Kohtalontovereita?

Äippää: Toivotaan, iltasella vuoteli ainakin tuota valkovuotoa suhteellisen vetisenä, että jospa se sitä oli nyt kuitenkin. Odottaville ylihysteerisille äideille pitäisi keksiä joku oma pelkopaketti, eritteiden analysointiin yms. Voikun helpottaisi elämää. :)

Kun vertaat äippää tuota täysiaikaisen synnytystä ja tätä sinun myöhäistä km synnytystä, oliko niillä kivuilla juurikaan mitään eroa? Oliko supparit vielä kivuliaampia sitten myöhemmin? Sattuuko sen täysiaikaisen vauvan tulo ihan kauheasti?

En oikein itse tiedä pelkäänkö tuota synnytystä, viimeksi se oli ihan kauheaa, mutta varsinaista pelkoa siitä ei jäänyt. Ehkäpä sen kestää paremmin kun siitä jää jotain käteenkin..:(

Mielitekoja täältä löytyy yksi, perunamuussi! :D
Tasan sama asia oli viimeksikin, eli täällä veikkaillaan taas poikaa tulevaksi.

Np-ultrassa kun se erikoislääkäri tuli ultrailemaan, se katsoi kyllä sinne haarojen väliin ja pallurathan sieltä paistoi, vaan niin ne sanoo että vielä tässä vaiheessa kaikki näyttää pojilta. :) 2kk pitäisi vielä odottaa niin saa tietää!
 
Surusilmät: Kivuilla oli eroa. Sillonku tuli se myöhänen km niin en edes tiennyt että alkaa syntyä mulla oli aiemminkin oli samanlaista kipua ja sairaalasta käskettiin ottaa särkylääkettä ja sillon sinä iltana kun se tapahtu niin napsin vaan särkylääkettä niinku oli käsketty, koski vaan selkään ihan älyttömästi ja tuntu kun ois isompikin vessahätä ja sit kun menin pöntölle niin alko jalat näkyä :'( ja sit soitin hätäkeskukseen ja kun ambulanssi tuli niin oli päätä vaille syntynyt :'(

Eka lapsi synty viikolla 40+2 ja synnytys alko lapsi vesien menolla keskellä päivää ja edellisenä yönä oli poltellu selkää ja sairaalassa alko kunnolla supistelemaan mulla sairaalaan matkaa yli30km. Mulla vissiin tulee supistukset selänkautta tai ainakin näköjään kahdella kerralla ollu näin enkä ole tajunnut, että ne oli supistuksia.. Eroja oli huomattavasti täysaikanen synnytys sattui aika lailla, mutta epiduraalista oli apua kauheesti, jossain välissä naureskelinkin siellä salissa niin kätilö sano, että harvemmmin täällä kukaan naureskelee eli aika korkee kipukynnys kait on. Ei minua synnytyksissä pelota kipu eikä muu ollenkaan ainoastaan verenvuoto, että jos sen takia sattuu vauvalle/itselle jotain. Ja tytön synnytyksestä jai muuten tosi ihana ja positiivinen kuva! :)

Tuosta pelkopaketista oon kyllä samaa mieltä :D :D

Sillonkun kävin vuodon takia näytillä niin sano että vois poika olla, muttei mitään varmaa vielä tässä vaiheessa, kuun viimeinen päivähän se sit selviää :)
 
Äippää: Sinulla on kyllä käynyt nopsaan tuo sitten. :(
Jäin vain sitä miettimään omalle kohdalle, kun minä kärvistelin niiden suppareiden kanssa melkomoisen pitkään, sattuivat ihan perkeleesti.
Tuntui mahassa, alaselässä, nivusissa ja reisissä asti.
Särkylääkettä piikitettiin ja kohdunkaula puudutettiin kahdesti.
Tulin kaikenlisäksi vielä todella pahoinvoivaksi ja oksentelinkin koko synnytyksen ajan. Silloin hoitajat sanoivat että jos tämän kestät, ei ne supistukset ainakaan "oikeassa" synnytyksessä pahemmaksi muutu. :/ Toivottavasti.

