KOHTA NE OPETTAJIEN LOMAT TAAS ALKAVAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomasin, että eilen olin kirjoittanut pahan virheen tekstiini kohtaan, jossa puhuin paperimiehen työpäivistä. Tekstin piti kuulua: "... parin viikon välein toistuvia viiden päivän vuorovapaita."

Nyt on pakko provosoitua, vaikka yleensä vältän sitä...

Joopa joo, kyllä open päivät on oikeasti tosi pitkiä, suunnittelutyötä on PALJON. Tuntikausia päivittäin näkee miehensä istuvan loputtomien paperipinkkojen ääressä, myös viikonloppuisin, alkukesälomasta (rästitenttien pitäminen ja korjaaminen) ja loppukesälomasta (tulevan lukukauden suunnittelu), plaah. Oon monta kerta miettinyt, miten selkeää ja mukavaa olisi sellainen työ, jossa työaika on vaikka aina klo 8-16 ja sitten on työpäivä selkeästi ohi. Viikonloput on selkeästi vapaata, loma on selkeästi lomaa...

Kyllä open(kin) työ on melkoista raatamista

Niin, piti vielä lisätä, että se open alkukesäloma näyttää yllättävän pitkäänkin menevän työhommien lisäksi vielä muutenkin aivot uupumuksesta sumeana. Ja viimeistään elokuun alussa näkee naamasta ja "poissaolevuudesta" kuinka seuraavan lukuvuoden työtaakka alkaa vakavoittaa ja painaa jo henkisestikin konkreettisten hommien lisäksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:35 kateellinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:08 Miina kirjoitti:
Opettajat jouhtuvat muuten ihan kouluajan ulkopuolella, siis vapaa-ajallaan (iltaisin, viikonloppuisin)tekemään myös aika paljon töitä. Suunnittelua, valmistelua, kokeiden tekoa, tarkistusta ym..

Mutta mikseivat joudu pysymaan kokeiden korjauksen ajan tai tuntien suunnittelun ajan koululla kuten esim. ruotsissa ??? Olisi oikeudenmukaisempaa !
Siis mitä?!?!?!? Mä en ymmärrä sun pointtia. Miksi heidän pitäisi pysyä koululla tekemässä noita juttuja?

Ainakaan täällä ei ole peruskoulun eikä lukion opettajilla jokaisella omaa työhuonetta, opettajanhuoneessako pitäisi tehdä hommia kun siinä saattaa pyöriä muita häiritsemässä. Itse ainakin teen omia koulutehtäviä mielummin kotona kuin koulussa, pystyy paremmin keskittymään.

Sitäpaitsi monet opettajat ovat koululla juhannukseen asti, sitten ennen koulun alkua heillä alkaa työt. Pitäähän tuleva lukuvuosi suunnitella, ei se siellä itsekseen valmistu ilman ihmisiä.

Turha olla kateellinen, oma mokasi jos et ole opettajaksi lukenut. Mutta eipä se työ välttämättä mitään herkkua ole, musta ei ainakaan olisi siihen.

Yhteistyössä