Kohtalontovereita yötöissä?

  • Viestiketjun aloittaja rv 22+3
  • Ensimmäinen viesti
hanni
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
eiköhän sieläki jotain hommaa aina löydy. pyyhi vaikka pölyjä ja järjestele mappeja. vai ootko "se homma ei kuulu mulle" tyyppi?
kuule. Yövalvominen on jo itsessään sen verran rankkaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, että kaikki ylimääräinen homma suositellaan jätettäväksi pois. yökön hommiin kuuluu vain ne pakolliset mitä tulee, ei siellä tarvi koko yötä duracellina pomppia jotain pölyjä pyyhkimässä.

meillä on töissä yötyötä tekeville tulossa mahdollisesti työaikauudistus, jolloin jokaista yötyötuntia kohti tulee 15min lisää vapaata työvuorolistaan. siitä syystä että yötyö on raskasta.
Aika hassua että siellä saatte työvoimapulan aikaan tuollaisen edun yötöistä kun meiltä tuo yötyöaikahyvitys otettiin pois muutama vuosi sitten juuri työvoimapulaan vedoten!! Meidän osastollekin tuli just yks hoitaja joka oli työskenneklly pari vuotta Norjassa ja vihreenä kateudesta kuunneltiin miten hyvät palkat,henkilökuntamäärät jne heillä oli ollu Suomeen verrattuna! Lähtisin myös mutta tätä pesuetta on vähän liikaa raahattavaks ulkomaille ja miehen työnsaantimahdollisuudet siellä vielä huonommat kuin täällä! Meni vähän asian vierestä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
eiköhän sieläki jotain hommaa aina löydy. pyyhi vaikka pölyjä ja järjestele mappeja. vai ootko "se homma ei kuulu mulle" tyyppi?
kuule. Yövalvominen on jo itsessään sen verran rankkaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, että kaikki ylimääräinen homma suositellaan jätettäväksi pois. yökön hommiin kuuluu vain ne pakolliset mitä tulee, ei siellä tarvi koko yötä duracellina pomppia jotain pölyjä pyyhkimässä.

meillä on töissä yötyötä tekeville tulossa mahdollisesti työaikauudistus, jolloin jokaista yötyötuntia kohti tulee 15min lisää vapaata työvuorolistaan. siitä syystä että yötyö on raskasta.
Aika hassua että siellä saatte työvoimapulan aikaan tuollaisen edun yötöistä kun meiltä tuo yötyöaikahyvitys otettiin pois muutama vuosi sitten juuri työvoimapulaan vedoten!! Meidän osastollekin tuli just yks hoitaja joka oli työskenneklly pari vuotta Norjassa ja vihreenä kateudesta kuunneltiin miten hyvät palkat,henkilökuntamäärät jne heillä oli ollu Suomeen verrattuna! Lähtisin myös mutta tätä pesuetta on vähän liikaa raahattavaks ulkomaille ja miehen työnsaantimahdollisuudet siellä vielä huonommat kuin täällä! Meni vähän asian vierestä...
joo onhan Norjassa työskentelyssä omat hyvät puolensa, mutta on niitä kyllä huonojakin. Kyllä esim. sairaanhoitajien tietotaito ja hoidon taso on ihan eri luokkaa kuin Suomessa...

Norjan sairaanhoitajaliitto on aika kova luu neuvottelemaan asioista. Onko se joka vuosi vai joka toinen vuosi kun tulee paikallisten palkkaneuvotteluiden vuoksi palkankorotus, kaikille jäsenille jne.

Mulla on työmatka 70km, ikävöin aika ajoin suomalaista sairaalaympäristöä mutta silti hain ja vihdoin sain vakiviran työpaikastani. En ymmärrä kuka olisi niin kahjo että tekisi tuplaten tämän verran töitä, kolmessa vuorossa samalla palkalla mitä mä saan nyt, kun teen puolikasta ja vaan aamua ja iltavuoroa. Lisäksi meillä on kiinteä 6 viikon työvuorolista joka mahdollistaa elämän suunnittelun viikkoja ja kuukausia eteenpäin.

Asumme siis silti Suomessa. Nyt saan sitten äitiyspakkauksen Suomesta kun olen raskaana, äitiyspäivärahat luonnollisesti Norjasta. Suurempi rahallinen korvaus ja pidempi äitiysloma. Työhönpaluun aikaan on mahdollista saada osittaista kotihoidon korvausta jos tekee osa-aikatyötä.
 
paljon yötyötä tehnyt
Todennäköisesti oot nuori vastavalmistunut (tai vielä opiskeleva) lähihoitaja joka valittaa ja narisee aina oli raskaana tai ei! Tekee vaan vättämättömät hommat eikä ainakaan mitään ylimääräistä oma-alotteisesti koskaan! Tämän takia sairaalaamme ei oteta enää töihin lähihoitajia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja paljon yötyötä tehnyt:
Todennäköisesti oot nuori vastavalmistunut (tai vielä opiskeleva) lähihoitaja joka valittaa ja narisee aina oli raskaana tai ei! Tekee vaan vättämättömät hommat eikä ainakaan mitään ylimääräistä oma-alotteisesti koskaan! Tämän takia sairaalaamme ei oteta enää töihin lähihoitajia!
haista ite.
 
