kohdunsuu auennut ja rusehtava vuoto

En tiedä onko täällä ollut samanlaista kyselyä mutta laitanpa nyt kuitenkin. Eli tiistaina mulle tehtiin sisätutkimus jossa sitten havaittiin että kohdunsuu on auennut sormelle ja samantien tutkimuksen aikana alkoi vuotamaan verta. Tämän jälkeen on tullut pikkuhousuihin asti rusehtavaa vuotoa muutama tippa ja myöskin pyyhittäessä jäänyt paperiin. Eilen sitten tuli teelusikallisen verran vaaleanpunaista valkovuotoa/limaa ja nyt tulee muutamia tippoja sitä rusehtavaa vuotoa. Kuinka kauan teillä on tullut vuotoa sisätutkimuksen jälkeen? Soitin neuvolaan ja sieltä en saanut vastausta muuta kuin että jos alkaa vuotamaan punaista verta niin sitten ottaa yhteyttä uudestaan. Ja voisko tuo vuoto olla sitä että kohdunsuu on auennut lisää? Menetän kohta yöuneni tämän takia :( Luulin että neuvolasta saisin apua mutta en... olen todella kiitollinen jos joku viitsii vastata.

nasu + rakas masuasukki 34+3 :heart:
 
nasu29 saitko vastauksen kysymykseesi eli soititko äippäpolille? Kiinnostaa kuulla vastaus, kun itsellä sama tilanne, paitsi raskausviikkoja enemmän, 37+4. Tiistaina mullekin tehtiin sisätutkimus, jonka seurauksena aloin vuotamaan verta. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt 1,5 cm:iin. Lääkäri tosin sanoi, että rusehtavaa vuotoa voi jatkua pari päivää, mutta johan tässä on enemmänkin mennyt. Varoitteli myös, että vuoto saattaa olla merkki lähestyvästä synnytyksestä. No vielä ei ainakaan ole synnytys käynnistynyt, mutta tuota rusehtavaa vuotoa tulee edelleen. Itse en olekaan älynnyt olla asiasta huolissani ennen kuin nyt...
 
Kira: soitin äippäpolille ja siellä sanottiin ettei tarvitse olla huolissaan. Näillä viikoilla limakalvot ovat todella herkät ja kätilö sanoi vielä että seksikin voi aiheuttaa vuotoa. Saattaa kuulemma vuotaa tuota rusehtavaa eli vanhaa verta montakin päivää mutta ensi viikolla pitäisi loppua ja nyt pitää vain seurata vuotoa eli jos muuttuu kirkkaan punaiseksi ja tulee pöksyihin asti niin silloin pitää ottaa heti yhteyttä joko neuvolaan tai esim. äippäpolille. Kyllä rauhoitti mieltä kun soitin sinne äippäpolille.
 
nasu29 Kiitos tiedoista! =) Helpotti oloa, kun tarkoittaa, että vuoto ei ole mitään vaarallista. Mutta täytyypä seurailla tilannetta. Kovasti vaan toivon, että mulla tuo vuoto enteilisi synnytystä... Näillä viikoilla lapsi saisi jo tulla. Ja kokoarvion mukaan olisi jo n. 3 kiloinen eli hyvän kokoinen. Hyvää loppuodotusta sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kira:
nasu29 saitko vastauksen kysymykseesi eli soititko äippäpolille? Kiinnostaa kuulla vastaus, kun itsellä sama tilanne, paitsi raskausviikkoja enemmän, 37+4. Tiistaina mullekin tehtiin sisätutkimus, jonka seurauksena aloin vuotamaan verta. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt 1,5 cm:iin. Lääkäri tosin sanoi, että rusehtavaa vuotoa voi jatkua pari päivää, mutta johan tässä on enemmänkin mennyt. Varoitteli myös, että vuoto saattaa olla merkki lähestyvästä synnytyksestä. No vielä ei ainakaan ole synnytys käynnistynyt, mutta tuota rusehtavaa vuotoa tulee edelleen. Itse en olekaan älynnyt olla asiasta huolissani ennen kuin nyt...
Minulla tuli kolmannesta lapsesta rusehtavaa vuotoa useita päiviä 4-5 päivää ennen synnytystä. Välillä tuli vähemmän ja sitten taas enemmän.
 

Yhteistyössä