Silloin kun itsellä meni vedet, oli alavatsalla polttavaa kipua noin vartin ajan, otin myös särkylääkettä. Sitten lähti vedet tulemaan. Kivuttomia supistuksia tuli tämän jälkeen sitten.
Sairaalaanhan siinä tuli heti lähtö, vaan ei syntynyt meidän poika heti ei..:(

Huh, tulipas siinäkin muistoja kerrakseen. Surullinen tilanne kaikinpuolin.
Itse olin niin shokissa silloin etten tajunnut kunnolla mitä tapahtui. Kaiken vissiin vain siirsi mielenperukoille, että sai asian pois päiväjärjestyksestä.
Itkut tuli vasta kotona. Vieläkin itkettää toisinaan asia.
Pääseeköhän tämmöisestä ikinä yli, helpottaakohan se tuska koskaan?

Onko teidän pienet muuten haudattu vai päätittekö yhteistuhkauksesta?
Meillä oli pieni muistotilaisuus sairaalassa sen sairaalapastorin kanssa, kauniisti puhui pienestä. Vaikemme kirkkoon kuulukkaan, oli tämä tilaisuus tärkeä.
Pienokainen nimettiin myös samalla. Monethan tässä ajattelevat että mitä turhia, kun niin pieni oli yms. Vaan meille se oli lapsi, meidän poika.
Yhteistuhkaukseen päädyttiin, tuhkat on siroteltu hautuumalle muiden enkelivaavien joukkoon muistolehtoon. Siellä on paikka missä käydä. :)
Tämä on ainakin itseä helpottanut, kun on paikka missä käydä.
 
Surusilmät: Mulla ton 2,5v tytön synnytyksen oksensin koko ajan eli n.11 tuntia. Kauheeta myös sulla kun kipujen lisäks mennyt pitempään ja siihen päälle vielä shokki :/ mulla sama homma että niin ''sekasin'' menin ettei kaikkee muista, sairaalassa sain jotain lääkettä tipan kautta ja sit katkee muisti kuvat kun jouduin kaavintaan kun istukka ei syntynyt millään vaikka mitä tekivät.. :/ Minäkin vasta kotona sain itkettyä kun en halunnut jotenki sairaalassa ajatella asiaa :(
Meillä tehtiin tuhkaus ja pikkusen tuhkat on samassa haudassa mihin veljeni on haudattu (hän kuoli kohtuun aikaloppu vaiheessa raskautta). Mulle siellä haudalla käynti on jotenkin tosi vaikeaa ja raskasta, mut onneksi voi aina sinne kynttilän tai muuta viedä.. :) Ei siitä varmaan koskaan lopullisesti ylipääse, mielessä tosi usein ja varsinkin kun nyt menos ne raskausviikot millon vuodot alkoi viime km.ssä :/

Mulla tänään taas vuodellu ja alapäässä outo tunne ja välillä jomottaa, pelottaa! :'(
 
Äippää: Yritä pitää lippu korkealla,vaikka vaikeaa se onkin.
Mullakin on painontunnetta alapäässä ja jomottelee tosi ikävästi välistä. Vaan kuuluuhan sen niin tehdäkkin. Ei se kohtu ja vauva ilman kipuja kasva. :)
Näin yritän itseäni lohduttaa.

Oon jotekin ihan ylihermoraunio niiden lapsivesijuttujen kanssa. Kuvittelen jo omiani asian tiimoilta.

Tänäänkin oli kipuja ja ummetusta. Selvä keskenmeno.
Vessassakin suurinpiirtein pas***** käydessä mietin jo että nyt se tulee.
Ihan täysin vainoharhaista. Mietin jo että oonkohan järjissäni enää kesään mennessä...

Pitäisi kai yrittää vaan päättää että tämä on ja pysyy siellä sisällä.
Aikanaan se psykologi sanoi että positiivinen ajattelukin on hyvästä, pitäisi siis pitää mieli vain avoinna.
Helpommin sanottu kuin tehty.

