Kohdunulkoisen kokeneet, millainen se raskaus oli?

Eli millasia kipuja, millon kivut alko? Tuliko normisti menkat ja silti kohdunulkonen siellä vaan oli?

Nyt siis KP 4/28 ja edelleen aika kovat kivut vaikka jo neljäs vuoto pvä mikä sinäsä on outoa. Siis ei se että vuoto kestää vaan et kipuja on vieläkin.
Pelkään ihan hirveästi et ois kohdunulkonen ku vieläkin näin kipuilee. Varmistavaa plussatestiä en oo vielä tehny.

Tiiä sitten...

Mutta kertoilkaahan ni tiiän sit vähän jos tää on sitä. :(

*muoks* Voiko kohdunulkosenkipu alkaa siis heti?
Mulla tää kipu on vielä toispuoleista....
 
En osaa auttaa tuossa kohdunulkoisuusjutussa, mutta tämmönen tuli mieleen että voisko olla munasarjakystasta kysymys? Kystahan aiheuttaa just toispuolista kipua, ja kystahan voi tehä epäselvän haamuntapasen raskaustestiinkin (lukee monen testin käyttöohjeessa).

Sinällään kai kysta ei oo kovin vaarallinen, mutta jos kivut on tosi kovat niin kannattaa varmaan käydä näyttäytymässä, saatpahan varmuuden ja vaikka jonkun tehokkaamman kipulääkityksenkin.

Ja mun käsittääkseni kohdunulkoisessa ei välttämättä ala heti, vaan vasta kun se väärään paikkaan joutunut alkio kasvaa. Mutta tosiaan tää ei oo mikään varma tieto, ei oo kokemusta enkä oo lääkäri.

Toivottavasti helpottaa pian!
 
Moikka!
Mulla oli tuossa taannoin kohdun ulkoinen raskaus. Kuukautiset tulivat ihan normaalisti, ja siksi en aluksi osannut epäillä mitään. Noin viikko kuukautisten jälkeen alkoi tuhruvuoto ja alavatsakivut (enemmän toispuoleista, mutta myös sellaista menkkamaista juilimista). Tein raskaustestin ja se oli selkeästi positiivinen. Seurailin tilannetta viikon, ja kun vuoto ei ottanut loppuakseen, lähdin lääkäriin. Ultrassa sitten selvisi, että kyseessä on kohdun ulkoinen raskaus. Jouduttiin lopulta leikkaamaan pois...

Toivon todella, että kyse ei ole sinulla samasta, mutta jos oudot oireet jatkuvat, kannattaa tehdä ainakin raskaustesi.

Kaikkea hyvää! :hug:
 
Heips.

Sun kannattais huomenna aamuna testata. Mä iten kanssa mietin tota kohdun ulkopuolista siis itselläni. Mulla olis jotenkin liikaa raskausoireita... ei vielä tässä vaiheessa pitäis olla... ja välillä mahaan sattuu kovastikin... clearblue näyttää selvää plussaa, mutta predictorilla sain tänä aamuna vain haamun..
Mä kallistuisin sun tapauksessa siihen että kaksoset siellä olis tullu ja toinen keskeytynyt jostain syystä...
:hug:
 
Niinhän se sit meni, että eilen oli kamalat kivut ja vuodon mukana
tuli sellasia kudosriekaleita että siinä se. Niiden myötä alko
viimesetkin oireet katoamaan enkä sitten enää viittiny ny aamulla
testiä tehä ku tiiän sen tekemättäkin että negaa se olis näyttäny.
Että kemiallinen raskaus / alkuraskauden keskenmeno. "Kiva" sillain et
jos menee kesken ni menee saman tein, mutta harmi sinänsä ku näitä ei
"lasketa" mihinkään. Ja tää ku ei ollu eka kerta.

Mutta näin. Toisaalta onneks ettei ollu mikään kohdunulkonen. Jos mä tässä olisin vielä toisen munajohtimeni menettäny niin.........
 

Yhteistyössä