Kohdunulkoinen raskaus ja kohtuvaltimoiden embolisaati

Vertaistukea etsiskelisin: mulla km rv 11. Jälkeenpäin huomattiin että raskaus oli kohdunulkoinen ja kun vuoto ei lakannut tehtiin kohtuvaltimoiden "liimaus". Raskauskielto on 6kk ajan, mutta lääkäri oli hyvin kannustava että kohtu varmasti paranee ja tulen vielä raskaaksi. Silti asia vaivaa, olisinkin halunnut kuulla kuinka vastaavan kokeneet olette toipuneet fyysisesti toimenpiteestä ja onko uusi raskaus alkanut "normaalisti".

Noin henkisesti en tiedä mitä ajatella koko hommasta. Surettaa ja ei sureta kun tietää että raskaus alusta alkan väärässä paikassa. Toisaalta on tyytyväinen että kohtu säilyi ehjänä ja toisaalta pelottaa jos tulee vielä mutkia matkaan. Enpä tiedä..onneksi on jo kolme lasta niin ei ole syli tyhjä, vaikka silti välillä ketuttaa niin että pahaa tekee!!
 
Voi maximilian :heart: Luin tuolta taaperopuolelta ikäviä uutisia :'(
Mulla ei samanlaista kokemusta ole, mutta tuossa huhtikuussa jouduttiin mekin luopumaan meiän tulevasta nelosesta :( rv 8 nähtiin pienokaisen syke ja sitten rv12 ei enää sykettä. Keskeytynyt km.
Toivon mukaan toivut hyvin ja sitten paremmalla onnella uudestaa nelosen projektiin :heart: Jaksamisia ja voimia!
 
Minulla oli kohdunulkoinen raskaus- 05, metotreksaatilla hoidettiin kuntoo (toinen munanjohdin ehti vaurioitua kuitenkin), olimme yrittäneet lasta pari vuotta ennen sitä. Erokin siinä sitten tuli ja uuden miehen kanssa, kaksi vuotta tapahtuneesta, ensimmäisestä yrityskierrosta tulin raskaaksi. Raskaus sujui normaalisti. Neuvottiin silloin kohdunulkoisen jälkeen,että kun seuraavaksi tärppää niin ihan heti varhaisultraan tsekkailemaan tilanna.
Tsemppiä!
 
Laitoin sulle yksäriä. Mulle tehty kans embolisaatio, mutta en saanut 6kk-yrityskieltoa. Sain myös metotreksaattia, josta napsahti 3kk-kielto. Mustaki tuntui kauheelta, kun se vauva piti tappaa, mutta samalla olin niin peloissani oman henkeni puolesta (kuulin kun leikkuriin tilattiin mulle verta valmiiksi, ku mut otettiin sisään sairaalaan), että olin tyytyväinen, kun jäin henkiin. Itse toimenpidekin oli mulle todella kivulias, ku puudutus ei onnistunut ja en jostain syystä ollut saanut valmiiksi mitään muuta kivunlievitystä. Sitten kun kohtu meni "kuolioon", nii se olikin yhtä tuskaa. Miten embolisaatio sujui sulla?

Nyt oon raskaana kohta viikolla 12 :D
 

Yhteistyössä