Onhan täälläkin tuo mies tukena, mutta se ei käsittele asioita niin "raskaasti" kun minä : /
Tosiaan mulla tuli menkat ja tein testin, pääsin pian ultraan koska viikkoja ei osattu arvioida. Eihän siellä ultrassa mitään näkynyt ja elätin toiveita että on sama tilanne kun poikaa odottaessa, silloinkaan ei ekassa ultrassa näkynyt mitään. Hcg nousi tässä raskaudessa ekat päivät kait ihan hyvin, mutta missään vaiheessa ei yli 300. Taas ultrattiin ja löyty vaan kysta ja joku oikeesta munajohtimesta, sain käskyn heti lähtee sairaalaan jos tulee kipuja, hcg oli laskussa. No taas mentiin ultraan pienen kivun takia ja hcg oli noussu ja kysta ja joku paikkallaan, ei antanu virtauksia eikä ollut (onneksi) kasvanut. Tätä soutamista siis jatkui ja jatkui koko lokakuun! Hcg nousi ja laski, koko ajan väliä 150-300. Jossain vaiheessa joku lääkärikin sanoi "ei täällä kohdun ulkoista ole, seuraavalla kerralla jos ei mitään näy, aletaan tutkimaan harvinaisia sairauksia jotka nostavat hcg arvoa"! Minä kilttinä tyttönä googletin ja syövän pelko iski! Pääsin onneks taas uudelle lääkärille ja sitten katto toinenkin lääkäri ja ne määritteli sen kohdunulkoiseksi, mutta ei varmaksi ja alkoivat pähkäileen mitä tehdään, siinä vaiheessa karjasin hoitopöydällä maatessa että riittää. Olin pelänny kipuja ja sairaalaan joutumista, en ollu moneen viikkoon nukkunu öitäkään kun mietin tilannetta. Sain valita tähystyksen ja Metotrexaatti piikin väliltä, valihin piikin.
Piikin hakeminen syöpäpolilta pelotti jo itessään, alustavasti siittä ei oltu kerrottu mitään muutakun että kamalaa myrkkyä ja 3kk raskautumiskielto. Menin aamusella hakemaan piikin, mies ONNEKS otti pekkasen töistä ja jäi hoitaan poikaa kotia. Ekana pistopäivänä olo oli ihan ok, pahoinvointia (söin pahoinvointi lääkettä jota sain osastolta), hieman lämmöt koholla ja ripulia. Toisena päivänä lämmöt yli 38, ripulia, pahoinvointia, kamalaa kipua toisella puolella alavatsaa, en pystynyt vessassa käymään ja sängyssä asennon vaihtokin sattui. Taas siis mentiin lääkäriin ja ei ollu vuotoa sen enempää kun ennenkään, ehti siis vuotaa vatsaan hieman ennen hoitoa. Kolmas päivä kamala, samat kivut, itkin vessassa kustessani kipua ja se kuume! Neljäs päivä tais olla jo kuumeeton, maha meni kivikovalle ja tuli järkky hikoilu ja vapina. Viides päivä parempi. Jonkun kuutisen päivää maha oli kosketusarka, siis ekoina päivinä todella kipeä!
Mulla alko hcg heti laskea ja toisella labrakäynnillä oli jo 5, eli negatiivinen. Nyt vasta tajuaa 3kk kiellon! Yritettiin siis jo aikasemmin puolisen vuotta ja nyt elämä tuntuu kaatuvan 3kuukauteen!
Tosiaan en muista päiviä (hatara muisti), mutta nyt oottelen ekoja menkkoja. Ja olin niin onnellinen kun sain sillon negatiivisen raskaustuloksen että oksat pois! Vuodin siis kokoajan hieman rusehtavaa taikka tummaa verta hieman.
Toivottavasti en pelotellut tarinallani! Kerrothan sitten miten se piikki vaikutti suhun? Joillekkin se ei vaikuta mitenkään ja ei edes huomaa.
Jännää musta oli se, että vaikka sieltä "tuhotaan" jotain, ei tarvi välttämättä tulla kuukautismaista vuotoa. Omaan järkeen käypää olis tyhjennysvuoto.
Tuosta surusta, itellä oli kans alku vaan pelkoa. Nytkun kaikki on ohi, on taas tullu.. Voiko sanoa menettämisen suru ja pahaolo siittä. Kaikkea ei ehtiny edes tajuta, kaikki vaan tapahtu. Ja pahinta on se että ehti iloita aidosti asiasta että meitä voisikin pian olla neljä! Samalla sitä ehkä miettii, uskaltaako sitä sitten alkaa edes yrittämään kaiken jälkeen ja kuinka sitä pelkää että taas tulee sama rumpa.
Voimia sinne :hug: