kohdunkaulan tarkkailu

Onko ketään tarkkaillut itse kotona kohdunkaulan tilannetta? vai onko se edes ylipäätään mahdollista?
Itsellä ollut pitkään jo säännöllisiäkin supistuksia ja viimeisestä lääkärin tutkimuksesta on jo viikkoja aikaa. Tänään ajattelin ihan kokeilla josko siellä jotain tuntuisi. Ongelma vaan on se että en tiedä mitä siellä pitäisi tuntua.
kolme senttiä, kiinteä ja kiinni, tämä lause on jo tuttu, mutta voiko sen itse tuntea? Missä asennossa täytyisi tunnustella että sen löytäisi?

Siis kokeilin, en meinannut löytää mutta joku pieni "uloke" siellä tuntui. Ei mielestäni ollut mitenkään napakka, pikemminkin hieman pehmoinen, ja se "suu" tuntui myös pehmoiselta. Enkä ainakaan siinä asennossa sanoisi sen pituuden olevan kolmea senttiä.
Siis mahdoinkohan löytää oikean "ulokkeen" vai onko siellä jotain muuta mihin nyt tuon sekoitin? Harmittaa kun en aiemmin ole kokeillut, olisi jotain vertauskohtaa. Pitäisiköhän nyt huolestua vai mitä.

Jos jollain on kokemusta niin kertokaa ihmeessä? niin ja rv nyt 25
 
kuu
Ihan samaa tässä olen miettinyt (ja kokeillut), mutta itse en pysty tuntemaan eroa.
Tai siis nyt on kohdunkaula hukkunut ja kohdunsuu auki pari senttiä, luulisi että sen pystyisi itsekin kokeilemaan... mutta juuei. Tunnen, että on eroa normaaliin, mutten kyllä pysty keromaan miten paljon muka olisin "auki".
(lääkärin mukaan tämä vaavi tulee kyllä ihan näinä päivinä... jännää)

En kyllä pysty kertomaan sitäkään, miten päin vauva tuolla massussa oikein on, luulen että sen selkä on enempi tuossa oikealla puolella, mutta mikä ihmeen möykky tuossa alavasemmalla aina on? Ei tietoa.

Miksi ihmisen pitääkin olla niin pirun utelias... pitäisi vaan tyytyä että hyvä näin ja toukka tulee kun on tullakseen.
 
varovainen
älkää ihmeessä itse sorkkiko ainakaan vielä noilla viikoilla! ja etenkään jos jo muutenkin supistelee! sillä sorkkimisella saattaa hyvinkin aiheuttaa supisteluja ja kohdunsuun kypsymistä. jos huolestuttaa niin lääkärille tarkistukseen. he tarkistavat ammattitaitoisesti ja helläkätisesti (niin pitäisi).
 
pikkuviikinki
minulla mies kokeili kohdunkaulaa kun odotin esikkoa.
apteekin hanskat käteen ja painaa hiukan pallean alta kohtua alemmas ja sormet syvälle ja hiukan ylöspäin.
näin sain synnytyksen alkamaan kun viikkoja oli 41+3.
mies varovasti ärsytti kohdunsuuta.
minulla oli kylläkin alkanut jo supistelut.
huom!!! älkää tehkö tätä jos viikkoja ei ole täynnä, ja hanskat ehdottomasti käteen.
tosin en usko ,että sitä kohdunkaulaa löytyy jollei ole viikot täynnä ja lapsi laskeutunut.<br><br>
 

Yhteistyössä