Kohdussa hematooma? Voiko olla kipuja vai menikö kesken.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidi20v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heidi20v

Vieras
Viikkoja 7+2, onko plussalaisilla ollut veristä vuotoa sekä kipuja jos todettu hematooma kohdussa? Sellaista menkkamaista jomotusta tuntuu. Supisteleeko kohtu hematoomasta vuotavan veren ulos, vai vuotaako yleensä pikkuhiljaa kivuitta?

Ihmetyttää tämä verinen vuoto, vähän hyytymääkin mukana ja kipuja, mutta verimäärä on pysynyt aika pienenä alun jälkeen. Toivo elää jos sikiö sittenkin on vielä elossa.

Loppuviikosta mahd päästä ultraan, mutta nyt mietityttää voisiko olla hematoomaa jolloin vuoto voisi vähentyä ihan lepäämällä.

Hematoomaan ei pitäisi liittyä kipuja. Eli vaikuttaa ikävästi siltä, että voisi olla keskenmeno. Mulla oli kuitenkin hematooma ja sen jälkeen alkaneet kivut, jotka kestivät pitkään samoin kuin verinen tiputtelu. Kivuolle ei saatu koskaan mitään varmaa selitystä. Keskenmenon uhka oli pitkään ja muutenkin epävarma raskaus, mutta täysiaikaiseksi saakka päästiin kuin päästiinkin.

Jaksamista, yritä keksiä huomiseen saakka jotain muuta ajateltavaa. Tiedän kuinka sekaisin voi pää nyt olla. Itse yritin surffata kaiken mahdollisen tiedon, mutta ei siitä sen viisaammaksi oikeastaan tullut.

Ai niin, mulle lääkäri, ettei tuossa vaiheessa oikein voi asialle tehdä mitään. Muualta luin kuitenkin, että juuri hematoomissa, levosta voi olla apua joissakin tapauksissa.

Täytyy muuten korjata vielä edellistä tekstiäni. Mulla oli ensin runsasta veristä vuotoa, jolloin ei ollut vielä hematoomaa (verenvuodon syystä ei tietoa), kivut ilmestyivät sen jälkeen ja vasta sen jälkeen todettiin hematooma. Verinen tiputtelu lisääntyi aina, kun kivut pahenivat. Mutta hematoomaan tästäkään huolimatta ei pitäisi liittyä kipuja. Mulla nuo todennäköisesti johtuivat jostakin muusta. Olin ilmeisesti joku erikoistapaus, kun keltään lääkäriltä ei tullut missään vaiheessa selvyyttä mistä oikein oli kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja heidi20v:
Viikkoja 7+2, onko plussalaisilla ollut veristä vuotoa sekä kipuja jos todettu hematooma kohdussa? Sellaista menkkamaista jomotusta tuntuu. Supisteleeko kohtu hematoomasta vuotavan veren ulos, vai vuotaako yleensä pikkuhiljaa kivuitta?

Ihmetyttää tämä verinen vuoto, vähän hyytymääkin mukana ja kipuja, mutta verimäärä on pysynyt aika pienenä alun jälkeen. Toivo elää jos sikiö sittenkin on vielä elossa.

Loppuviikosta mahd päästä ultraan, mutta nyt mietityttää voisiko olla hematoomaa jolloin vuoto voisi vähentyä ihan lepäämällä.

Mulla ei ollut hematoomaa, vaan istukka oli osittain kohdunsuun päällä ja se aiheutti vuotoja rv 6-18. Enimmäkseen vuoto oli niukkaa, mutta muutaman kerran tuli veret loristen pitkin lattioita ja luulin keskenmenoksi, mutta aina vauvalla oli kaikki kunnossa. Mulla oli vuotojen aikana myös menkkamaisia kipuja. Itse oli saikulla viikolta 9 eteenpäin, koska selvästi liikkuminen aikeutti vuotoa ja kipua. Oon ihan varma, että jos lääkäri ei sairasloma kirjottanut , olisi raskaus mennyt kesken. Vuodot loppu viikolla 18, jolloin istukka oli siirtynyt ylemmän. Sairaslomalla oli kuitenkin raskauden loppuun asti, koska vuotojen loputtua alko sit supistukset.
Hae ihmeessä sairaslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla ei ollut hematoomaa, vaan istukka oli osittain kohdunsuun päällä ja se aiheutti vuotoja rv 6-18. Enimmäkseen vuoto oli niukkaa, mutta muutaman kerran tuli veret loristen pitkin lattioita ja luulin keskenmenoksi, mutta aina vauvalla oli kaikki kunnossa. Mulla oli vuotojen aikana myös menkkamaisia kipuja. Itse oli saikulla viikolta 9 eteenpäin, koska selvästi liikkuminen aikeutti vuotoa ja kipua. Oon ihan varma, että jos lääkäri ei sairasloma kirjottanut , olisi raskaus mennyt kesken. Vuodot loppu viikolla 18, jolloin istukka oli siirtynyt ylemmän. Sairaslomalla oli kuitenkin raskauden loppuun asti, koska vuotojen loputtua alko sit supistukset.