Itsellä ei muuta lorahtele onneksi tällä hetkellä kuin tuota valkkaria.
Eihän sulla äippää kirkasta verta kuitenkaan vuotele? :/

Vaikeaahan se siellä haudalla on käydä.
Viimeksi käytiin jouluna ja en kyllä muista milloin olisi itkenyt niin kauan. Se suru tuli niin syvältä. Vaan silti se helpottaa.
Paikka on kaunis ja rauhallinen, tiedän että pienellä on hyvä olla.
Meillä alkaa km vuosipäivä lähestyä. Pitää pieni kranssi sinne haudalle yrittää tehdä.Saa nähdä pystynkö siihen itse vai pitääkö pyytää kolleegalta apua..:(
 
Voimia surusilmät lähestyvään vuosipäivään! :hug: Toivottavasti tuo lorahtelu tosiaan on sitä valkovuotoa. Monellahan valkovuoto lisääntyy raskausaikana. Tuosta hajusta en kyllä osaa sanoa. Jos valkkari jatkuu kovana tai poikkeavaa hajua esiintyy niin voisivatkohan neuvolassa ottaa tulehdusnäytteet siitä ettei mitään emätintulehdusta ole? Kiva että sulla verenvuoto rauhoittunut!

äippää harmi että sulla taas vuotoa. Onko kuinka paljon vuodellut tai onko ollut kirkastakin? Mulla kans ajoittain tuota paineentunnetta ja epämielyttävää jomotusta, ei kuitenkaan koko aikaa tai mitään voimakasta kipua.

Mieliteoista olitte puhuneet: Mulla ollut joku ihmeen himo appelsiineihin. On nyt olleet niin ihanan makeita. Muuten mulla mieliteot vaihtuvat vähän väliä lähinnä sen mukaan mitä telkkarissa satutaan mainostamaan.

Raskausoireista: Niitäpä ei oikeastaan ole. Alussa oli ajoittain lievää pahoinvointia mutta sekin jo mennyt ohi (nyt rv 12+3). Vatsa kyllä alkanut kasvamaan ja alkaa olla tätä jo vaikea peitellä. Syynä tähän nopeaan kasvuun varmaan se että edellisestä kaksosaskadesta vain 1.5v aikaa ja tässä raskaudessa repesi vatsalihakset irti toisistaan. Ei olla uskallettu tästä uudesta raskaudesta vielä paljon kenellekkään kertoa koska koko ajan hirveä pelko keskenmenosta. Ärsyttää kun ihmiset alkaa jomahasta arvailemaan kun ei haluaisi tätä vielä laajempaan levitykseen. Muutenkin mulla on vain semmoinen "osittain raskaanaoleva olo", näiden vuotojen vuoksi ei uskalla oikein luoda mitään tunnesidettä tuota pientä kohtaan.

Täällä taas tänää pari kertaa lorauttanut aivan kunnolla verta (kylläkin rusehtavaa) pyttyyn saakka. Sitten välillä taas vain juuri ja juuri pyyhkiessa näkee. Välillä tuo vuoto vaan on jotenkin niin "juoksevaa" että olin jo aivan varma että vedet meni mukana. Ainakin vielä pienen sydänäänet sain dopplerilla kuulumaan vaikka sehän nyt ei mitään takaa.On tää vaan niin mahdottoman stressaavaa että varmaan kohta pää täynnä harmaita hiuksia. Tuntuu että laskee vaan päiviä että ois aina päivän lähempänä sitä maagista 24vko, jolloin pienellä olisi edes pieni mahdollisuus selviytyä. Ja siihenhän on vielä matkaa..
 
Argh, taidetaan liittyä taas siihen vuotelukerhoon, tänään aamulla pyyhkiessä taas vaal. rusehtavaa tavaraa havaittavissa.
Vaan Hematoomaahan siellä oli vielä jäljellä ja sanoi että voipi vuodella sitä ruskeaa.

Tonne 24vk rajapyykkiin olisi itsellä vielä yksitoista viikkoa. Tuntuu ihan uskomattomalta että sinne asti pääsisin. Jotenkin itsellä se tunneside tuli luotua kun sen pikkukaverin näki siellä ultrassa. Enää sitä raskautta ei vaan voinu kieltää itseltään. Se onnistui aivan mahtavasti ennen sitä.

Nyt tekisi mieli lepäillä vaan töitäkin olisi vielä muutamia päiviä jäljellä. :/
27.päivä alkaa talviloma! Sitä odotellessa..
 
