kohdunsuu kypsynyt viikolla 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudelleensynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudelleensynnyttäjä

Vieras
Hei!

Minulla viikkoja 26+5, kohdunsuu oli tänään lääkärissä pehmennyt ja ulkosuu oli sormelle auki, kaulakanava lyhentynyt. Alkoi huolettaa, pahemmin ei ole edes supistellut, ei ainakaan kipeitä supistuksia ole ollut. Kokemuksia? Milloin vauva on syntynyt niillä, joilla on ollut samanlainen tilanne?

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
voi ennustaa sitä, että syntyy aiemmin, toiv.ei vielä kun viikkoja noin vähän! eikö lääkäri sanonut mitään??

Se katsoi ultralla kohdunsuun tilanteen ja se sanoi, että tällä kaulakanavamillimetrimäärällä ei vielä ole hätää. Liikuntaa ei saa harrastaa, mutta ei tarvitse vielä vuodelepoon. Mitään lääkettä ei antanut. Synnytysvastaanottoon pitää mennä jos alkaa kipeät supistukset. Tässä on vaan outoa se, ettei mulla ole aiemminkaan ollut kipeitä supistuksia. Uusi lääkäriaika on kahdenviikon päästä.

Aiemmassa raskaudessa mulla oli samanlainen kohdunsuun tilanne rv 36.

Alkuperäinen kirjoittaja chromo:
Aika sama tilanne oli,mutta vauva syntyi 38+2,vuodelevossa ja sairaalassa tosin vietin vimpat 10 viikkoa.

Kauheeta jos joudun johonkin sairaalaan makaamaan. En haluaisi olla erossa esikoislapsestani. Mutta eikös ne makuuta nykyään kotona enimmäkseen?

Kyllä ne päästää kotiin,mä olin sitten sen loppuajan kotona.Mutta ota nyt tosiaan iisisti,ite en vielä meinannu tossa vaiheessa uskoa että pitäis levätä niin aloin vuotamaan verta ja sairaalaanhan sitä sit jouduttiin :/
Tsemppiä :hug:

Se tässä just on niin vaikeeta, siis luottaa siihen, että tää on nyt tilanne. Kaikilla mun sukulaisilla on aina menny yli la:n ja paikat ollu kiinni. Mä vaan olen nyt erilainen sitten. Onneksi on sentään jo viikkoja 27, pian se 30 on jo linssissä.

Minä olin sairaslomalla vastaavanlaisessa tilanteessa. Vkolla 32 olin jo 2cm auki ja sain levätä kotona. Vkolla 40 olin 4cm auki ja vauva syntyi 41+2. Ainut, jos et ole tuntenut supistuksia niin kannattaa pienistä oireista jo käydä tarkistuttamassa tilanne. Minä en nimittäin huomannut koko synnytyksen käynnistymistä ennen ponnistusvaihetta. Eli sairaalaan en olisi kerennyt, jos vauva ei olisi juuttunut synnytyskanavaan.

minulla myös ja olin ensisynnyttäjä, viikoilla 38+4 syntyi ja silti piti käynnistää.. saikulle jouduin silloin 26+ ja vuodelepoon 29+-> viikon sairaalassa ja lopun aikaa kotona 36+->sai tosin alkaa jo liikkumaan ja silloin rupesinkin siivoileen yms. mut silti piti käynnistää..itsellä kovotteli kohtu viikoilta16-> lähtien

hei!
mulla alkoi kivuttomat supparit n.rv20
ja jouduin sitten rv30 käymään lyhyen sairaalareissun.
ei tarvinnut olla ku yksi yö,join paljon vettä ja ainoastaan vessaan sai mennä.
supistukset helpotti ja pääsin kotiin,lepo jatkui...
veikkasivat että syntyy aiemmin,mutta menikin rv41+4 asti.

Mulla alkoi supistelut jo n. vklla 20 (kyseessä kolmas raskaus), vklla 24 jouduin sairaalaan kun paikat alkoi pehmenemään ja aukeamaan. Sairaalassa makasin 2 vkkoa ja pääsin kotiin makaamaan. Oli vaan wc- ja suihkuluvat.. Viikottain matkasin sairaalaan kontrolliin auton takapenkillä maaten. Siis syömäänkään en pystynyt istualtaan pöydän ääressä supisteli niin herkästi.. Kaiken makaamisen ja pelon jälkeen poika syntyi tasan 37rv, eli päästiin just täysiaikaiseksi!

Yhteistyössä