Mielenkiintoista, mutta kuvauksesi oli melkein kuin oma raskauteni. Istukan ei kuitenkaan sanottu olleen kohdun suulla vaikka aluksi kai aika alhaalla. Onkohan mahdollista, että istukan reuna olisi kuitenkin ollut "pidemmällä" ja kohdun suun edessä, vaikka sitä ei huomattu? "Oireet" olivat niin samat.

Anteeksi ap, että kaappaan ketjuasi, mutta minua on jäänyt kiusaamaan asia.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla ollut:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Mielenkiintoista, mutta kuvauksesi oli melkein kuin oma raskauteni. Istukan ei kuitenkaan sanottu olleen kohdun suulla vaikka aluksi kai aika alhaalla. Onkohan mahdollista, että istukan reuna olisi kuitenkin ollut "pidemmällä" ja kohdun suun edessä, vaikka sitä ei huomattu? "Oireet" olivat niin samat.

Anteeksi ap, että kaappaan ketjuasi, mutta minua on jäänyt kiusaamaan asia.

Ei mullakaan ollut kokonaan kohdunsuulla, vaan osittain. Mutta kait se olis sulla huomattu ultrassa? Kauan sulla vuoteli? Olitko sairaslomalla?

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Ei mullakaan ollut kokonaan kohdunsuulla, vaan osittain. Mutta kait se olis sulla huomattu ultrassa? Kauan sulla vuoteli? Olitko sairaslomalla?

Luulisi, että olisi huomattu. Siksi mietinkin, voiko se olla jotenkin niin, ettei sitä olisi huomattu. Vuodot alkoivat muistaakseni viikolla 7 ja kestivät noin raskauden puoliväliin. Olin sairaslomalla aina välillä ja pitkiä aikoja niin kipeä, etten kävelemään pystynyt kuin ihan muutamia askelia kerralla enkä edes istumaan kuin hetkittäin. Autolla ajaminenkin oli huono, välillä oli työmatkalla pakko pysähtyä makaamaan penkille. Välillä oli parempi, mutta silloinkin liikkuminen sai tilanteen uudestaan pahenemaan. Kivut eivät helpottaneet kokonaan vasta kuin ihan loppuraskaudessa.

Minkälaista vuoto teillä oli? Minulla tulee tosiaan nyt kolmatta päivää kummaa venyvää verivanaa ulos, ei tule kunnolla vuotamalla vaan venyy pikkuhiljaa ulos ja putoaa pönttöön. Siteeseen ei oikeastaan ole tullut verta, yleensä tulee vain vessassa istuessa. Sunnuntaina alkoi tämmöinen venyvä veri, maanantaina oli työpäivä ja silloin tuli enemmän. Kipuja oli oikeastaan vain tuolloin maanantaina kun oli enemmän vuotoa, vähemmän kuitenkin kuin normi menkoissa.

Järki sanoo että ei pitäisi toivoa, mutta kun tunteet ei usko että olisi mennyt kesken. Nyt olen ollut levossa eilisestä puolestapäivästä, huomenna iltapäivällä sitten kaupunkiin ja ultraan.

Mulla oli viikolla 7 raskaus, kun havaittiin hematooma.Th oli lähes satavarma että kesken menee, kuten itsekin epäilin...vuosin, tuli hyytymiä ja oli kipuja.Aikanaan hematooma kuivui ja raskaus jatkui aina rv:lle 20+4, kunnes havaittiin kohtukuolema.

Klönttejä? huh antoi vähän helpotusta tälle illalle, ehkä saankin yöllä nukuttua. Vaikka tiedän että kovin kovat mahdollisuudet ei ole. Tummaa venyvää verta tulee vieläkin, tosin vähän ja enää harvoin. En malta uskoa keskenmenoon, kokonaisverimäärä on ollut kuitenkin niin pieni..

Yritä vaan miettiä muita ja nukkua hyvin. Mitä aikanani itse lueskelin aiheesta, vaikutti siltä, että oikeastaan millä tahansa oireilla saattaa olla keskenmeno tai olla olematta. Todella runsas verenvuoto voi jatkua raskautena ja toisaalta taas keskenmeno voi tulla ilman mitään oireita. Harvinaisempia tapauksia toki, mutta kaikki tuntuu olevan mahdollista. Omaa tilannetta on siis ihan mahdotonta päätellä varmaksi, vaikka kuinka yrittäisi oireista selvittää. Ei voi siis muuta kuin odottaa, niin vaikeaa kuin se onkin.

Mulla oli 3.raskaudessa hematooma, alko vuotaa viikolla 9.
Ja vuotikin kunnolla, muistan yöllä herätessä kun sänky märkä verestä ja vessaan kävellessä vana perässä. Enkä edes liioittele.
Hematooma pysyi samanlaisena aina johonkin viikolle 30 asti ja terve tyttö syntyi ajallaan:)

Yhteistyössä