Täällä ei hyvältä näytä. Toivottavasti nyt on väähä hälytys, huomenna selviää.
Lapsivettä saattaa nyt lorahdella menemään..

Kerroin aamulla myös taas alkaneesta vuodosta, hieman tämän jälkeen tuli ruskea 1cmx0.5cm ruskea hyytymä. Liekkö se hematooma vai mikä. :(

Olo on aivan täysin musertunut tällä hetkellä, en kestä jos tämäkin raskaus menee kesken.
 
Voi ei surusilmät! Täällä pidetään sulle peukut ja varpaatkin ristssä että olisi väärä hälytys lapsiveden suhteen! Hematooma varmaan voi vuotaa pois isompanakin klönttinä, näin ainakin muilla oon kuullut käyneen!
 
En vain oikeasti käsitä että miksi sitä lapsivettä taas sieltä tulisi.
Eihän sille ole mitään syytä? :(

Tämä säikähdys nyt johtui, kun kävin pissalla ja tuntui tulevan jotain enemmän.
Kun katsoin, valui sinne jotain pissaa astetta "paksumpaa" sellaista hiukan valkoista, jossa oli hitusia.

Sama ilmiö tavallaan kuin vesilasiin kaataa tipan maitoa.
Hajusta en osaa kyllä sanoa mitään, pönttöön kun meni :(

Eihän se huomenna enää missään testeissä näy kun sitä tänään sieltä lorahtelee.
Onko tämmöisestä kellään kokemuksia?
Pitäisikö sitä lapsivettä tulla sieltä päivittäin jos kalvoissa on reikä?
 
Surusilmät: jospa se pissi vaan ois napannut mukaansa valkkaria ja ois siks niin sameeta.

Täälläkään ei mee hyvin. Vuotaa taas ihan kamalasti ja on tas niin vetisen näköistä verta että noinkohan menee lapsivedet mukana. Pelottaa että tää oli tässä..
 
On se tämäkin :/
Miksi toiset joutuu kestämään näin paljon.
Väkisinkin ajattelee mitä pahaa minäkin olen koskaan tehnyt.

Tuo vesienmeno on kaikista kamalinta, itsellä ei sillä tavalla edes tuo vuotelu stressaa, viimeksi se oli tosiaan niin hurjaa että siitä tuli jo arkipäivää.
Se juuri kun mitään ei tule ja kaiken pitäisi olla hyvin, niin ei yleensä todellakaan ole minun kokemukseni mukaan.

Ja miksi nämä jutut tulee aina viikonloppuna kun mihinkään et pääse.

Jospa se vaan oli runsas loraus valkkaria. Kun muuten sieltä ei mitään valu, paitsi kun käyn vessassa. Luulisi että sitä lapsivettä lorahtelisi muutenkin?
Aina kun esim nousen makuulta tai kävelen?

sussu: Se verihän voi olla tosi juoksevaa, toivottavasti ei kuitenkaan tule sinultakaan sitä vettä. :/ Pääsetkö näytille huomenna mihinkään?
Itse ajattelin soittaa suoraan sinne maikkulaan, jospa ottaisivat vastaan..
 
Surusilmät: Voi ei, toivottavasti ei oo lapsivettä :/ toivotaan, että se oli jotain muuta! Käy ilmottelemassa kun olet näytillä käynyt! Kunpa voisinki ajatella positiivisesti, mut väkisinkin kun jotain tulee niin alkaa ajatella että nyt se km taas tapahtuu :(

sussu80:harmi vuodon kans ja jospa sullakaan ei olis lapsivettä :/ Mulla melko samanlaista vuoto kun sulla että välillä lorahtelee kunnolla(tummempaa/ruskeeta ja sit välillä hyvä että huomaa.

