kohdunulkopuolisen jälkeen raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Nirppa
  • Ensimmäinen viesti
Nirppa
Moi, kyselisin teiltä joilla on ollut kohdunulkopuolinen,että kuinka nopeasti tulitte uudelleen raskaaksi. Mulla oli elokuussa, ei tarvittu leikata vaan solumyrkky auttoi.
Kiitos kaikille =)

kurjimus
Mulle sanottiin sairaalassa solumyrkyn laittamisen jälkeen, että pitää odottaa 6kk ennenkuin saa yrittää raskaaksi tuloa uudestaan. No multa piti loppujen lopuks leikata toinen munatorvi pois. Jälkitarkastuksessa sitten kysyin milloin voi yrittää uudestaan, ja silloin lääkäri sanoi että 3-4kk. Aika omituista minusta että ajat oli erimittaisia.. Ei olla vielä uskallettu jättää ehkäisyä pois.(solumyrkky laitettiin heinäkuun alussa)
Eli en oikeen tiie milloin myrkyn laittamisen jälkeen raskaus on "turvallinen". Osaako joku vastata paremmin??

nimetön
Minulla todettiin kohdunulkoinen raskaus kaksi vuotta sitten lokakuussa. Leikkausta ei tarvittu, sain myrkyn kahteen kertaan, koska ensimmäinen kerta ei auttanut. Joulukuussa koko homma oli ohi. Kysyin silloin milloin saan yrittää uudestaan ja silloin sanottiin, että vain kuukausi täytyy odottaa. Olin vähän ihmeissäni, mutta näin minulle sanottiin... Tammikuussa tulin raskaaksi. Ja lapsi on nyt siis kaksi vuotta, kaikki meni ihan hyvin. Nyt vähän hirvittää, kun puhuit noin pitkästä varoajasta...

kurjimus
voi ei.. älä hätäänny. Enpä usko että teillä mitään hätää on jos lapsi kerran on jo 2-vuotias!! Kaipa ne vaan sano mullekin varman päälle, että myrkky on varmasti poistunut elimistöstä?

Minulla oli kohdunulkoinenraskaus 2/06 toinen munatorvi jouduttiin leikkaamaan kokonaan pois. Lääkäri suositteli yksiä normaaleja kk ennen uuden raskauden yritystä.

Kesäkuussa viimeiset kuukautiset ja nyt la 9.3.2007

Mulle annettiin kahteen kertaan solumyrkkyä, ja silloin sanottiin, että minimi on kolme kuukautta, ja suositeltiin kuitenkin lähemmäs neljää kuukautta, että on varmasti kaikki haittavaikutukset ehtineet hävitä.
Itse solumyrkkyhän poistuu nopeasti, mutta keho ei palaudu niin nopeasti ennalleen, että on sikiön kannalta turvallista aloittaa yritys. Näin ainakin käsitin, että mm. foolihappoa ei kehity tarpeeksi tai jotain. Puolesta vuodesta mulle ei ole kertaakaan puhuttu.

Mulla oli kohdunulkopuolinen raskaus 08/05 ja silloin sain sen metotreksaatti piikin, jolla meni ohi. Sanottiin et ekat kuukautiset olisi hyvä odottaa, ennen uuden yrittämistä. Sitten tulin 01/06 raskaaksi ja sekin oli ulkopuolinen raskaus, sama hoito kuin edellisessä. Nyt ootellen kolmatta raskautta ja toivon että kaikki menisi hyvin, sitten kun tärppää. Ei ole mitään yritystä, vaan tulee kun tulee.

Nirppa
Kiitos kaikille vastauksista,ihmetellen luin miten erilaisia nuo lääkärit ovat, minulle kun sanottiin,että heti voi alkaa yrittämään ei tarvi edes yhtiä menkkoja odotella, no yhdet menkat on ollut ja toisten pitäisi alkaa nyt vkonloppuna, pelottaa vaan kun on viime torstaista asti ollut aikamoisia kipuja vas.puolella, yölläkin herättää, päivällä kivut ovat poissakin.
Onko teillä muilla ollut tällaisia oireita kohdunulkopuolisen jälkeen ?

Kohdunulkoinen raskaus oli 09/05 joka leikattiin.Kolme kk taukoa ettei saanut raskautua.Tärppiä ei ole tapahtunut sen jälkeen.Yhteensä yritystä 2 vuotta.Minulla oli KU jälkeen muutama kuukausi silloin tällöin kovia vihlaisuja toispuoleisesti alamahassa.

Yhteistyössä