kohdunsuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaiks!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaiks!

Vieras
Onko kukaan testannut itse kohdunsuuta. Koko raskauden aikana en ole sormiani sinne ängennyt mutta pesiessäni alapäätä tänään laitoin sormen sinne ja tunsin selkeästi kohdunsuun ja se oli löysä ja sinne meni sormi sisään.
Rv. onpi 39..eli eipä tässä hätää, mutta tuntui öklöltä. En ensin tajunnut että se on kohdunsuu, tai kaula, vai miksi sitä sanotaan, koska se oli niin löysä. sit tajusin että mullahan on sormi siellä sisällä.
Meinaaks toi löysyys että se on jo kypsymässä.

Ennen raskautta muistan tunteneeni suun ihan erilaisena...siinä oli vain pieni reikä, jonne ei todellakaan sormi uppoa ;)

Ja muuten mulla on ollut eilen ihan hirmuisia kipuja..kaupalla pisti ihan matalaksi kun sattui käveleminen.
Tänään taas tosi hyvä fiilis olen siivonnut ja vaikka mitä jo.

Ehkä tästä urkenee pian äidin ura ;)
Toiveet on korkealla :)

Voiks noita kipuja tulla tollalailla ja sit loppua ja tulla uudelleen..toisaalta vauvan tulemiseen voisi vielä mennä vaikka kaksi viikkoakin. Tuntuu vain niin ""kypsältä"" keho ja mieli.

Lueskelin Lapsen aika kirjaa ja siellä sanottiin tällaista:
Kohdun suu ja ulkosynnyttimetkin muuttuvat pehmeemmiksi ja jopa väri voi vaihtua sinertävämmäksi kun tulee raskaaksi.
Mieskin sanoi että tunnun enemmän ""mehevältä"" nyt. Mä olen kyllä vasta 7 viikolla..

Jostain muuten luin, että on tosi suuri tulehdusriski alapäässä siinä vaiheessa, kun paikat alkavat aueta.. en tiä sit siitä...mut en kyllä itse uskaltaisi alkaa räveltämään, jätän sen ammatti-ihmisille..

No joo no siis kummasti se oli niin edessäkin että ei tarvinnut edes yrittää löytää sitä.
Kamalaa jos olisi tässä vaiheessa harrastanut vielä vaikka seksiä! Ihan kamalaa..mullahan olisi voineet kalvot puhjeta ja todella se tulehdusriski..
taitaa vissiin olla aika auki paikat..huh!

Muuten apua! Nyt iski paniikki! Ei kai se ole vaarallista..mä siis ihan vain kokeilin pestessä ja olin saippuoinut kädet. Tungin vain sormen muuten vain sisään ja siinä se nypylä olikin ihan esillä ja auki. Meinaako tuo muuten että se synnytys on lähellä? Osaako joku sanoa?
Mä olen ihan ummikko näissä jutuissa. Ei kai sillä vauvalla ole hätää mun räveltämisen takia?

On mul oli kans sillein ja vauva syntyi jo heti kaksi päivää sen jälkeen! meinasin jopa joutua lähtemään sairaalasta ilman vauvaa! mut jouduin ite olla pitempää! joten ole varuilla katsoppas kun kivut ovat ihan kauheat meinasin jopa luovuttaa mut jaksoin silti ponnistaa.

Moi!
Mitä meinaat että meinasit joutua lähtemään sairaalasta ilman vauvaa? Ja että kivut ihan kamalat? siis normaalit synnytyskivut vai johtuiko sormella kokeilusta, ei kai?

ei mulla ainakaan kielletty harrastamasta seksiä edes siinä vaiheessa, kun todettiin kohdunsuun olevan auki kahdelle sormelle, joten tuskinpa siitä voi olla mitään haittaa, jos oot ite sormella sinne koskenu. ja eiks tulehdusriski lähinnä kasva vasta siinä vaiheessa, jos kalvot on puhjennu? voihan joillakin olla kohdunsuu pitkäänkin jonkin verran auki, ja pääsishän sinne sillon jo vaikka mitä bakteereja kait, jos tää touhu niin herkkää olis.

Olen myös kuullut, että neuvolassa oikein kehotettiin harrastamaan seksiä, vaikka kohdunsuu oli jo pari senttiä auki! Eli en todellakaan usko, että mitään haittaa olisi sormella kokeilusta etenkin jos on kädet pessyt. Sitten tosiaan voi olla tulehdusriski jos kalvot ovat puhjenneet.

Kukaan ei voi olla kotona, kun kalvot on puhjennut. Silloin yleensä synnytetään, kun kalvot menee puhkin. Jos synnytys jostain syystä viivästyy (päivän) liikaa siinä vaiheessa lapsi pahimmillaan jopa kuolee.

Ei saippuaisesta kädestä nyt luultavasti mitään haittaa ole!

Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että jos lapsivettä tihkuttaa. Silloinhan ne äippäpolilla arvioivat tilannetta, mutta ei synnytytstä välttämättä käynnistetä tai se ei vielä itsekseen käynnisty! Tietty jos lapsivedet tulevat kokonaan niin tilanne on eri.

Yhteistyössä