ap
joo oikein meni, eli olen nuori ja vielä opiskeleva. MUTTA väärin meni se kohta, että narisen aina ja teen vaan välttämättömät hommat. En valita turhasta, NYT valitan kun oikeesti on tukala olo. Päivisin voisin kyllä tehdä kaikenlaista ylimäärästä mutta nyt haluan istua ja lepuuttaa jalkoja kaiken mahdollisen ajan että työkyky säilyy aamuun asti sellasena että saan edes ne välttämättömät hommat tehtyä hyvin. Ja todellakin soitan neuvolaan tai tk:n tai jonnekki huomenna.

 
tsemp ap
nim. paljon yötyötä tehnyt on ylivoimaisesti tämän ketjun "tyhmin vastaaja" palkinnon ansainnut, ole hyvä. näyttäisi yötyö tehneen tehtävänsä, eli tyhmentäähän se lopullisesti, jos kauan tekee.

ota ap rennosti, yrittäisin ottaa pienen lepohetken sinuna.
ja sairauslomallekin on luvallista jäädä, jos sellainen olo alkaa olla...
työn sankarit on huonovointisia ja masentununeita ja ajautuvat jopa itsemurhiin liian sankariesiintymisen takia.
raskaus ei ole sairaus, mutta yötyöhän on.
hommatkoot tarpeeksi sijjaisia, jos ap vähän saikkuilisi nyt rask. kunniaksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja valivali...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kertokaapa millasta tekemistä vanhainkodissa on nyt kun kaikki vihdoinki nukkuu? todellaki istun ja huilaan ku siihen on vähän aikaa mahdollisuus. Ja joo tässä välillä käyn tekemässä töitäkin jos joku nousee ylös sängystä ja jonki ajan päästä lähdetään taas kierrokselle.

Ja oon sopinut tekeväni pelkkiä yövuoroja, parin viikon päästä pitäs loppua työt mutta huomenna kyllä taidan soittaa neuvolaan. Tuskin tekee hyvää vauvallekaan tämmönen enää.
No johan oot valittaja! Ja noin helpossa hommassa! Mä valvoin teholla siihen saakka kun oli kuukausi aikaa äitiysloman alkuun - niin meillä sairaalassa tehdään jos normaaliraskaus. Tottakai väsyttää ja selkää särkee ja turvottaa,mutta so what? Jos ei oo sellasia supistuksia että paikat alkaa aukeen tai muuta vakavaa niin kyllähän yövuoroja pitää pystyä tekemään! Ei raskaus mikään sairaus ole!!
Just tommosten (nimim.valivali) perusnegatiivisten "hoitajien" takia tämän alan maine ei ole kovin hääppöinen. On se kumma, että tarvii nostaa ittensä toisten yläpuolelle?! Luuletko olevas jotenki parempi ihminen kun oot jaksanu tehdä öitä raskaana?
Ei meidän sairaalassa ainakaan tarvi raskaana tehdä yövuoroja.
Voisit muuten vaihtaa alaa, ei tommosia negatiivisia ihmisiä hoitoalalle kaivata, ei niistä tykkää potilaat eikä työkaverit!
 
Alkuperäinen kirjoittaja paljon yötyötä tehnyt:
Todennäköisesti oot nuori vastavalmistunut (tai vielä opiskeleva) lähihoitaja joka valittaa ja narisee aina oli raskaana tai ei! Tekee vaan vättämättömät hommat eikä ainakaan mitään ylimääräistä oma-alotteisesti koskaan! Tämän takia sairaalaamme ei oteta enää töihin lähihoitajia!
Tai sitten ne lähärit ei halua tulla, koska sairaalassanne on töissä noin negatiivisia ja veemäisiä "oikeita" hoitsuja!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo oikein meni, eli olen nuori ja vielä opiskeleva. MUTTA väärin meni se kohta, että narisen aina ja teen vaan välttämättömät hommat. En valita turhasta, NYT valitan kun oikeesti on tukala olo. Päivisin voisin kyllä tehdä kaikenlaista ylimäärästä mutta nyt haluan istua ja lepuuttaa jalkoja kaiken mahdollisen ajan että työkyky säilyy aamuun asti sellasena että saan edes ne välttämättömät hommat tehtyä hyvin. Ja todellakin soitan neuvolaan tai tk:n tai jonnekki huomenna.
Ei sun tarvi alkaa puolustelemaan itteäs! Ihan varmasti sä oot hyvä työntekijä, ja teet omat työt hyvin. Noita tommosia toisten töitten valvojia löytyy ihan joka paikasta. Kyllä hoitajatkin saa välillä (varsinkin yövuorossa kun potilaat/asukkaat nukkuu!) ottaa vähän rennommin. Ei se silti tee kenestäkään huonoa työntekijää. :)
 
ap
kiitos vastauksista taas :)
nyt on kierrelty ja kuiviteltu asukkaat, vielä toinen kierros aamulla ja muutama vielä pitäs käydä kääntelemässä yms.
Selkä on taas kipeenä ja ihan hikinen olo.

Ja mä en tosiaan meinaa muiden mielipiteiden takia jatkaa töitä siksi koska muiden mielestä ei sais jäädä sairaslomalle. Mä ihan ite tosiaan tiedän että jaksanko vai en....

mutta kiitos kaikille varsinkin mukaville vastaajille :)
 

Yhteistyössä