Kohdunulkoisen raskauden kokeneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissansilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissansilmä

Aktiivinen jäsen
10.06.2005
2 700
0
36
Oliko teillä oireita joista arvelit kohdunulkoista raskautta vai tuliko yllätyksenä kovalla kivulla ja vuodolla? Mullon menkat aikalailla myöhässä, kotitestillä testattu negatiivistä, mutta jotenkin tuntuu että olen raskaana ja nyt on pistävää kipua ollut useampana päivänä vasemmalla puolella, vuotoa ei kylläkään ole, mutta mieleen herännyt ajatus kohdusulkoisesta raskaudesta tai ehkä vain kuvittelen? Olenko oikeassa että kohdunulkoinen raskaus ei aina näy virtsatesteissä?

:wave: Mulla on ollu ku vuosi sit vuoden vaihteessa.
Oltiin siis yritetty pikkukakkosta, ja menkat oli jo viikon myöhässä, mutta tein aina vaan negoja testejä. Jouluaattona sain aamupissasta kuitenkin positiivisen testin. Uuden vuoden aattona alkoi mahakivut, voimistui koko ajan iltaa kohti. Vuotoja ei ollu. Vatsa oli tosi turvoksissa, ja pystyssä en menannu pysyä, oli niin kovat kivut. Mentiin päivystävään sairaalaan, missä gyne totesi alkion olevan kiinni vasemmassa munajohtimessa. Aamulla mulle tehtiin laparoskopia, missä raskaus keskeytettiin ja munajohdin poistettiin.

Mulla positiivinen testi heti kuukautisten poisjäätyä, pari päivää sen jälkeen pikkuhiljaa voimistuva alavatsakipu ja pieni tiputteluvuoto. Viikolla 6-7 tehtiin skopia, jossa raskausmateriaali poistettiin

alkoi jomotus oikealla puolella,jossa alkio ilmeisesti oli.Sitä ei koskaan ultrauksissa edes löytynyt.Tummaa tiputtelua oli koko ajan ja tosi kova jomotus.Kuivui itsestään pois,eikä onneksi repinyt mitään.
Kontrollit jossa HCG tarkastettiin kestivät noin 2kk.

Mulla ei ollut mitään muuta oiretta, kun vähäinen pahoinvointi, testi näytti negaa. Yhtenä päivä alkoi vasemmalla suht napakka kipu, josta lähdin heti gynelle. Ajattelin tarkastuttaa varuilta ja kohdunulkonenhan se oli. Leikattiin samanpäivänä (säästäväleikkaus). Komplikaatioiden takia leikattiin kertaalleen ja poistettiin koko munanjohdin.

Yhteistyössä