Kohdunulkopuolinen.. ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mansikka87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mansikka87

Jäsen
08.07.2008
222
0
16
Tosi ihania nää lekurit.. sain reilu kuukaus sitten lääkäreiden mielestä keskenmenon, hcg ei laskenut oli 130-200, ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa, kohtu tyhjentynyt ym, munasarjat ok jne..silti mulla oli taas raskausoireita, verta vuosin, sattu mahaan..

menin sit verikokeeseen kuukausi km:sta.. kävin myös valittamassa polille että nyt sattuu ja vuotoakin on.. lekuri ultras, taas kaikki kunnossa paitsi että ?follikkeli? kun oli puhjennut niin epäili että nestettä oli mennyt vika paikkaan tai jotain sinne päin..eli siis ovulaatio kipuja, mitä mulla oli ennekin.. laparoskopiaan siis ja heräämöstä kun heräilin niin olikin kohdunulkopuolinen leikattu!!

onko kukaan kokenut kohdunulkopuolista? millä viikoilla huomattu? onko leikkauksen jälkeen ollut vuotoa tai kipuja?

Onhan noita kohdunulkopuolisia yhdellä jos toisellakin. Yleensä huomataan aikaisintaan vkolla 7. Muusta en tiedä, mutta eiväthän lääkäritkään yli-ihmisiä tai jumalia ole.. Virheitä sattuu. Mutta pahoitteluni kokemastasi!! Toivotaan et jatkossa raskaudet sujuisivat hyvin :) :hug: :hug: Voimia!

Minun kohdunulkopuoliseni hoidettiin solumyrkyllä, metotreksaatilla, noin viikolla 6-7. Se löydettiin monen, monen ultran jälkeen, kun olin jo laparoskopiaan menossa, eli kävi melkein samoin kuin sinulle. Kun minulla ultrassa todettiin kohtu tyhjäksi, mutta hcg vaan jatkoi nousuaan, osattiin ku:ta epäillä.
Tästä on aikaa pian vuosi, mutta puoli vuotta meni ennen kuin sain täysin terveen paperit, että pitkä ja vaikea koettelemus se oli.
Jaksamista sinulle :hug:

Hei! Mun kokemus on tosi paljon samanlainen kun aloittajalla, keskenmenoksi luultiin ja ultrassa ei näkynyt koko aikana mitään. Raskaus kesti sitten aina tuonne 12. viikolle saakka, jolloin rajun vatsakivun ja sokin vuoksi tehtiin laparoskopia jossa poistettiin toinen munatorvi. Kokemus oli pelottava ja traumaattinen mutta siitä selvittiin kuitenkin. En syytä lääkäreitä, mua kyllä tutkittiin ja ultrattiin useampaan kertaan mutta eivät sitä nähneet, eipä sille mitään voi. Lapsen olen sitten kuitenkin sen jälkeen saanut, eli loppu hyvin kaikki hyvin!

Yhteistyössä