eikä edes ottanut tulehduskokeita, sano että pikkasen on hajua et vois olla tulehdus, kumma kun määrää lääkkeet hajuaistin perusteella :/ nyt meni viimenenki luottamus tk lääkäreihin!! :mad: Eikä osannu yhtään sanoa mistä johtu selkäkivut yms.. Ja hoki vaan että jos jotain tulee niin ei voi mitään tehdä.. Ja illalla kun soitin kysiin niin sanovat että jos tulee kipuja tai alan vuotamaan niin ambulanssilla sairaalaan.. Niin ja hematooma oli pienentyny nyt enää vaan 14mm! :) Jos se eilen oikein osas kahtoo.. Ei oo eka kerta kun tuo sama lääkäri sählää esim, minun ihottuman kans yms, ja ihan muuta vouheltaa asiakkaan aikana kuten siivoo pöytäläätikoitasa ja puhhuu omia asioita puhelimassa, välillä unohtaa että on asiakkaita joskus tytön kans ooteltu yli tuntikin huoneeseen pääsyä kun tämä unohti ja sillä on aina ajat myöhässä niin on siinä kiva ootella lapsen kans..

Mut tänään sinne rakenneultraan niin saanpahan oikeeta tietoo! :) jospa kaikki on hyvin! Vauva ainakin liikkuu hyvin :) Ja saa tietää kumpi siellä on :)

Surusilmät:Jospa ne vaan olis kasvukipuja eikä suppareita, voithan sinä neuvolasta kysästä :) Välillä on jotain outoo kipua mutta ei nivusissa, ekassa raskaudessa oli nivuskipua. :)

sussu80: Toivotaan ettei tuoretta vuotoa sullakaan tulis enää vaan hematooma tulis pois! :)
 
Äippää: kylläpä vaan supistuksia olivat. :(
Eilen yöllä tuli ihan ensimmäinen kunnollinen jonka tunsin selkeästi.
Maha on muutenkin ollut kipeä ja oudon tuntuinen.
Takaumat tuli ikävästi mieleen ja yöunet meni siinä.. Juurikun mieli alkoi rauhoittua niin tämä alkaa taas.

Pitäisi kuitenki muistaa että toisilla ne supistukset alkavat näinkin aikaisin ja ovat niitä vaarattomia harjoitussuppareita, eikä niistä ole mitään vaaraa sikiölle.

Soitan tänään varuilta neuvolaan ja kysäisen mitä teen etten panikoi turhaan..:/

Streptokokkihan voi näitä supisteluita aiheuttaa eli siihen testiin vissiin pitäisi itseni nyt saada. Sitä kysyttiinkin viimeksi että onko todettu, vaan eipä ole koskaan testiä tehty.

Selkäkipuja tuntuu olevan aika monella, sinäkin oot niin pitkällä joten en ihmettele että niitä löytyy. Ei kai niistä pitäisi vaaraa kuitenkaan olla..
Mullakin oireilee selkä jo urakalla välistä.
Lonkat ja iskiaskin on pari kertaa jo vetässy matalaksi. :/

Eipä tästä raskaudesta selvitä valitettavasti ilman mitään kipuja ja kolotuksia, pitää vaan yrittää rauhoittua ja hyväksyä että kroppa se vain muuttuu.
paikat kuitenkin kasvaa ihan hurjasti, olisihan se melkomoista jos kivuttoman raskauden saisi. :)
 
Susurilmät Jospa ne supparit olis harmittomia, toivotaan parasta ja tottahan se on et voi alkaa jo aikaseen, mulla ekassa raskaudessa alko rv20 ja mullakin oli sillon se streptokokki, olin sit saikulla supistusten takia mukavasti :) Ilmottelehan mitä neuvolassa sanoivat! Just mietin, että voihan noi olla muutenkin vaan ihan tavan selkäkipuja, mut pitää tänään kysellä siellä rakenne ultrassa kaikki :)
Minäkin nukkunut tosi huonosti nyt lähiaikoina ja pelottaa mennä nukkumaan jos käy niinkuin viimeks sillon ku oli km et siihen herää :(
Tuo on kyllä totta että ainahan sitä raskausaikana jotain oiretta on :)

