Kohta ku alkaa marja/sieni kausi niin menkään ihmeessä poimimaan?! Ja säilömään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalaisjuntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maalaisjuntti

Vieras
Mä aina ihmettelen syksyisin ku kaikki valitaa ettei ole marjoja. No ne pitää mennä itse poimimaan tai ostamaan...ei ne itsestään tule :)
Ja talvella ko on rahat tukilla niin miks sitä ei vois jo nyt alkaa varautua ja hamstraamaan pakkaseen ja säilöön sitä syötävää?
Luonnosta saa vaikka mitä ihanaa... marjat, sienet, kouvunlehdistäkin saa vaikka mitä, nokkosta... mitä vielä?

On parasta hyötyliikuntaa ja rektimeininkiä lastenki kans lähtä metsään.

jep, sitten kun nuo pennut viel tajuais että iskän tai äiskän pitää olla MUKANA kun ne painuu keräämään niitä herkkuja |O joka hemmetin syksy ne saa hakee tuolta mettästä pois kun ovat keräämässä heekkuja, eli kanttarelleja tai sit mustikoita..

Mä en oo koskaan kuullut kenenkään valittavan, ettei oo marjoja :D

Me mennään varmaan tänäkin syksynä pariin kolmeen otteeseen metsään, kuten aikaisempinakin syksyinä :). En mä niillä sienillä ja marjoilla mitään tee (marjat syödään tuoreeltaan samantien) mutta mun äiti niitä pakastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
sienessä on ihana olla vaan kun ei tunnista niitä sieniä :ashamed: kun ei tunnista kuin muutaman sienen ja etsii sit vain niitä niin monesti aika köyhä saalis....paitsi jos löytää puolukoita....

En minäkään tahdo tunnistaa. Mut joka vuosi olen aikonu yhden uuden opetella. Pitää ottaa yks sienitutkija matkaan aina...

mustikassa voisi käydä monen vuoden jälkeen. Muuten pakkanen tulee täyteen mansikoista ja pihan antimista. Ja e vapaa-aikakin menee kotipihan poimimisen

Uusimmat

Yhteistyössä