Kohdunsuu auki 3 sormelle ja erittäin pehmeä... paljonko on "kolme sormea" senteissä?

  • Viestiketjun aloittaja rv 37
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="jojo";23831673]Frouva on hyvä ja alkaa mitata kellolla nyt sitä jomottelua :)[/QUOTE]

Jatkuvaa, tauotonta ja kestänyt jo useamman tunnin. Ei siis mitään supistuksen kaltaista vaan jatkuvaa jomotusta oikeassa reidessä ja vähän myös sääressä. Sekä alaselässä oikealla puolella. Kuin hermosärkyä... mutta jomottavaa.

Sellaisia aaltomaisia, kellolla mitattavia selviä supistuksia ei ole montaakaan tullut vaan nämä tauottomat, tunteja kestävät jomotukset ja supistavat kivut ovat reitin aukaisseet.
 
"kolmen äiti"
Mulla oli ollut kipeitä supistuksia ja olin auki kolmelle sormelle, mutta koska kaulaa oli jäljellä vielä 2cm ja supistukset loppu, niin minut laitettiin sairaalasta kotiin. Kaksi päivää myöhemmin supistukset alkoi sitten uudestaan ja silloin oli kyllä hoppu. n klo 3.00 alkoi pikkuisen supistella, 3.30 supistusten väli oli 10 min mutta tuntui vaan että en kestä kotona, klo 4.00 oltiin sairaalassa ja minut vietiin tarkkailuhuoneeseen, siinä käyrällä meni vedet ja sitten kätilö ja mies talutti (lue kantoi) minut synnytyssaliin ja poika oli maailmassa 4.20
 
ap.
[QUOTE="jojo";23831822]Just meinasin kysyä, onko vauva laskeutunut. Pidä silmällä mahdollista paineen tunnetta myös![/QUOTE]

Ei lääkäri sanonut mitään onko laskeutunut vai ei. Enkä itsekään tiedä. Paineen tunnetta ei erityisemmin ole, mutta oikeaa jalkaa jomottaa.
 
yksi kans
Mä luulin että on virtsatietulohdeu ja menin äitipolille sen takia. Olin 6-7 cm auki, viikkoa aikasemmin en ollut auki ollenkaan. Kovin oli kivutonta. Vietiin suoraan saliin vaikka olisin lähtenyt kotona käymään isompien lasten luona.. Tuosta 3 h oli poika ulkona.
Eli mene herkästi jos siltä tuntuu, mutta älä panikoi, tarvittaessa ambulanssi paikalle.
 
ap.
[QUOTE="kolmen äiti";23831868]Mulla oli ollut kipeitä supistuksia ja olin auki kolmelle sormelle, mutta koska kaulaa oli jäljellä vielä 2cm ja supistukset loppu, niin minut laitettiin sairaalasta kotiin. Kaksi päivää myöhemmin supistukset alkoi sitten uudestaan ja silloin oli kyllä hoppu. n klo 3.00 alkoi pikkuisen supistella, 3.30 supistusten väli oli 10 min mutta tuntui vaan että en kestä kotona, klo 4.00 oltiin sairaalassa ja minut vietiin tarkkailuhuoneeseen, siinä käyrällä meni vedet ja sitten kätilö ja mies talutti (lue kantoi) minut synnytyssaliin ja poika oli maailmassa 4.20[/QUOTE]

No mun ongelma onkin se, että ei ole mitään välejä supistuksissa vaan supistava kipu ja jomotus on kokoaikaista, tauotonta ja jatkuvaa (= aukaissut silti kohdunsuuta). Jos alkais tulla tauollisia supistuksia, niin lähtisin varmaan heti sairaalaan tarkistuksiin.
 
"vieras"
No, mun rv36 lääkärineuvolassa todettiin: vauva laskeutunut ja kiinnittynyt, paikat pehmeät, kaulaa reilu sentti ja kolmelle sormelle auki. Ja syntyi sit viiden viikon päästä...
Mulla oli joskus 32 viikoilla sellainen "nyt on lähtö lähellä ilta", supisteli oikein urakalla ja sit ne onneks laantui. Varmaan silloin paikat aukes ja pehmeni ja sit ei ollutkaan yhtikäs mitään ennen kun synty. Siis supistuksia ja ei niitä kyl ollut edes synnytystä ennen ku harvakseltaan, yrittivät lähettää kotiin pari tuntia ennen ku lapsi syntyi, kun ei rouva selvästikään synnytä ihan lähiaikoina... Ai en vai! :D
 
ap.
Nyt on tuntunut pari vatsaa kovettavaa supistusta ja alaselkäänkin särki samanaikaisesti, mutta taidanpa lähteä nukkumaan. Kyllä jos tosi on kyseessä, niin en (toivottavasti) pysty nukkumaan, vaan kivut pitävät hereillä ja tajuan lähteä ajoissa matkaan. Mutta en siis tosiaankaan nyt usko, että tämä vauva täältä syntyis ainakaan tällä viikolla. Eihän sitä voi varmaksi sanoa mutta en todellakaan ala panikoida vaan elän normaalisti ja seuraan tilannetta. Kiitokset vinkeistä ja avusta! :)
 

Yhteistyössä