Täällä edelleen vuodellu, eilen oli kirkasta vähän ja välillä tulee tummempaa ja paksumpaa verta :/ ajattelin neuvolaan soittaa, kun keskiviikkona olis aika että voiskohan siinä kurkata ultralla, että sais mielenrauhan.
Tänään muutes alko rv 18! :)

Toivotaan, että kaikilla kaikki hyvin! :)
 
Täällä saatiin huomiselle aika lääkärille, katsotaan varmuuden vuoksi sillä testillä ettei ole lapsivettä ja perus tarkastus tehdään ja tulehdusten mahdollisuus karsitaan poies. :) Nyt on ihan positiivinen mieli jo, pahin paniikki alkaa laantua. Vuotoa tulee valkkarin seassa, väri on hiukan oranssia..Riesaksi on tullut toispuoleinen mahakipu, toivottavasti se ei enteile mitään tulehdukseen viittavaa..
Vaan toitotan edelleen sitä samaa, kohtu kasvaa ja se ei ei kipuilematta tapahdu. :) Nivusissakin on ruennut jo nyt tuntumaan ikävältä, viimeksi oli jo siellä rv 16 etipäin jotain häpyliitoskipuja, vihloi jo aika urakalla.
Selkä on myös oireillut muutamana päivänä, liekkö tästä minun jännittyneestä olotilasta. Hiukan hermostuttaa milloin se sanoo sopimuksen irti, mulla nimittäin oli jo paha iskias ennen raskautta. :(
Noh, köpötellään kumarassa kuin mummot konsanaan, kuhan vauva pysyy matkassa!

Äippää: Voi kun sinäkin oot jo noin pitkällä. Olisimpa itsekin :)
Sulla alkaa viikot vähentyä, kohta oot jo rajan turvallisella puolen.
Yritä olla turhaan hätäilemättä sinäkin, jospa tämä raskaus menisi kuitenkin hyvin loppuun asti. Äärimmäisen harvinaistahan se on, että kaksi kertaa menisi pieleen.

Muistan tuon 18+0 kun eilisen, aamulla nappasin valokuvan jo hyvin paisuneesta massusta, puoli viideltä olivat jo lapsivedet menneet. :(
Tuntuu ettei nyt uskalla kuvia napsia, kamera on vissiin kirottu.
Ekan kuvan kun aikoinaan otin, alkoi ne verenvuodot ja sama juttu noiden vesien kanssa. :D Nyt pidän kameran kaukana mun masusta.

Paljon tsemppiä kaikille, massunkasvattelut jatkukoon. :)

SS rv 13+jottain
 
Surusilmät: Hyvä, että mieli positiivisempi :) En uskalla minäkään mitään kuvia ottaa tms.. ihme taikauskonen minäkin :D

Soittelin äsken äippäpolille, kun maha ollut eilisestä lähtien sekasin ja välillä sitä verta (tällä hetkällä ainakin tosi vähästä), mut käskivät mennä terveyskeskuksen päivystykseen jos huolettaa kun voihan se olla myös mahatautia, (tosin mulla välillä oksettava olo).. kumma vaan kun pelkopolin kätilö sano että suoraan sairalaan eikä tk:hon, mut eipä tuo sitä siinä puhelimessa uskonu. Enkä halua mennä tänne tk.hon kun eivät siellä mitään tajua :/ Pelottaa vaan kun tuo mahasekasin, että meinaa jotain km alkamista kun eikös joillain maha mee sekasin ennen synnytystä.. toivottavasti oon vaan vainoharhanen :D
 
Äippää: Tuotapa en ole itse tullut ajatelleeksi. Ummetuksen olen kyllä keskenmenoksi jo katsonut mutta ripuli onkin ihan uusi juttu. :)
Mulla oli silloin viimeksi maha sekaisin koko ajan, johtui luultavasti ihan siittä stressistä mikä oli koko ajan päällä. Tuskin se kuitenkaan alkavan km oire kuitenkaan on. :)

Tekisi mieleni pyyhkäistä nämä huolet hetkeksi pois ja unohtaa kaiken.
Simsalabim!

Nyt en hermoile viikkoon mistään, keskityn nauttimaan vain raskaudestani.
Ainoa asia mikä viimeksi jäi harmittamaan ja hampaan koloon, etten ehtinyt surultani ja ainaiselta stressaamiselta nauttia raskaudestani yhtään. Kaikki se aika pienen kanssa meni huolehtimiseen. Nyt menen viikon kerrallaan. Jos käy huonosti niin sitten käy. Se ei ole minun käsissäni.
Nautin tulevasta vauvastani ja raskaudestani. Piste.

