Kohta 5 vuotta täyttävä lapseni aloitti päivähoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oho

Vieras
Lokakuun alussa ja siellä ei käsiä pestä kun tullaan ulkoa sisälle :o He joilla ei ole ulkona hanskoja ( kesällä ja syksyllä esim. ) pesevät mutta ne joilla on hanskat/lapaset/sormikkaat jättävät pesemättä :o
Onko tämä ihan yleinen käytäntö? Meillä on lapsi opetettu kotona pesemään kädet AINA kun tullaan sisälle.

Meilläkin pestään aina kädet, mutta kyllä mä ton logiikan ymmärrän. Ei hanskoissa lapsen kädet tule sen likaisemmaksin kuin ovat ja päiväkodeissa pestään niin usein käsiä, että atooppisilla ne kuivuvat ja iho menee rikki.

Tietysti se ois loogisempaa, että aina pestään kädet, oli hanskat tai ei. Lapsetkin muistais paremmin. MUTTA en itse kotona vaadi käsienpesua, kun tullaan ulkoa, jos hanskat on koko ajan olleet kädessä.

No minusta on kyllä outoa ettei pesät. Meillä esim. usein lapasissakin on lapsella hiekkaa - ei se materiaali nyt niin tiivistä ole. Joskus myöskin lapsi välillä leikkii ilman hanskoja ( esim. syksyllä ) laittaa ne sitten taas likaisiin käsiin. Tai sitten hanskat kastuu kuravedessä, kuivatetaan kotona ilman pesua ja taas käteen. Ovat mielestäni silloin likaiset.

Nooh, en ole itse vaatinut käsiä pestäväksi, jos ulkona on ollut kokoajan rukkaset kädessä. sormikkaiden, tumppujen ja paljaiden käsien jälkeen vain. Mutta päiväkodissa kyllä taitavat passittaa kaikki käsipesulle, sillä yleensä nuo kyllä menevät kotona ihan omatoimisesti aina pesemään.

Minusta on vaan hyvä, jos oman poikani ei tarvitse pestä käsiään saippualla kovin monta kertaa pk-päivän aikana.

Aamuisinkaan ei pestä, kun viedään poika hoitoon. Laitetaan vaan käsidesiä. Ei poitsun kädet kestä.

Yhteistyössä