kohdunsuun pehmeneminen...?

Hei! :)

Ite olen uusi täällä....nyt on rv.34+4 menossa ja tänää oli neuvola :) sf-mitta oli 30cm, pissa, paineet oli ok.
Mulla oli kohdunsuu pehmeä ja kiinni...yleensä se on ollut kiinteä ja kiinni. Onko muilla ollut samanlaista...? meinaako että synnytys ois lähellä? Neuvolassa sanottiin että käytännössä se ois valmis syntymää n. kahen viikon päästä.....mitä ikinä meinaakin...:O :)
 
Mulla on ollut jo viikolta 26+2 pehmeenä ja nyt mennään 37+4. Ja ihan hyvät viikotkin sulla menossa jo.
Mulle äippäpolilla sanottiin että kun tulee 35 viikkoa täyteen ni ei estele synnytystä enään.
Meinas meidän pikku neiti tulla jo 33+4 mut siihen sain sen pistoksen että supistukset loppuu. Ja nytte ku turvalliset viikot jo ni ei kuulu mitään :eek:
Menee tietty kaks viikkoo yli :LOL:
 
Mulla oli neuvolalääkäri rv 27 ja silloin oli kohdunsuu pehmentynyt. Kuulemma ihan normaalia noilla viikoilla. Kohdunkaula oli lyhentynyt jo rakenneultrassa 4cm->2cm. Mutta ei noi välttämättä ennenaikaista synnytystä saa aikaiseksi.
 
A82
Mulla oli tänään synnytystapa-arvio + ultra, jossa lääkäri totesi, että kohdunkaula lyhentynyt 3 cm --> 2 cm, kohdunsuu on pehmentynyt ja auki yhdelle sormelle ja se on ihan normaalia näillä viikoilla (36+2). Kysyin voiko tuosta päätellä millon mahdollisesti olisi syntymässä, niin ei kuulemma. Kokoarvioksi antoi 2500g, laskettuna aikana n.3400g jos kasvaa käyrillä... Ja sf-mitta mennyt keskikäyrällä koko ajan.
 
Itselläni oli neuvolalääkäri rv 35+3 ja silloin kohdunsuu oli pehmennyt ja kahdunkaula lyhentynyt 2senttiin. Lääkäri totesi vaan, että paikat rupeavat pikkuhilja kypsymään, mutta eipä hän osannut ottaa kantaa siihen, että milloinko se pikkuinen voisi ruveta syntymään.

Itse vertailin kyllä tilannetta esikoisen odotukseen ja silloin synnytystapa-arviossa rv 36+ kohdunsuu oli vielä kiinteä ja ei ollut lyhentynyt. Ja silloin lääkäri totesi, että yliaikaiseksi menee. Ja oikeassa oli, poika syntyi vasta rv 42+1 :whistle:

Toivottavasti tämä pikkuinen tulee muutaman viikon sisään, nyt rv 37+3 :heart:
 

Yhteistyössä