Helpommin sanottu kuin tehty, katsotaan niin huomenna itken täällä kuinka tulee ruskeaa ja kipuja löytyy ja jokapaikkaa kolottaa ja km varmaan tuli. :D

Kunhan sydän lyö vielä huomenna pienellä niin hyvin menee!

Vainoharhaista viikkoa kaikille ylihysteerisille odottajille! :)
 
Surusilmät: kiva että siellä positiivisempi päivä tänään ja että pääset huomenna tarkistuttamaan tilanteen. Vieläkö lorahtelee? Voi kun minäkin osaisin nauttia edes hetkittäin tästä raskaudesta. En kyllä muista että yhtään päivää oisin voinut olla onnellinen että vauva tuloss sen jälkeen kun vuodot ja kauhee pelko alkoi. kuvia ei täällkään ole yhtään otettu eikä pienelle mitään ostettu.

äippää: Mulla on maha sekaisin yleensä aina kun enemmän vuotaa. Itse oon ajatellut että menee jo stressistäkin sekaisin. Jos ois merkki lähestyvästä synnytyksestä niin oisin synnyttänyt jo monta kertaa.

Täällä eilinen oli aivan kamala vuotopäivä. Illan aikana vähän rauhoittui ja yöllä pari kertaa lorautti. Tänään aamupäivällä ei vuotoa juuri tullut, mutta neuvolakäynnin jälkeen taas varmaan desin lorautti, mutta nyt taas ei ihan hirveesti oo vuotanut kun on vaan makoillut. Sydänäänet ainakin vielä kuuluu, vesistä ei tietoa ku ei neuvoassa ultrata.
 
Surusilmät: Vois yrittää itsekin ruveta ajattelemaan positiivisemmin, ja mennä vaan päivä kerrallaan jos jotain sattuu niin sattuu ja ennenkaikkea yrittää ainakin pelosta huolimatta nauttia raskaudesta! Ihanaa, että joku edes osaa ajatella positiivisesti :)

sussu80: Hyvä, että sydän äänet kuului :) toivotaan, että vuodot helpottuis! Meillä neuvolassa ultraavat jos joku tommonen hätä ja antaavat tarvittaessa lähettään sairaalaan :)

Tosiaan voihan tuo maha olla sekasin tämän jatkuvan stressintakia ja kun tarkemmin ajattelen niin aina kun muutenkin jännittää yms niin sama homma :D kauheeta tämä ylihysteerisyys :D Multa loppu eilen päivällä vuoto :) ,mut katotaan taas millon alkaa uudelleen!
 
Äippää: Niinhän se on, keskenmeno jos on tullakseen niin sillehän ei voi yhtään mitään. Oli se tämäkin raskaaksi tuleminen taas niin vaikeaa että minähän piru vie tästä nautin. :)
Mukavaa kuulla että vuoto on taas rauhoittunut! Mulla viimeksi loppui se siellä rv16 paikkeilla, yleensähän se lakkaa sinne rakenneultraan mennessä kun istukkakin nousee ylöspäin. Toivotaan että vuodot alkaisivat olla takanapäin.

Itsellä ei ole nyt sen hyytymän jälkeen tullut mitään, toivottavasti se oli se hematooma joka sieltä tosiaan ulos tuli. :)

Sussu80: Ei ole enää lorahdellut, eikä tullut oikein mitään.. Ainoa vaan on paineen tunne tuolla emättimessa ja välistä kipristelee.

Hyvä että sydänäänet kuuluivat, toivottavasti vuodot rauhottuisivat. :(

Mutta nyt on kiire, lääkäriaika on puolelta!
 
Toivottavasti surusilmät kaikki ollut lääkärikäynnillä hyvin kun mitään ei oo kuulnut!

Täällä tänää vuotojen suhteen rauhallisempi päivä, vaan aamulla lorautti kunnolla vanhempaa verta, muuten vaan vähän pyyhkiessä näkynyt verta. Huomenna varmaan taas hanat aukeaa jos vanhat merkit pitävät paikkaansa.
 
