kohta 17 mahdollisesti raskaana, juttu seuraa ja helppiä? :D

• Viestiketjun aloittaja helmi_prinsessa
  • Ensimmäinen viesti
helmi_prinsessa
Hei!
oon siis huuhtikuussa 17 täyttävä nuori nainen.
tein netti testin -> Ovulaatiolaskuri - Vau.fi

TULOKSENI OLI:
Hedelmälliset päiväsi ovat: 03.01.2011 - 08.01.2011
Ovulaatiopäivä: 06.01.2011
Laskettu aika: 29.09.2011

Harrastimme poikaystäväni kanssa suojaamatonta seksiä juuri tämä 6.1 ja hän laukesi vähän sisääni, emmekään tosiaan kun tämän jälkeen tajunneet ovulaation olevan noin lähellä.:whistle: mutta ei hätää kummatkin valmistautuneet pitämään sen vauvan jos on...

mutta kysymykseni on kuinka paljon prosentteja on että olen raskaana?
auttakaa joku, kiitos:heart:
kun testin voi tehä vast parin viikonpääst ku menkkoi ootellessa...

Helmi_prinsessa

Sen tietää 2vk päästä oletko raskaana. Mutta jos noita vauvakuumepuolen ketjuja seuraat, niin tosissaan yrittävilläkin pareilla voi tulla se tärppi jo ekassa kierrossa tai sitten yrittävät parisen vuottakin ilman että onnistuu. Mutta jos noin 95% raskautuu ekan yritysvuoden aikana, voit itsekin varmasti laskea mikä on oman kiertosi kohdalla tuo todennäköisyys raskautua ekasta kierrosta. Pitäskö heittää ihan hatusta arvio että ehkä joka viidestoista raskautuu varmasti ekasta yrityskierrosta, heistäkin tosin osa kokee vielä keskenmenon, osa niin että ei sitä keskenmenoksi pakosti huomaa, osa myöhemmin.

Jos et halua raskautta, niin ehdit vielä hakea jälkiehkäisypillerin, aikaraja siihenhän on 72h. Tosin eihän sekään 100% varma ole, kuten nyt ei toki mikään muukaan tässä maailmassa. Eikä kukaan osaa mitään todenmukaisia prosentteja tilanteeseesi heittää. Jos munasolu hedelmöittyy, niin noin puolet niistä kiinnittyy kohtuun ja näistä kiinnittyneistä vain puolet raskauksista jatkuu loppuun asti. Sitä en tiedä, mikä on keskimäärin mahdollisuus kussakin kierrossa saada se munasolu hedelmöitettyä.

Tuskin sitä pystyy prosentteina arvioimaan kuinka suuri mahdollisuus...
Ovulaatiolaskurin tuloksetkin ovat vain viitteellisiä, varsinkin jos kierto on epäsäännöllinen.

Mä jätin pillerit pois lokakuussa, ja heti seuraavassa kierrossa tärppäsi. Ovulaation ajankohdasta ei ollut tietoakaan epäsäännöllisen kierron vuoksi. Kuten joku jo mainitsi, toiset yritävät kauan tuloksetta, toiset raskautuvat heti. Mahdollisuutta raskautumisestasi ei siis voi arvioida, kuitenkin kierron "hedelmällisin päivä" oli kyseessä, raskaus on hyvinkin mahdollinen.

Jos et halua raskautua, miksi harrastit suojaamatonta seksiä? Mies ei voi laueta "vähän" sisään, eikä määrällä ole väliä siinä mielessä, että loppujen lopuksi siihen tarvitaan vain yksi siittiö hedelmöittämään munasolun.

Nyt sulla ei oo valitettavasti muuta mahdollisuutta kun odottaa siihen päivään asti, jollon sun kuukautiset pitäs alkaa niin voit lähteä testaamaan.

helmi_prinsessa
Kiitos vastauksista kaikille, oli vähän apua :)

Räpä: olen kovin nuori viellä hankkimaan lapsen kun opiskelut ja kaikki, mutta en tietääkseni missään kohdassa sanonut etten halua sitä, joten jos se tulee me pidämme sen ja olen poikaystäväni kanssa puhunut jo tästä asiasta paljonkin =) olen oikeastaan aina halunnut raskaaksi, mutta tiedän olevani myös nuori ja nuoruus edessä...ja suojaamatonta seksiä harrastimme koska kortsut ovat todella epämukavat...yms... mutta olemme tiedostanett itsekkin että jos tätä menoa jatkamme niin viellä se joskus tärppää... ei tässä muuten mitään, mutta poikaystäväni lähtee huomenna vuodeksi armeijaa, joten jos vauva tulee on se jo 4 kk ennen kun sen isä palaa takaisin, mut turha miettiä viellä noita :D

Ei kun odottelemaan :O...

Helmi_prinsessa

helmi_prinsessa
Niin en oikee itsekkän tiiä mihin suuntaa tässä kallistuu toivo :D ei auta kun odottaa poikaystävää lomille tämän kuun lopussa, niin teemme testin ;)
Jooh vähän rankkaa tämä kyllä on ainakin nyt kun sanoimme jo heippa tänään kun itse huomenna menen kouluu... mutta kyllä tästä selvitään! mei suhdekkii on onneks ni hyvässä jamassa yms <3 mutta kiitos @Räpä:)

helmi_prinsessa
vau.fi sivulla kun on kerrottu joka raskausviikolta mitä silloin tapahtuu ja mitä naisen kehossa tapahtuu, niin siellä lukee että varminta on tehdä testi rauskausviikolla 5-6 koska, jos teen jo kahen viikon päästä ei a menkat vähän myöhässä... joten pitääkin odottaa siis ensikuun alkuun :/

onpas tylsää tämä odottelu...

Voithan sä testata jo kaks viikkoa siitä yhdynnästä, tai sillon kun menkkojen pitäis alkaa. Jos sulla on säännöllinen kierto, niin yleensä ovulaatiosta 14 vuorokautta eteenpäin kuukautiset yleensä alkaa. Clearbluen digitaalitestin ohjeissa sanotaan, että varmin tulos tulee 19 vuorokautta suojaamattomasta yhdynnästä testatessa.

Yhteistyössä