Minä rupean valmistautumaan siihen rakenneultraan ja pelkopoliin, saa aikaa varata kun tuo 2½ neiti lähtee sinne mukaan tosin mummo sitä vahtii, muttei voi sekään nostella kun viimeviikolla tullu leikkauksesta mahtaa olla hidasta liikkuminen kun tyttö saa itse kävellä jospa tuo ei säntäilis edes takasin siellä, mut onpaha siellä onneks rattaat en viiti omia ottaa kun sen verran painavat etten rupee niitä autoon survomaan :D Mut nyt ruuan laittoon! :)
 
Tänään käyty rakenne ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin, ja poikahan siellä on:) Ainut vaan, että tk lääkäri eilen väärin ultras, istukka oli edessä eikä takana ja se hematooma ei ollut pienentynyt vaan oli siellä edelleen koko oli jotain 5cm :O ja ne lääkkeet mitä eilen tk.s annettiin niin niistä on kuulema enemmän haittaa kun hyötyä.. Huomenna meen verikokeisiin, tutkiivat vielä tarkemmin minun hyytymis tekijöitä. Ja rv 24 meen uudelleen ultraan erikoislääkärille tuon hematooman takia.

Surusilmät: soittelitkos neuvolaan? Mulle sanoi tänään lääkäri, että tässä vaiheessa normaalia jos on harjotussupistuksia, ettei koske :)

sussu80: mikäs siellä tilanne? :)
 
äippää: onnea hyvistä utrakuulumisista ja poikalupauksesta! Eikös sulla tyttö toivonutkin pikkuveljeä? Harmi ettei se hematoomakaan ollut hävinnyt. Kyllä se ultraaminen vaatii paljon kokemusta jota tk lääkärillä harvemmin on. Otetaanko sulta niitä hyytymistrkijöitä noiden 2 raskaudessa olleiden hematoomien vuoksi? Oliko sulla enää mitään vuotoja ollut vaikka se hematooma edelleen löytyykin? Jospa se sieltä hiljalleen imeytyisi pois eikä enää ala vuotamaan.

Harmi että surusilmällä alkanut supistelemaan! Onko ihan kivuliaitain vai vaan niitä kivuttomia kovotteluja. Mulla kans välillä ollut noita nivuskipuja. mulla vaan aika useasti alkanut vuitamaan sen jälkeen kun nivusia enemmän juiinut. Ei kylläkään joka kerta. Oli mulla viime raskaudessakin noita nivuskipuja, mutta tuolloin tuntuivat enemmän repäisytyyppisinä esim äkillisten liikkeiden yhteydessä.

Täällä viime yönä lorotteli taas muutamaan otteeseen vanhaa verta ja sen jälkeen supisteli aika pitkään. Supparit kyllä oli kivttomia mutta hyvin epämielyttävää kiristelyä. Aika herkästi tänäänkin vielä mahaa kiristellyt jopa ihan levossa, mutta kipua ei edelleenkään ole. Maanantainahan multa katsottiin kohdunsuun tilanne kun edellisenä yönä oli vuotanut ja kivuttomasti supistellut eikä ainakaan tuoolloin kohdunsuulla ollut tapahtunut muutoksia. Saa nähdä mitä tästäkin tulee. Nyt perjantain jälkeen ei ole ollut tuoretta vuotoa (vanhaa verta kyllä senkin edestä), mutta tänään vaan häivähdys vanhaa verta pyyhkiessä. Saapa nähdä ennakoiko aas rajua vuotoa kuten yleensä..
 