Täältäpä tulee vaihteeksi hyviä kuulumisia. Eli mitään ei löytynyt, kaikki oli ok.
Kohdunsuu oli täysmittainen ja napakka, eli ei ole se ainakaan lähtenyt kypsymään mihinkään suuntaan. Tulehduksista ei ollut mitään näyttöä. Kohdunsuulta ja emättimestä otettiin bakteeri ja sieniviljelmä, jonka tuloksia voin kysellä 2vk kuluttua. Sydänäänet kuuluivat hienosti ja sykkeet oli ok. :)
Eli vaavi voi ilmeisesti hyvin.

Sain matkaan myös niitä lapsivesitestiliuskoja, jos jotain lirahtaa nii voin testata kotosalla..

Neukkatäti laittoi myös lähetteen sinne ylimääräiseen ultraan, joka meille luvattiin viimeksi km aikaan. Se tulisi nyt sinne viikoille kun kaikki meni viimeksi pieleen, eli n 3vk päähän..Helpottavaa jos todella sen nyt saamme.

Vuotoja ei ole täällä taas sen hyytymän jälkeen näkynyt, toivottavasti ei tulekaan.
Mitään muuta en vuotele kuin perus valkkaria!

Voi saisipa tästä nyt nauttia. :/

Sussu80: Onko sulla istukka missä paikassa? Mietin kun tuo sinun hematooma on noin valtaisa niin mistä vuoto tulee? Mullahan se istukka nimenomaan teki sitä isompaa hematoomaa ja vuosi sitä kirkasta verta kunnolla.
Se vaan viimeksi taidettiin todeta minullakin vasta 14+ viikoilla se istukan paikka, nytkään eivät np-ultrassa anoneet juuta eikä jaata kun kysyin missä se tällä kertaa on. Toivottavasti ei lähelläkään kohdunsuuta. Vaan tässä vaiheessa yleensä näin on ja se nousee sitten raskauden edetessä..:/
Jännityksellä odotan seuraavaa ultraa..

Mulla oli myös tietty kaava noiden vuotojen kanssa, rajuimmat sattui aina viikonlopulle, keskelle yötä. Mihinkään muualle ei tietenkään pääsyt kuin päivystykseen, eli siellä tuli istuttua 3 vkl peräkanaa. Muistan sen kellon tikityksen puoli neljän aikaan. Ikäviä muistoja.

Huomasin myös että joku sanoi että vuotoja tulee kun makoilee pitkään tai istuu pitkään. Mulla oli ihan sama homma! Ilmeisesti vaan se veri pakkautuu sinne ja kun lähtee liikkeelle se kaikkihan tulee tietysti hirveällä lorinalla pois.

Toivotaan nyt että vuosot laantuu itse kullakin.
Mites äippää?

Onko Annubellalla tai Aksuliinalla mikä tilanne? :)
 
Surusilmät: Kiva kuulla, että kaikki oli hyvin :) ja hyvä, että saitte ylimääräisen ultran! Ja toivotaan että vuodot olisi nyt sinulla takanapäin! :)

sussu80: mites sulla onko vuotoja ollut?

Eilen kävin neuvolassa ja siellä kaikki oli ok, sydänäänet oli hyvät ja kohtu kasvanyt hyvin :)! ja vuotoa ei nyt eilisestä ole ollut, välillä vain vähän ruskeaa. Hemoglobiini oli tippunut ja rauta pitää aloittaa. Ens keskiviikkona rakenne ultra, jospa sinne asti päästään, varmaan senki takia jännittää kun viimeks km oli rakenneultraa edeltävänä yönä..

äippää + Jytky 18+3
 
Ihana kuulla äippää että vaihteeksi asiat luistaa. :)
Jospa pahin olisi sinullakin takanapäin.

Itsekin söin rautaa silloin km jälkeen, hyi että oli pahaa. :D Oli semmoisia poretabletteja, jotka liotettiin veteen. Tuumin viime neukkakäynnillä että olisi parempi sen hemoglobiinin pysyä hyvänä, minä en sitä enää syö. Hyyhyhyh.
Mulla vaan se on aina ollut tosi alhainen, samoin tuo verenpaine. Nytkin kiikuttiin siellä melkein alarajalla, että rautalisää pitäisi aloitella. Mutta ei vielä! :)

Sullahan on tuo rakenneultra aikaisin, mulla taitaa olla vasta vk 21. :)
Vaan niinhän se tehdään vissiin viikoilla 18-21..

