Kohdunulkoinen raskaus - oireista

Moi,

Minua kiinnostaisi tietää että onko kohdunulkoisessa raskaudessa kipu jatkuvaa vai voiko se olla yhtenä päivänä, sitten hävitä taas pariksi päiväksi ja tulla takaisin? Kokemuksia?

Plussailin eilen mutta on silti vuotoa. On ollut hieman kipuja parina päivänä (torstai, lauantai) ja erityisesti toisella puolella. Mutta muuten ei ole sattunut. Verta on tullut myös vähän.

Huolestuttaa, mut toivottavasti huomenna heti gynelle..

Varovainen onnittelu plussasta :heart:

Olisiko sinulla normaalisti menkkojen aika tällä hetkellä? Silloin ja muutenkin voi olla vuoto ihan normaaliakin,eikä välttämättä kyse ole keskenmenosta... Itselläni oli jonkun verran vasemmanpuoleista kipuilua keskenmenoon päättyneessä raskaudessani,mutta kyseessä ei ollut kohdunulkoinen raskaus. Pieni kipuilukin voi olla normaalia...
Mutta tarkkaile tilannetta,riski on aina olemassa kun kipuja ja vuotoa,ehkä osaavat jo jotain siellä gynellä sanoa. Ja jos tilenne jää "auki" niin suosittelen myöhemmin ultrassa käyntiä.
Toivotaan kovasti,että kaikki on hyvin
:heart: Tsemppiä!!

Muoks.niin itse kysymykseen unohtui vastaus :D eli kohdunulkoisen raskauden oireisiin kuuluu toispuoleinen kipu,mutta uskoisin että se kipu ajan myötä yltyisi,eikä katoaisi pitkiksi ajoiksi...en ole varma,mutta kuten mainitsin yllä,yksipuoleinen kipu ei automaattisesti tarkoita kohdunulkoista,voi olla normaaliakin.<br><br>

Peppi28
hei, itselläni ainakin kohdunulkoinen alkoi oireilemaan 9 vkon paikkeilla runsaalla verenvuodolla ja kipu kun se tuli niin se ei kadonnut vaan yltyi kokoajan. Siihen asti raskaus tuntui ns normaalilta.

Mulla kipu alkoi toispuolisena "jomotuksena" ja vihlomisen sekoituksena viikoilla 6+4 ja varasin ajan yksityiselle ultraan, jossa todettiin kohdunulkoinen. Menin vaan tosi nopeasti kipujen aletua, kun oli fiilis, että kaikki ei ole kohdallaan.

No niin.. eli uutisia tästä. Kävin eilen taas lääkärissä joka totesi että vuoto johtuukin tulehduksesta. Lääkäri lähetti sitten gyne polille sairaalaan jossa sitten ultrasivat ja tutkivat hyvin. Raskausviikot ovat vielä ihan liian aikaisia siihen että voisi sanoa että onko tämä raskaus oikeassa paikassa tai näyttäisikö menevän kesken (vuodon perusteella). Mutta sitähän ei varmasti voinut sanoa koska edelliset kuukautiset olisivat voineet olla vain "hämykuukautiset", en tehnyt niiden jälkeen testiä. Raskautta ei vielä ultralla näkynyt missään, mutta menen viikon päästä uudelleen jolloin se pitäisi pystyä paikallistamaan (ellei mene kesken ennen sitä ..) . Vuoto ja mahdollisesti kivutkin johtuivat tulehduksesta johon sain kahta eri antibioottia.

Nyt vaan toivon parasta.. hassua että melkein vaikeampaa näin - toisaalta olin jo ehtinyt asennoitumaan keskenmenoon (ensimmäisen lääkärin tuomio) ja siihen että nyt sitten yritetään vaan uudestaan. Nyt sitten stressaan taas joka ikisestä pikku oireesta joka saattaisi viitata keskenmenoon kun taas on toivoa. Ouch! Pikku tiputteluvuoto jatkuu yhä. Hormonit olivat eilen kohdallaan raskausviikkoihin nähden, mutta kohdun limakalvo oli hieman normaalia ohuempi.

Sitten vielä uutisia.. se oli kuitenkin kohdun ulkoinen raskaus :( Onneksi havaittiin aikaisin .Raskaushormoni ei ollut lähtenyt nousuun tai laskuun vaan pysynyt samassa. Nyt yrittivät poistaa solumyrkyillä, huomenna näkee verikokeesta tarviiko mennä uudestaan :( Aika rikki olo ollut fyysisesti ja henkisesti, mutta eiköhän tästä selvitä. Olin lähdössä juuri atlantin yli matkalle joten lentomatka olisi voinut olla aika kohtalokas joten sikäli onni onnettomuudessa. Monet kiitokset lääkärille joka älysi lähettää kuitenkin polille.

Yhteistyössä