Onnea äippäälle poijasta sekä hyvistä ultrakuulumisista! :)

Ikävää paineentunnetta tuntuu edelleen, isoja suppareita on tullut yksi.
En tiedä onko nuo muut sitten sellaisia lieviä.
Emättimessä myös tuntuu tosi hassulta, sellaista painetta ja kipristelyä.
Jotenkin on vain inhottava tunne ettei tämä tule hyvin päättymään. :(

Neuvolaan soitin ja tylyä tekstiä jotenkin taas tuli. Olen näin alussa niin jos supistukset kovenee niin päivystyksene niin ne hoitaa sen siellä pois alta tyyliin.
Tympäisi lievästi sen puhelun jälkeen.

Huomenna soittaa lääkäri mulle niistä mun tuloksista, ei osannu se neukkatäti niitä tulkita. Jostain sienestä se höpisi. Streptokokkitestiin vaadin päästä heti ja johonkin tutkimukseen missä katsotaan että kaikki on ok. Minä en rupea stressaamaan.

Nyt on tosi huono päivä, vituttaa ihan armottomasti suoraan sanottuna tämä homma. Menisipä kaikki vain hyvin. :(
 
Surusilmät: tuo sun olotila ja nuo supparit kuulostaa ihan samalta ku mulla, mulla kans emättimessä/kohdunsuulla outoa tuntemusta tai vähän niin kuin sukkapuikkoa välillä pyöräytettäis. Äskettäin taas lorautti verta, vanhaa ainakin vielä.. Mulla kans tosi huonot fiilikset. Jospa sulla kuitenkin se emättimen hassu tunne johtuis vaikka hiivatulehduksesta jos neuvolatätikin jotain sienestä puhunut! Toivotaan että meillä kaikilla menisi kaikesta huolimatta hyvin loppuun saakka vaikka usko meinakin väillä horjua!
 
Sussu80: Niinhän se on. Pitäisi vaan pysyä positiivisena, vaan välistä on hankalaa.
En käsitä miksi se nyt supistelee, kun viimeksi suppareille sanottiin syyksi se verenvuoto. Nyt ei ole mitään vuotoja :(
Vaan niin kauan kun kohdunsuu pysyy kiinni ja kivuttomina pysyvät supistuksetkin niin eihän tässä hätää pitäisi olla.

Mulla jomottaa nuo häpyhuuletkin ihan oudosti, tai se kova juttu niiden alla? :D
Liittyykö sitten nivuskipuihin..Selitin kyllä lääkärillekin asian ja se totesi sen olevan ok, eli ei hätää. :/

Mulla menee hermot.
Lomalla pitäisi rentoutua ja olla mukavaa vaan eijei.

Käskettiin juoda litratolkulla vettä jos supistelee, mihinkä se tämä perustuu? :)
 
sussu80 Juu pikkuveljeä neiti toivoi :) Se tk lääkäri mikä teki ultran hoitaa myös äitiysneuvolan lääkäri ajat eli pitäs jotain tietoo olla.. Hyytymis tekijät otetaan kun suvussa niin monella niiden kans ongelmia ja sit just hematoomien takia, siis ekassa ei ollu raskausaikana mitään ongelmaa synnytyksessä vaan verenvuoto 1260ml, muttei kuitenkaan huolestuttavan iso kätilö sanoi :) Ruskeeta vuotoo on ollu, muttei kirkasta. Toivotaan, ettei sullakaan muutuiks vuoto tuoreeks! :)

Surusilmät: Kiitosta! :)
Jospa nuo supistukset olis vaarattomia, toivottavasti kaikki menee hyvin!! Niin tuota vedenjuontia että millähän tavalla se liittyy supistuksiin? :)

Mulla koko ajan kauhee nälkä ja jano..
Jäin vaan miettimään kun poitsun paino arvio oli 350g ja näillä viikoilla normaalisti kai on 220 tai sitä luokkaa, lääkäri sanoi et vastaa muutenkin viikkoja 20+ :)
 

Yhteistyössä