kohdunsuun pehmeneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anneli

Vieras
Elikkäs kävin viime viikolla lääkärin neuvolassa ja kohdunsuu oli pehmentynyt ja vähän auki rv 26,antoivat viikon sairaslomaa,teen siivoustyötä. Ens tiistaina on sitte tarkempi tutkimus sairaalassa. Pitääköhän mun nyt olla sairaslomalla sit siihen asti et vauva syntyy vai voinko mennä jo ens viikolla töihin? onko teillä vastaavia kokemuksia?

no kai ne siellä sairaalassa sit tietävät ku paremmin tutkivat. Siivoustyö kuitenkin raskasta, joten noilla viikolla voit hyvinkin joutua lepoon ainakin joksikin aikaa...

Odotin kaksosia ekas raskaudes ja sain kohdunsuun pehmenemisen vuoksi saikkua vkolla 22 koko loppuraskauden ajaksi. Toisessa raskaudessa sama homma, mutta saikkua ei tippunu millään, kun oli VAAN yksösraskaus. Lopulta jäin saikkarille rv 32, kun supisteli raskaan työn vuoksi koko ajan (oon keittiötöis) ja kohdunsuu alkoi aueta. Ihan perkeleesti pitäis valittaa, että sitä saikkaria saa loppuraskauden ajaksi. Viikkoa kerrallaan annettiin ja käskettiin taas mennä töihin kokeilemaan. Ei menny millään kenenkään jakeluun, ettei se työ viikon kulues muutu kevyemmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja anneli:
Elikkäs kävin viime viikolla lääkärin neuvolassa ja kohdunsuu oli pehmentynyt ja vähän auki rv 26,antoivat viikon sairaslomaa,teen siivoustyötä. Ens tiistaina on sitte tarkempi tutkimus sairaalassa. Pitääköhän mun nyt olla sairaslomalla sit siihen asti et vauva syntyy vai voinko mennä jo ens viikolla töihin? onko teillä vastaavia kokemuksia?

Todennäköisesti olet synnytykseen asti saikulla.
Mulla pehmeneminen alkoi jo rv 22, ja rv 29 jouduin sairaalaan kovien suppareiden takia. Ja lääketipan jatkona olin. Se vaarahan siinä on, että kohdunsuu alkaa aukeemaan ja synnytys käynnistyy ennenaikaisesti.

Yhteistyössä