Itsellä olisi viimeksi ollut tuohon päivään pari viikkoa, jotenkin pidän sitä aika isona rajapyykkinä, että jos sinne asti päästään. Sitten ollaan jo niin lähellä sitä turvallista rajaa..Huoh.

Täällä olo on ok jees, suhteellisen rauhallinen. :)
Vatsaa vaan nippailee ja jomottaa aika ahkerasti koko ajan. Varsinkin nivusista ja munasarjojen takaa. Oikeastaan joka puolelta. Parempi olisi olla vain niitä kasvukipuja..
Koko ajan myös pissattaa ja rakkoa painaa ihan järjettömästi.
Tämä ongelma vissiin pitäisi poistua kun massu alkaa kasvaa eteenpäin ja saa rakko vähän tilaa. :)

Mulla alkaa pikkuisen jo masu näkyä, tätä ei kyllä äipän syntymäpäivillä enää peitellä mihinkään. Eli osa sukulaisista saa sitten 10.3 tietää. Silloin kyllä alkaa jo 16+, en tiedä onko sillä sitten niin väliäkään.
Kovasti raskausuutisia odotellaan, vaan eipä se tärppi niin helposti käynyt..
Iloisena varmasti uutiset vastaanotetaan..:)

Meinaatko äippää kysyä sukupuolen?
Onkos teillä muilla poika/tyttöoloja? :)
 
Kiva että muilla menee mua paremmin, teillä kuitenkin jo raskas menetys takana!

Täällä alkoi eilen illalla raju vyoto ja jatkui aamuyöhön saakka. Sitten sanoin vähän nukuttua kun piti huolen ettei käännä kylkeä tai yhtään liikahda. Vuotoon liittyi kivutonta supistelua jaa ikävää kiristelyä/paineentunnetta alavatsalla/alapäässä. Nyt tällä hetkellä vuoto tulee lähinnä pyyhkiessä, mutta tuo ikävä kiristys ja paineentunne jatkuu. Liekö kohdunsuu avautumassa? :( Olo on jo aika hutera, tainnut hb laskea aika paljon. Koko ajan tunne että alkaa taas uudelleen vuotamaan, sitten kyllä on jo varmaan sairaalaan lähtö. Turhaan ei viittis lähteä koska eihän tälle vaan mitään voi. Nyt on kyllä huono fiilis tän raskauden jatkumisen suhteen :(
 
Sussu80: Todella ikävää kuultavaa. :(
Paljonko sulla on viikkoja nyt kasassa?

Itse olisin tuossa tilanteessa kyllä sairaalaan lähtenyt jo tsekattavaksi. Lähdinkin, ja vastahakoista apua sieltä sai.
Ne polikäynnit eivät ole mukavia, muistan kyllä sen tunteen. Siellä sai aina tilanteen ajan tasalle, hyviä uutisia suurimmaksi osaksi matkaan.
Sinä kuitenkin vuodat suhteellisen paljon, niin tuon verenhukan vuoksi kannattaisi käydä siellä tarkastuksessa. :(
Mullakin supisteli silloin aikanaan sieltä vk12 lähtien, juuri sen verenvuodon takia.
Sitä ei välttämättä vielä kannata säikähtää.
Sinuna kyllä pistäisin lääkärit koville ja vaatisin seurantaa. Ihme toimintaa jos ei vakavasti oteta.
En tiedä pitääkö se lapsi kerran sitten menettää että ruetaan kuuntelemaan?

En oikein tiedä mitä sanoa, omasta kokemuksestani tiedän ettei tuo välttämättä enteile hyvää. :( Toivon kuitenkin että sinulla tämä raskaus päättyisi eri tavalla.

Omaa vointia hiukan, vatsa on ihan kuralla, särkee takapuolesta etupuolelle koko emättimen alueelle. Miten hiivatissa yksi ripuli saa tämmöistä aikaan.

Hirmuiset voimahalit ja tsempit Sussulle. Koita jaksaa. :(
 

Yhteistyössä